|
| Klippekortet Fra : JimR |
Dato : 07-09-05 11:48 |
|
Så vidt jeg kan regne ud mister jeg stort set kortet hver gang jeg kører MC
til og fra arbejde!
Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i venstre/højresvings
banen, hastigheden osv osv.
Kan vi få nogen erfaring frem på bordet her: Hvor hårdt klipper de i MC
kortet ved alle disse 'småting' der gør det så meget hurtigere at køre MC
frem for bilen.
JimR
SZR660 / 300M
| |
Anders Christensen (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 07-09-05 11:49 |
|
JimR wrote:
> Så vidt jeg kan regne ud mister jeg stort set kortet hver gang jeg kører MC
> til og fra arbejde!
>
> Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i venstre/højresvings
> banen, hastigheden osv osv.
>
> Kan vi få nogen erfaring frem på bordet her: Hvor hårdt klipper de i MC
> kortet ved alle disse 'småting' der gør det så meget hurtigere at køre MC
> frem for bilen.
Udfra det du lister op herover, burde du kunne få 5-6 klip om dagen.
| |
Peter B. Juul (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 07-09-05 11:59 |
|
"JimR" <jimrNO@SPAMbluebottle.com> writes:
> Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i venstre/højresvings
> banen, hastigheden osv osv.
Det kommer muligvis som en overraskelse, men det er faktisk den form
for hensynsløs kørsel, klippekortet skal dæmme op for.
Jeg håber, at du fattter det og ændrer stil. Det er så trist at køre
med bus.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O
| |
Psycho Cowboy (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-09-05 12:11 |
|
"JimR" <jimrNO@SPAMbluebottle.com> skrev:
> Så vidt jeg kan regne ud mister jeg stort set kortet hver gang jeg kører
MC
> til og fra arbejde!
______________________________________
Hvis ikke du bruger hovedet - ja!
______________________________________
> Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i
venstre/højresvings
> banen, hastigheden osv osv.
______________________________________
Det lyder i mine ører som om, du trænger til at få lov at tage kortet igen.
Det er ganske vist lovligt at køre mellem rækkerne, hvis man kan holde sig i
den inderste bane og ikke overskrider den stiplede linie, men at andvende
svingbanen som "overhalingsbane" er selvfølgelig ikke lovligt. Hvad får dig
til at tro, det skulle kunne være dét??
______________________________________
> Kan vi få nogen erfaring frem på bordet her: Hvor hårdt klipper de i MC
> kortet ved alle disse 'småting' der gør det så meget hurtigere at køre MC
> frem for bilen.
______________________________________
De klipper nøjagtigt så "hårdt" som de ville gøre, hvis du kørte i bil.
Du kan læse alt om det her:
http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
I øvrigt forstår jeg ikke dit argument med, at man skal overtræde loven på
mc for at være hurtigere i trafikken end en bil?
Du har sq da stadig alle fordelene i den lille størrelse, hurtig acc., nemme
manøvrering, osv.
Mon ikke du er en told?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Psycho Cowboy (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-09-05 12:13 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev:
> Mon ikke du er en told?
____________________________________
Doh!
....trold... skulle der stå!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Robert Eriksen (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 07-09-05 13:39 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> "JimR" <jimrNO@SPAMbluebottle.com> skrev:
>
>
>>Så vidt jeg kan regne ud mister jeg stort set kortet hver gang jeg kører
>
> MC
>
>>til og fra arbejde!
>
> ______________________________________
>
> Hvis ikke du bruger hovedet - ja!
> ______________________________________
>
>
>>Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i
>
> venstre/højresvings
>
>>banen, hastigheden osv osv.
>
> ______________________________________
>
> Det lyder i mine ører som om, du trænger til at få lov at tage kortet igen.
> Det er ganske vist lovligt at køre mellem rækkerne, hvis man kan holde sig i
> den inderste bane og ikke overskrider den stiplede linie, men at andvende
> svingbanen som "overhalingsbane" er selvfølgelig ikke lovligt. Hvad får dig
> til at tro, det skulle kunne være dét??
> ______________________________________
Mon ikke han mener han kører op ved siden af rækken af rødtlysholdende
venstresvingsventende (fede ord:) ) biler for at komme op og vente for
rødt i banen for ligeudkørende?
En række venstresvingende kan nemt gøre en tur lige henover et kryds,
til en meget langsommelig affære hvis der kun er en vognbane.
Jeg håber da ihvertald ikke han laver plastik-rocker finten og bruger
svingbanerne som overhalingsbane. Det kan godt blive usundt i længden.
| |
Jim Andersen (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 08-09-05 10:04 |
|
Robert Eriksen wrote:
> Mon ikke han mener han kører op ved siden af rækken af rødtlysholdende
Det læste jeg det også som... når alle der skal ligeud holder for rødt lys,
så føler jeg da det er min mc-pligt at køre/trille frem til krydset, når der
er tid nok, og hvis venstresvingsbanen er tom kan man da lige så godt bruge
lidt af den. Gør I andre ikke også det ?
/jim
| |
Psycho Cowboy (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-09-05 12:09 |
|
"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev:
> Det læste jeg det også som... når alle der skal ligeud holder for rødt
> lys, så føler jeg da det er min mc-pligt at køre/trille frem til krydset,
> når der er tid nok, og hvis venstresvingsbanen er tom kan man da lige så
> godt bruge lidt af den. Gør I andre ikke også det ?
_____________________________________
Jeg gør i hvert fald ikke, for det koster et klip - pligt eller ej.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Ronni (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Ronni |
Dato : 08-09-05 15:38 |
|
Hvorfra ved du at du får et klip?
Er det en spærrelinie der bliver overskredet ved overhaling, eller er det
reglerne om vigepligt der bliver overtrådt?
Eller deler du bare paranoia med René la Cour Sell?
Mvh
Ronni
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message
news:43201aa2$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg gør i hvert fald ikke, for det koster et klip - pligt eller ej.
| |
Psycho Cowboy (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 09-09-05 07:48 |
|
"Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev:
> Hvorfra ved du at du får et klip?
> Er det en spærrelinie der bliver overskredet ved overhaling, eller er det
> reglerne om vigepligt der bliver overtrådt?
______________________________________
Det er reglen om spærelinien, og derfor får du et klip.
Af samme årsag er svingbanens afgrænsningslinie som regel stiplet de første
meter, så du kan nå at skifte tilbage hvis du har kvajet dig, og senere
bliver den fuldt optrukket, hvilket gælder videre ud i krydset.
______________________________________
> Eller deler du bare paranoia med René la Cour Sell?¨
______________________________________
Ha ha... Naa, jeg hører måske bare til gruppen af mc'ister, som er
interesseret i at bevare et nogenlunde ry for folk af vores type. Det er
manøvrer som dét at skråne ulovligt fra svingbanen tværs ind foran en kø af
biler mit i et stort kryds, der får gamle damer og svagelige sjæle til at
hade os!
Men jeg er bestemt ikke nogen engel (det er nemlig ikke muligt at være dét
på en gixxer )
jeg vælger bare at foretage mine ulovligheder andre steder end mit i et
stort kryds, som ses af mange.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Mikkel Christensen (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 09-09-05 08:49 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:
> Det er reglen om spærelinien, og derfor får du et klip. Af samme
> årsag er svingbanens afgrænsningslinie som regel stiplet de første
> meter, så du kan nå at skifte tilbage hvis du har kvajet dig, og
> senere bliver den fuldt optrukket, hvilket gælder videre ud i krydset.
Hvis linien ikke var stiplet de første meter måtte du vel heller ikke
skifte ind i den?
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Psycho Cowboy (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 09-09-05 10:05 |
|
"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev:
> Hvis linien ikke var stiplet de første meter måtte du vel heller ikke
> skifte ind i den?
_________________________________________
Giver svaret næsten ikke sig selv Mikkel?
Sorry, kunne ikke lade være.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Mikkel Christensen (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 09-09-05 10:12 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev:
>
> > Hvis linien ikke var stiplet de første meter måtte du vel heller ikke
> > skifte ind i den?
> _________________________________________
>
> Giver svaret næsten ikke sig selv Mikkel?
Pointen var at det nok er grunden til at linien er stiplet. Det der med
at fortryde sit valg når man først er inde i svingbanen er sådan lidt...
Ja, det er faktisk sådan noget jeg mener bør give et klip i kørekortet :)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Bjørn S (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 09-09-05 10:33 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> Pointen var at det nok er grunden til at linien er stiplet. Det der med
> at fortryde sit valg når man først er inde i svingbanen er sådan lidt...
> Ja, det er faktisk sådan noget jeg mener bør give et klip i kørekortet :)
Både og. Den kunne give flere klip end folk flest bryder sig om.Smatidig
syntes jeg mange trafikanter tager for læt på den slags manøvre. Heri er
dog bilister regnet med, og ikke generelt 2-hjulede. Men forsøg lige at
navigere gennem København midt i myldretiden, så kan det være svært at
undgå hvis man ikke er lokalkændt. Problemet er at mange af svingbanene er
kun vist i vejbanen, og det opdager man først når bilen foran, som står på
pilen bevæger sig :-/ Lidt flere overskilte ville være smukt.
Modsat forholder det sig på min vej på arbejde. Lidt inden broen starter
over Øresund, på det sidste stykke motorvej mod Kastrup Lufthavn kommer
der skilte mod Sverige,først vist i vænstre vognbane som overskilt. AHA
tænker svenske campister, trailere med mere, og snigler ud i ytterbanen i
70-80 stykker. Når man så ligger i inderbane da man vil dreje af på
afkørselen, må man jo heller ikke passere, så det sker de trækker lange
køer.
--
/Bjørn
| |
Ronni (10-09-2005)
| Kommentar Fra : Ronni |
Dato : 10-09-05 18:37 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> "Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev:
>> Hvorfra ved du at du får et klip?
>> Er det en spærrelinie der bliver overskredet ved overhaling, eller er det
>> reglerne om vigepligt der bliver overtrådt?
> Det er reglen om spærelinien, og derfor får du et klip.
Joh, men det er jo ikke en overhaling?
Hvor fra har du denne information? Har du selv udledt at det forholder sig
sådan, eller har du forbindelser til ordensmagten?
Mvh
Ronni
| |
Psycho Cowboy (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 12-09-05 07:46 |
|
"Ronni" <ronnih@mailinator.com> skrev:
>
>> "Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev:
>>> Hvorfra ved du at du får et klip?
>>> Er det en spærrelinie der bliver overskredet ved overhaling, eller er
>>> det reglerne om vigepligt der bliver overtrådt?
>> Det er reglen om spærelinien, og derfor får du et klip.
>
> Joh, men det er jo ikke en overhaling?
> Hvor fra har du denne information? Har du selv udledt at det forholder sig
> sådan, eller har du forbindelser til ordensmagten?
_______________________________________
Så en "underhaling" da.
Jeg har selv udledt det, og lur mig om ikke jeg har ret, for selvfølgelig
skal sådan en manøvre koste dyrt.
Ring evt. selv til den lokale sherif og forhør dig. Synes ikke jeg gider at
diskutere / debatere dette emne mere i denne tråd.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Jim Andersen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-09-05 08:19 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Jeg har selv udledt det, og lur mig om ikke jeg har ret, for
> selvfølgelig skal sådan en manøvre koste dyrt.
Hvof' det ? Er det ikke temmelig svært at slå andre ihjel når man triller
afsted med 7 km/t ?
/jim
| |
Psycho Cowboy (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 12-09-05 09:19 |
|
"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev:
> Psycho Cowboy wrote:
>> Jeg har selv udledt det, og lur mig om ikke jeg har ret, for
>> selvfølgelig skal sådan en manøvre koste dyrt.
>
> Hvof' det ? Er det ikke temmelig svært at slå andre ihjel når man triller
> afsted med 7 km/t ?
__________________________________
Hvor gammel er du Jim? ...jeg håber ikke du har nået kørekort-alderen med
sådan et synspunkt?
Ligemeget hvordan du og andre vender og drejer det, er det ulovligt at køre
udenom / indenom en række biler ved at benytte svingbanen. Det er det af den
simple grund, at alle normalt-tænkende mennesker af gode grunde regner med
at man skal svinge, når man kører i svingbanen.
Derfor er det selvfølgelig en helt normal reaktion, at man som ligeudkørende
vælger ikke at beskæftige sin opmærksomhed mere med det køretøj, som nu
lægger sig ud i svingbanen, da det ikke (burde!) komme den ligeudkørende
mere ved.
Når vedkommende i svingbanen vælger at lægge fra land ind foran de andre
ligeudkørende, og måske(?) går i stå / glider / punktere / mister kontrollen
/ whatever mellem den forreste ligeudkørende og det kommende helleanlæg -
hvor meget tror du så det betyder, om du kører 2, 7, eller 30 km/t ?
Det kunne jo også tænkes at GTI'eren, som du er ved at skulle overhale, er
hurtigere end din GS500 og dermed kører lige ind i røven på dig, når du tror
du har styr over situationen?
Jeg er bestemt ingen engel og kører helt sikkert tit for stærk og misser en
færdselsregel i ny og næ, som de fleste andre også gør, men at forsvare
dumsmarte ulovligheder og tro at det er lovligt, hvis bare man selv har styr
på det, dét har jeg aldrig været tilhænger af. Deraf min skepsis overfor
denne debat.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Jim Andersen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-09-05 11:05 |
|
Psycho Cowboy wrote:
[snip]
Jeg tror ikke lige vi snakker om den samme situation.... så jeg prøver lige
at tegne det så godt det nu kan lade sig gøre:
Der holder en række biler for rødt lys. Jeg triller uden om dem og hvis der
er en svingbane benytter jeg den, og holder så stille foran den forreste
bil. Lidt efter bliver der grønt. Og så kører vi. Jeg kører forrest og de
andre kører bagefter.
Prøv lige én gang til at forklare hvordan jeg kan få slået nogen ihjel på
den måde. For jeg kan ikke lige se det, men hvis der er noget jeg har
overset vil jeg gerne gøres opmærksom på det. For jeg vælger også mine
ulovligheder/dumheder med omhu, og lige præcis den her, kan jeg ikke se
problemet i.
Hvorvidt det er lovligt eller etisk korrekt holder vi ude af diskussionen
lige nu.
/jim
| |
Torben Scheel (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-09-05 14:30 |
|
Jim Andersen wrote:
> Psycho Cowboy wrote:
> [snip]
>
> Jeg tror ikke lige vi snakker om den samme situation.... så jeg prøver lige
> at tegne det så godt det nu kan lade sig gøre:
>
> Der holder en række biler for rødt lys. Jeg triller uden om dem og hvis der
> er en svingbane benytter jeg den, og holder så stille foran den forreste
> bil. Lidt efter bliver der grønt. Og så kører vi. Jeg kører forrest og de
> andre kører bagefter.
>
> Prøv lige én gang til at forklare hvordan jeg kan få slået nogen ihjel på
> den måde. For jeg kan ikke lige se det, men hvis der er noget jeg har
> overset vil jeg gerne gøres opmærksom på det. For jeg vælger også mine
> ulovligheder/dumheder med omhu, og lige præcis den her, kan jeg ikke se
> problemet i.
Barnet i barnevognen i fodgængerfeltet kunne jo nok få nogen knubs når
du passerer stoplinien - og moderen kan helt sikkert slå dig ihjel når
hun har stoppet ulykken. Lærlingen i mesters varevogn bag dig med samme
temperament som dig kunne komme til at køre lidt tæt når hen indhenter
dig med 80 for at straffe dig - det kan blive en utilsigtet hård straf,
hvis ikke i begge er heldige..
I det store hele - undgå at pisse folk af med overlæg (ikke mindst når
det er dig der er den mindste).
> Hvorvidt det er lovligt eller etisk korrekt holder vi ude af diskussionen
> lige nu.
>
Jeg prøver, men det er nu engang en del af sikker trafik at opføre sig
ordentligt.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Jim Andersen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-09-05 15:22 |
|
Torben Scheel wrote:
> Barnet i barnevognen i fodgængerfeltet kunne jo nok få nogen knubs når
> du passerer stoplinien - og moderen kan helt sikkert slå dig ihjel når
> hun har stoppet ulykken.
Jamen så har hun sørme da osse fortjent at få et klip
> Lærlingen i mesters varevogn bag dig med
> samme temperament som dig kunne komme til at køre lidt tæt når hen
> indhenter dig med 80 for at straffe dig - det kan blive en utilsigtet hård
> straf, hvis ikke i begge er heldige..
Igen... han må tage sit klip som en mand...
> Jeg prøver, men det er nu engang en del af sikker trafik at opføre sig
> ordentligt.
Men den her deltråd handlede ikke om sikker trafik, men om hvordan jeg
bragte andres liv i direkte fare ved min klipbare handling.
Så jeg skal blot afholde mig fra at puffe til barnevogne....
/jim
| |
Torben Scheel (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-09-05 12:21 |
|
Jim Andersen wrote:
>
>>Lærlingen i mesters varevogn bag dig med
>>samme temperament som dig kunne komme til at køre lidt tæt når hen
>>indhenter dig med 80 for at straffe dig - det kan blive en utilsigtet hård
>>straf, hvis ikke i begge er heldige..
>
> Igen... han må tage sit klip som en mand...
>
Efter de har kørt dig væk?
>>Jeg prøver, men det er nu engang en del af sikker trafik at opføre sig
>>ordentligt.
>
>
> Men den her deltråd handlede ikke om sikker trafik, men om hvordan jeg
> bragte andres liv i direkte fare ved min klipbare handling.
Undgå fare og sikkerhed hører da sammen, ikke? Hvad en tråd handler om
defineres iøvrigt af debattørerne.
>
> Så jeg skal blot afholde mig fra at puffe til barnevogne....
>
Du kan godt forsøge at dreje det over i den lette genre, men konsensus
er vist at du skal arbejde med at ændre din indstilling, eller søge
livstidsinternering hos Carl-Mar Møller.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Hekto (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-09-05 12:40 |
|
In article <4326b53d$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Du kan godt forsøge at dreje det over i den lette genre, men konsensus
> er vist at du skal arbejde med at ændre din indstilling, eller søge
> livstidsinternering hos Carl-Mar Møller.
>
Det ville sq være behgeligere at genindføre hængning, isedet for at
blive skudt med et luftgevær og slæbt igennem mudder bag en gammel
volvo ... med påmonteret anal-plug!!! ... uge efter uge!!! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jim Andersen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 13-09-05 12:38 |
|
Torben Scheel wrote:
> Undgå fare og sikkerhed hører da sammen, ikke?
Ja.. men jeg spurgte ikke om hvordan jeg bedst kunne undgå fare....
> Hvad en tråd handler om
> defineres iøvrigt af debattørerne.
jaja... du er da i din gode ret til at skrive lige hvad du har lyst til,
men det er da lidt spøjst at svare i øst når der bliver spurgt i vest. Hvis
man har noget på hjerte kan man da bare starte en ny tråd. Det er jo det
trådsystemet er til for.
> Du kan godt forsøge at dreje det over i den lette genre
Jeg prøver såmænd bare at uddrage en konklusion af dine tågede
skriverier....
> livstidsinternering hos Carl-Mar Møller
jaja.... smut du blot tilbage til kvindelejren på Femø og gense
http://www.imdb.com/title/tt0473718/
/jim
| |
Torben Scheel (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-09-05 13:59 |
|
Jim Andersen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>
>>Undgå fare og sikkerhed hører da sammen, ikke?
>
>
> Ja.. men jeg spurgte ikke om hvordan jeg bedst kunne undgå fare....
>
>
>> Hvad en tråd handler om
>>defineres iøvrigt af debattørerne.
>
>
> jaja... du er da i din gode ret til at skrive lige hvad du har lyst til,
> men det er da lidt spøjst at svare i øst når der bliver spurgt i vest. Hvis
> man har noget på hjerte kan man da bare starte en ny tråd. Det er jo det
> trådsystemet er til for.
>
>
>>Du kan godt forsøge at dreje det over i den lette genre
>
>
> Jeg prøver såmænd bare at uddrage en konklusion af dine tågede
> skriverier....
>
> > livstidsinternering hos Carl-Mar Møller
> jaja.... smut du blot tilbage til kvindelejren på Femø og gense
> http://www.imdb.com/title/tt0473718/
>
åååååååhædr! Kør som du vil - jeg afventer Darwin. EOD.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Psycho Cowboy (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 12-09-05 13:42 |
|
Jim Andersen wrote:
> Der holder en række biler for rødt lys. Jeg triller uden om dem og
> hvis der er en svingbane benytter jeg den, og holder så stille foran
> den forreste bil. Lidt efter bliver der grønt. Og så kører vi. Jeg
> kører forrest og de andre kører bagefter.
_______________________________________
Vi er ved at være lidt ude i noget flueknepperi, right?
Vil det (A) sige, at bilen mærkeligt nok ikke holder helt fremme ved
stoplinien, men altså har gjort plads til dig, så ikke du overskrider
stoplinien?
Eller vil det (B) sige, at du har overskredet stoplinien foran den forresten
bil, og altså i regelmæssig forstand holder ude midt i krydset?
Hvis A mærkeligt nok skulle kunne lade sig gøre, vil jeg give dig ret i, at
situationen ikke virker lige så farlig, som hvis du ved grønt startede ved
siden af den forreste bil.
Tilgengæld kan du jo ikke vide, hvornår der bliver grønt, og skulle der
blive grønt mens du skal til at smide geden ud foran den foreste bil, ja så
er alle implicerede jo på herrens mark.
Her vil du (hvis du bliver snuppet) kun nøjes med ét klip, da du skifter
vognbane ved fuldt optrukket.
Hvis B er tilfældet, vil jeg igen sige, du er til fare for de køretøjer der
skal over krydset, da du holder på den forkerte side af linien. Her behøver
jeg vist ikke at komme med noget eksempel på, hvad der kan ske, men du vil
(hvis du bliver snuppet) bliver offer for strisserens saks 2 gange, da du
overskrider den fuldt optrukne linie mellem banerne, samt overskrider
stoplinien i krydset.
Jeg kan stadig ikke se fordelene i nogle af eksemplerne, og for at sætte det
hele på spidsen, kan den forreste bil være en flok unge fulde drengerøve,
som lader sig provokere af dit stunt og derfor synes den skal have hele
armen, når der bliver grønt.
Vi er enige om, at det kan lade sig gøre hvis man enten har livsnødvendigt
travlt, eller blot har samvittighed og is i maven som Ghostrider, men det
smarte og brugbare i det, bliver vi vist aldrig enige om - specielt ikke set
i forhold til de eventuelle omkostninger det kan forvolde.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Robert Eriksen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 12-09-05 13:55 |
|
Psycho Cowboy wrote:
[SNIP]
Og derudover er der i 90% af tilfældene altid en eller anden snotskovl
af en venstresvingende, fra en af krydsets tværgående veje, der
liiiiiige skal nå over for rødt.
Så han/hun stadig ligger og fedter rundt ude i krydset når der bliver grønt.
Så kan der mangle plads at accelerere på.
| |
JimR (08-09-2005)
| Kommentar Fra : JimR |
Dato : 08-09-05 12:13 |
|
Jo netop og når motorvejskøen holder helt eller næsten stille kan man vel
lige så godt snegle sig op mellem rækkerne (med 50-60 km/T
JimR
"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:43201970$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Robert Eriksen wrote:
> > Mon ikke han mener han kører op ved siden af rækken af rødtlysholdende
>
> Det læste jeg det også som... når alle der skal ligeud holder for rødt
lys,
> så føler jeg da det er min mc-pligt at køre/trille frem til krydset, når
der
> er tid nok, og hvis venstresvingsbanen er tom kan man da lige så godt
bruge
> lidt af den. Gør I andre ikke også det ?
>
> /jim
>
>
| |
Robert Eriksen (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 08-09-05 13:43 |
|
Jim Andersen wrote:
> Robert Eriksen wrote:
>
>>Mon ikke han mener han kører op ved siden af rækken af rødtlysholdende
>
>
> Det læste jeg det også som... når alle der skal ligeud holder for rødt lys,
> så føler jeg da det er min mc-pligt at køre/trille frem til krydset, når der
> er tid nok, og hvis venstresvingsbanen er tom kan man da lige så godt bruge
> lidt af den. Gør I andre ikke også det ?
Hvis jeg skal ligeud? Nej.
Og det var heller ikke det jeg skrev før.
| |
Torben Scheel (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-09-05 13:30 |
|
Jim Andersen wrote:
> Robert Eriksen wrote:
>
>>Mon ikke han mener han kører op ved siden af rækken af rødtlysholdende
>
>
> Det læste jeg det også som... når alle der skal ligeud holder for rødt lys,
> så føler jeg da det er min mc-pligt at køre/trille frem til krydset, når der
> er tid nok, og hvis venstresvingsbanen er tom kan man da lige så godt bruge
> lidt af den. Gør I andre ikke også det ?
>
Kun hvis et familiemedlem ligger for døden, eller jeg er ved at komme
for sent til fri bar. Jeg kører morfar + lidt mellem rækkerne
(langsomt), hvis der er _god_ plads. Der kan dog stikke en djævel i
enhver, men jeg afholder mig svm fra at blive vaneforbryder
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Dak (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 07-09-05 13:02 |
|
> Op mellem rækkerne på motorvejen, indenom/udenom køen i
> venstre/højresvings banen, hastigheden osv osv.
Kan godt forstå dit syn på rækkerne på motorvejen fordi nogen gange så
holder de jo stille og der kan være en mindre landevej imellem rækkerne.
Men dit syn på svingbanerne er mig en gåde. Risikoen for at der drejes eller
skiftes bane, af de andre kørende, er jo 100%
Og efter at have set Danmarks værste bilist så går det skidt til når
bilisterne skal dreje. Men at køre udenom svingbaner er jo ligesom at
bruge nødsporet til kørsel og det gør du jo forhåbentligt ikke... Men de må
da have ultra lange svingbaner der hvor du bor siden det kan betale sig at
overhale i en svingbane... normalt er det jo en almindelig kø indtil
svingbanen rigtig begynder og der kan du jo bare overhale indtil den
begynder og så knibe dig ind. Medmindre du har køkultur.
Dak
Suzuki GS500Ev
| |
|
|