Import af cykel fra USA
Fra : Max Andersen

Dato : 06-09-05 22:06

Hejsa,

Jeg sidder og grubler over et motorcykelkøb i USA. Jeg har fået tilbudt
en billigt og den skal jo transporteres herhjem på den ene eller anden måde.

Nogen der har en idé om hvor(dan) det er billigst og bedst, eller som
har prøvet det før?

Max

Fra : Richard

Dato : 06-09-05 22:13

Max Andersen wrote:

> Jeg sidder og grubler over et motorcykelkøb i USA. Jeg har fået tilbudt
> en billigt og den skal jo transporteres herhjem på den ene eller anden måde.

Ja, der er jo lang vej hjem over land - og is

> Nogen der har en idé om hvor(dan) det er billigst og bedst, eller som
> har prøvet det før?

Prøv at søge i gamle indlæg herinde i fx Google Groups - der var et par
navne oppe og vende i vinter, men husker dem ikke lige nu...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-09-05 23:26

Max Andersen wrote:
> [...]
> måde.
>
> Nogen der har en idé om hvor(dan) det er billigst og bedst, eller som

Der er en i nærheden af Aalborg der med jævne mellemrum får en
container-fuld MC'er hjem fra USA - måske det var en mulighed at få en
ekstra puttet ind?
Jørgen (JVW) - du kender ham?

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Max Andersen

Dato : 07-09-05 00:17

J.C.Kløve wrote:

> Der er en i nærheden af Aalborg der med jævne mellemrum får en
> container-fuld MC'er hjem fra USA - måske det var en mulighed at få en
> ekstra puttet ind?
> Jørgen (JVW) - du kender ham?

Jeg søgte lidt på google, efter det Richard skrev, og har fundet nogle
små henvisninger. Men nej, jeg kender ikke Jørgen fra Ålborg. Men vil da
gerne vide mere om ham, hvis han henter containere med cykler. Jeg tror
måske at den jeg skal hente er på en speciel trailer.

Max

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-09-05 20:50

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
> Der er en i nærheden af Aalborg der med jævne mellemrum får en
> container-fuld MC'er hjem fra USA - måske det var en mulighed at få en
> ekstra puttet ind?
> Jørgen (JVW) - du kender ham?

Jeg har kontakt med en der opfylder disse kriterier... plejer ikke at være
noget problem, det er dog mest guitarer jeg har fået med hjem.
Skriv til mig så skal jeg grave info frem...

mvh Søren
slh at nonius.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-09-05 06:30

> Jeg sidder og grubler over et motorcykelkøb i USA. Jeg har fået
> tilbudt en billigt og den skal jo transporteres herhjem på den ene eller
> anden måde.

Hej Max

Husk hvis cyklen ikke overholder Euro2 normen og ikke tidligere har være
indregistreret i et EU land, så kan den ikke indregistreres i EU.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-09-05 07:55

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:431e7ae2$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

> Hej Max
>
> Husk hvis cyklen ikke overholder Euro2 normen og ikke tidligere har
være
> indregistreret i et EU land, så kan den ikke indregistreres i EU.

Du plejer da at komme med gode oplysninger om MC-verdenen, men det
glippede åbenbart denne gang...
:-|

Den skal ikke have været reg. i et EU land - hvor som helst på kloden
kan gøre det - den *skal* bare have været indregistreret før
skæringsdatoen ,svjh. 2/6-2005.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Max Andersen

Dato : 07-09-05 08:45

Brian Sørup wrote:

> [...]
>
> Den skal ikke have været reg. i et EU land - hvor som helst på kloden
> kan gøre det - den *skal* bare have været indregistreret før

Går ud fra at det er noget typegodkendelse?

Det drejer sig om en BossHoss V8, og der skulle findes ca. 10-15 stykker
i Danmark idag.

Den er indregistreret i USA for 4-6 år siden, så det er vel ok?

Max

Fra : Richard

Dato : 07-09-05 22:06

Max Andersen wrote:
> Går ud fra at det er noget typegodkendelse?

Ja, det gælder uanset de nævnte Euro 2-krav, når cyklen ikke har været
indregistreret i et EU-land. Model og stelnummer er afgørende, så få dem
oplyst af sælger og spørg Færdselsstyrelsen, om der i forvejen findes en
eller anden godkendelse, der dækkker den specifikke model - gøre der
ikke skal du skaffe forskellig dokumentation for at få den godkendt. Det
kan Fstyr også oplyse dig om nødvendigt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-09-05 12:22

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Den skal ikke have været reg. i et EU land - hvor som helst på kloden
> kan gøre det - den *skal* bare have været indregistreret før

Det er ikke sådan jeg har læst reglerne. Og vurderingsmændene i
Taastrup i min fortolkning, da jeg talte med dem i marts måned. Kan
du ikke citere eller give et link, som støtter din fortolkning?

Iøvrigt er skæringsdatoen ~1/7.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-09-05 20:24

http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=771
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-09-05 17:23

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> kloden

> http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=771

Takker.

Kai

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-09-05 21:05

"Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> writes:

> mvh Søren slh at nonius.dk

Hov, er du blevet selvstændig? Tillykke med det
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R