XT600E Anno 2000 Ombyg?
Fra : Anders

Dato : 07-09-05 17:51

Hej NG

Jeg har en xt600e fra 00, som jeg går og spekulerer på at bygge om så den
bliver til en Tenere. Grunden dertil er at, jeg bilder mig selv ind at den
større front på en Tenere, samt kåbeglasset givet mere vindbeskyttelse, og
dermed er den til at holde ud og køre lidt længere ture på.
Er det løsningen? For ellers skal jeg have ny kværn, og det har jeg ikke råd
til

Vh Anders

Fra : anders majland

Dato : 08-09-05 08:18

> [...]
> dermed er den til at holde ud og køre lidt længere ture på.
> Er det løsningen? For ellers skal jeg have ny kværn, og det har jeg ikke

Alt kan vel lade sig gøre ... Men jeg tror ikke at det bliver "økonomisk
forsvarligt" at gøre det ... Det er selvføgelig ikke så dyrt at købt en tysk
tenere at gøre forsøget med... (typiske priser på pæne eksemplarer er
800-1200 euro og du kan jo være heldig at købe stumperne løst for noget
mindre) Men har du prøvet en tenere så du er sikker på at det er det du
vil ?

Jeg mener da bestemt at en tenere er til at køre længere ture på - jeg har
kørt 40000km på 2år inden for rigets grænser
Hvor i landet holder du til - vi kunne da evt køre en tur en dag så du kunne
prøve det inden du bruger hele vinteren på at bygge om ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004