Honda Goldwing - nu med airbag!
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 17:07

Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som mangler på
den cykel

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3251132/

Hilsen
Biker-Torben®
www.mc-rejser.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.bikertorben.dk

Fra : Pizzabager

Dato : 08-09-05 21:01

> Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som mangler på
> den cykel
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3251132/

Synes faktisk det er en glimrene ide.. de fleste MC'ister dør vel af at
støde frontalt ind i noget, som f.eks en bil der kører ud fra en ubetinget
vigepligt og overser Mc'en.. hvis airbaggen virker efter hensigten, eller
selvom MC'isten ryger hen over den( og over bilen), har han da langt større
chancer end lige ind i en bildør, hvor han da sikkert dør på stedet...
honda.. er sku ikke helt galt på den der..

men som de skriver virker det nok ikke ligeså godt på en sportsmc.. selvom
airbaggen også i det tilfælde kunne trykke føreren opad så han kunne ryge op
over, ved en frontal kollision med en bil..

Jeg kan kun se plus ved at have den.. absolut ingen minussider.. Dk giver jo
i forvejen er det noget med 8000 kr i tilskud per airbag til biler, så det
burde ikke være den store merudgift på en ny MC..

Kasper

Fra : Jens U

Dato : 09-09-05 13:22

Pizzabager skrev ...

> [...]
> airbaggen også i det tilfælde kunne trykke føreren opad så han kunne ryge op
> over, ved en frontal kollision med en bil..

Følger der en faldskærm med ?

For så kunne man have en raket på ryggen og komme lang væk fra mc
Ulempen er at bagsædet er optaget.

Sportsmc kan det da ikke betale sig, de køre jo alligevel Mark 3

Jeg tror ikke sådan en airbag havde reddet den MC-betjent der blev dræbt ved Houlbjerg.
fred med det, med mange tanker til de efterladte.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Steen F.

Dato : 09-09-05 00:42

Biker-Torben® wrote:
> Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som
> mangler på den cykel
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3251132/

Havde det ikke været smartere at opfinde en oppustelig køredragt eller evt.
en "airbag-køredragt"? Så man lander blødt på vejen eller ovenpå en bil...

MVH Steen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-09-05 02:52

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message

> Havde det ikke været smartere at opfinde en oppustelig køredragt eller
evt.
> en "airbag-køredragt"? Så man lander blødt på vejen eller ovenpå en bil...
>
> MVH Steen

http://www.webbikeworld.com/r3/airvantage-vest/

Vesten er dog klart beregnet for at folk bedre kan holde varmen, og ikke som
sikkerhedsudstyr.

Bortset fra det, så ligner airbaggen på det nederste billede sgu da røven på
en lolitadukke!
Gad vide om det nu også bliver standardudstyr på en Goldwing???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen F.

Dato : 09-09-05 03:53

Aragorn Elessar wrote:
> http://www.webbikeworld.com/r3/airvantage-vest/
> Vesten er dog klart beregnet for at folk bedre kan holde varmen, og
> ikke som sikkerhedsudstyr.

Jeg tænkte nu mere på noget i stil med Michelin-manden. Så man ikke slår sig

MVH Steen F.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 06:26

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Havde det ikke været smartere at opfinde en oppustelig køredragt eller
> evt. en "airbag-køredragt"? Så man lander blødt på vejen eller ovenpå en
> bil...
>
> MVH Steen

Det findes da, www.hit-air.com , har en selv

Men hvis man kører frontalt ind i "noget" ved jeg sq' ikke hvor god den er,
den skal jo kunne nå at udløse sig,

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 09-09-05 11:40

> Men hvis man kører frontalt ind i "noget" ved jeg sq' ikke hvor god den
> er, den skal jo kunne nå at udløse sig,

Mon ikke det virker fint. I biler når de jo fint at udlsøe sig... og det går
altså pænt stærkt med at puste luft i sådan en satan :)

/Sjang

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-09-05 12:06

Henrik Davidsen wrote:

> Mon ikke det virker fint. I biler når de jo fint at udlsøe sig... og
> det går altså pænt stærkt med at puste luft i sådan en satan :)

Nu er det jo ikke sikkert de lige har fået lov at bruge de samme
sprængstoffer i en MC-jakke som i en bil-airbag.

De skriver at den blæses op på 0,5 s. - det er altså langt fra lige så
hurtigt som en bil-airbag (typisk omkring 50 ms). Man taler dog om at
hæve oppustningstiden generelt, for at undgå de mange støj og
slagskader (på især børn) fra airbags. Der er desværre en del børn der
omkommer pga. airbags i biler (og ikke kun i bagudvendte autostole på
forsæder).

Mvh
Steen

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-05 13:55

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> "Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det findes da, www.hit-air.com , har en selv
>

> Men hvis man kører frontalt ind i "noget" ved jeg sq' ikke hvor god den er,
> den skal jo kunne nå at udløse sig,

Man kommer da sikkert hurtigt væk fra uheldssteddet :-/

--
vh
Torben

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 10-09-05 08:35

> [...]
evt.
> en "airbag-køredragt"? Så man lander blødt på vejen eller ovenpå en bil...

xxxxxxxxxxxxxx

Den findes jo allerede.. dvs.. en airbagvest man tager på og via en
karabin-hage der hægtes fast på MC'en, kan en gas-patron udløses, der puster
vesten op...

Jeg synes de skulle lave biler i plastik og skumgummi, det er meget mere
sikkert ( undtaget i blæsevejr )

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-09-05 07:40

"Biker-Torben®" <cjs1nfa02XXXX(erstat X'erne og denne parentes med et snabel-a)sneakemail.com> writes:

> Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som
> mangler på den cykel
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3251132/

Gad vide hvornår udgaven til mandlige førere kommer? Jeg mener; jeg gad
ikke at få overkroppen stoppet af den og underkroppen af tanken. Lige i
the 'naughty bits'...

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Pizzabager

Dato : 09-09-05 10:57

> Gad vide hvornår udgaven til mandlige førere kommer? Jeg mener; jeg gad
> ikke at få overkroppen stoppet af den og underkroppen af tanken. Lige i
> the 'naughty bits'...

LOL, men hvad skal du bruge dem til hvis dit hoved allerede sidder nede i
nakken på dig efter din hjelm ramte dørkammen på en bil, er dine "naughty
bits" med på din donorliste?? ;)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-09-05 11:05

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> writes:

> LOL, men hvad skal du bruge dem til hvis dit hoved allerede sidder
> nede i nakken på dig efter din hjelm ramte dørkammen på en bil, er
> dine "naughty bits" med på din donorliste?? ;)

Hehe, ja der er rigeligt til to! Ahem. Seriøst, så tror jeg faktisk
hellere jeg vil tage chancen hen over styret - eventuelt assisteret
af mit ny-opfundne ejectionseat og oppustelige halskrave.

Fra : MKS - 74

Dato : 09-09-05 14:27

On Thu, 8 Sep 2005 18:06:49 +0200, "Biker-Torben®"
snabel-a)sneakemail.com> wrote:

>Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som mangler på
>den cykel
>
>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3251132/

Her er også et link til en video af systemet :

-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-05 11:51

On Thu, 8 Sep 2005 18:06:49 +0200, "Biker-Torben®"
<cjs1nfa02XXXX(erstat X'erne og denne parentes med et
snabel-a)sneakemail.com> wrote:

Hej.

>Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som mangler på
>den cykel

Ikke helt.
En større generator til at føde pølsekogeren med kunne være ønskelig

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-09-05 13:51

"Biker-Torben®" writes:

> Det måtte jo komme - det er vel efterhånden også det eneste som
> mangler på den cykel

Lidt mere teknik her:
<http://ing.dk/article/20050910/MASKIN/109160006>
--