/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Maskinen driller igen :-(
Fra : Anders Houmark


Dato : 06-09-05 20:21

Ved ikke om nogle kan huske det, men skrev et indlæg d. 27 august med titlen
" Sætter ud?", hvor jeg spurgte om lidt råd ang. min Yamaha FZR 600 R.. Den
havde lidt problemer med at tage imod hård gasgivning, hvor den kunne finde
på nærmest at gå ud, og så dog forrtsætte op i omdrejningsskalaen.

Jeg skildte maskinen ad og kontrollerede hvad jeg nu havde forstand på.
Luftfilteret var friskt og rent, der var ingen vand eller skidt i den benzin
jeg fik tømt ud af svømmerhusene. Tøndrørene så også fine ud.

Hvor meget benzin bør man for resten tømme ud når man løsner skruen til
svømmerhuset? Jeg stoppede efter ca. 4cl da jeg ikke vidste om der var
benzinhane på min maskine, og om benzinen mon blot ville blive ved med at
løbe til tanken var tom). I min tidligere tråd fik jeg af vide, at der er
elektrisk benzinpumpe indbygget i tanken. Betyder det, at den selv lukker
for benzinen og at jeg kan løfte tanken af maskinen og tage alle slanger af
undersiden af den, uden at benzinen fosser ud?

Jeg har hældt 1 liter karburatorsprit i tanken, fordelt over ca. 50 liter
benzin. Senest 0,25 liter som blev hældt i efter en køretur i søndags. I dag
ville jeg så ud og have en kort tur, men nu driller maskinen da helt
frygteligt
Jeg kan fint få gang i motoren, men den lyder slet ikke rigtigt. Den prutter
/ tøffer gevaldigt og vil slet ikke op i omdrejninger. Håbede den ville
komme i gang når jeg fik den ud at køre, men efter en kort tur op af vejen
kom der ikke "hul igennem".
Den lyder slet ikke som den skal lyde, men nærmest som om den drukner?
Motorlyden er i hvert fald ikke "ren", men forplumret.

Er der nogle der kan hjælpe mig med en diagnose? Har mest af alt lyst til
bare at køre den ned til den lokale mc pusher og sige, at han skal lave
den.. men har ikke lyst til at skulle af med flere tusinde kroner lige nu
:-/

På forhånd tak,

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



 
 
Dan (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 06-09-05 21:10

Det vist rimeligt meget sprit, du har hældt i..Har oplevet at for meget
sprit giver de symptomer du beskriver.. men hvis også det var der inden du
gjorde det, ved jeg ikke hvad det er..


> Jeg har hældt 1 liter karburatorsprit i tanken, fordelt over ca. 50 liter
> benzin. Senest 0,25 liter som blev hældt i efter en køretur i søndags. I
dag
> ville jeg så ud og have en kort tur, men nu driller maskinen da helt
> frygteligt




Anders Houmark (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 06-09-05 22:10

Dan wrote:
> Det vist rimeligt meget sprit, du har hældt i..Har oplevet at for
> meget sprit giver de symptomer du beskriver.. men hvis også det var
> der inden du gjorde det, ved jeg ikke hvad det er..

På emballagen til den sprit jeg har brugt står der, at 1 liter sprit skal
opblandes med 30 liter benzin. Jeg har hældt 1 liter i, blandet med ca. 50
liter benzin.

Måske skal jeg prøve at tømme svømmerhusene igen.. og så tømme en masse ud?


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Michael Brock (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Brock


Dato : 07-09-05 06:50

Hej anders.
Det lyder bekendt det bu beskriver, jeg havde nogenlunde samme problem
på min FZR 1000 og det var en dårlig tændrørs hætte, engang i mellem
kom der en gnist fra hætten over på motoren, og så opførte den sig
næsten som du beskriver.

Mic



"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:aWlTe.66903$Fe7.224539@news000.worldonline.dk...
> Ved ikke om nogle kan huske det, men skrev et indlæg d. 27 august med
> titlen
> " Sætter ud?", hvor jeg spurgte om lidt råd ang. min Yamaha FZR 600 R..
> Den
> havde lidt problemer med at tage imod hård gasgivning, hvor den kunne
> finde
> på nærmest at gå ud, og så dog forrtsætte op i omdrejningsskalaen.
>
> Jeg skildte maskinen ad og kontrollerede hvad jeg nu havde forstand på.
> Luftfilteret var friskt og rent, der var ingen vand eller skidt i den
> benzin
> jeg fik tømt ud af svømmerhusene. Tøndrørene så også fine ud.
>
> Hvor meget benzin bør man for resten tømme ud når man løsner skruen til
> svømmerhuset? Jeg stoppede efter ca. 4cl da jeg ikke vidste om der var
> benzinhane på min maskine, og om benzinen mon blot ville blive ved med at
> løbe til tanken var tom). I min tidligere tråd fik jeg af vide, at der er
> elektrisk benzinpumpe indbygget i tanken. Betyder det, at den selv lukker
> for benzinen og at jeg kan løfte tanken af maskinen og tage alle slanger
> af
> undersiden af den, uden at benzinen fosser ud?
>
> Jeg har hældt 1 liter karburatorsprit i tanken, fordelt over ca. 50 liter
> benzin. Senest 0,25 liter som blev hældt i efter en køretur i søndags. I
> dag
> ville jeg så ud og have en kort tur, men nu driller maskinen da helt
> frygteligt
> Jeg kan fint få gang i motoren, men den lyder slet ikke rigtigt. Den
> prutter
> / tøffer gevaldigt og vil slet ikke op i omdrejninger. Håbede den ville
> komme i gang når jeg fik den ud at køre, men efter en kort tur op af vejen
> kom der ikke "hul igennem".
> Den lyder slet ikke som den skal lyde, men nærmest som om den drukner?
> Motorlyden er i hvert fald ikke "ren", men forplumret.
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig med en diagnose? Har mest af alt lyst til
> bare at køre den ned til den lokale mc pusher og sige, at han skal lave
> den.. men har ikke lyst til at skulle af med flere tusinde kroner lige nu
> :-/
>
> På forhånd tak,
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>



Anders Houmark (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 08-09-05 21:40

Michael Brock wrote:
> Hej anders.
> Det lyder bekendt det bu beskriver, jeg havde nogenlunde samme problem
> på min FZR 1000 og det var en dårlig tændrørs hætte, engang i mellem
> kom der en gnist fra hætten over på motoren, og så opførte den sig
> næsten som du beskriver.
>

Tak for alle jeres gode råd!

I dag var jeg forbi den lokale mc pusher, og de mente at tændrørskablerne
var støbt ind i tændspolen. Det eneste jeg kunne skifte skulle være
tændrørshætterne + tændrørene.. Var lige ved at købe 4 tændrør, men sprang
fra da de kostede 98 kr stykket (CR9E) og jeg lige ville prøve at give
tændrørshætterne en overhaling... Nye tændrørshætter koster omkring 50kr
stykket, men i butikken synes jeg ikke de lignede dem der sidder på
maskinen, så jeg lod være med at købe dem (og de er heller ikke ens har jeg
fundet ud af)..

Da jeg kom hjem skildte jeg maskinen ad igen. Tjekkede alle tændrør, og de
så fine ud, så det er ikke fordi den er sodet til. I mangel af silikonespray
gav jeg alle tændrørshætterne en omgang "Kontakt 60" .. Da jeg startede
maskinen kørte den virkelig godt.. Tog lige forbi en tankstation for at få
lidt benzin og så ellers ud og køre.. De første 20km synes jeg ikke der var
noget at komme efter, men så kom der lidt "brummen" igen hvor maskinen ikke
lystrer på gasgivning og også et par gange hvor den lige hakkede (meget
kort) i det. Generelt kørte den /langt/ bedre end sidste gang jeg var ude og
køre. Mon jeg så bare skal skifte tændrør + tændrørshætter og så håbe
problemerne bliver løst på den måde? Eller skal jeg prøve at skaffe noget
rigtig silikonespray og give tændrørshætterne et par sprøjt??

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
Som de første 10km af turen i dag tænkte
"ved først mulige lejlighed gir' jeg sgu en is
til alle dem der har skrevet i denne tråd"






Moller (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-09-05 21:56

Anders Houmark wrote:

> køre. Mon jeg så bare skal skifte tændrør + tændrørshætter og så håbe
> problemerne bliver løst på den måde? Eller skal jeg prøve at skaffe noget
> rigtig silikonespray og give tændrørshætterne et par sprøjt??

   Du skal skifte tændrørshætterne, og klip lige 3-4mm af kablerne mens du
skifter, så de for god kontakt, og så oversprøjt dem med siliconespray
;) nærigfinden er bare at klippe 3-4mm af kablerne i enderne hvor de
skrues fast i tændhætterne, sådan at kontakten forbedres. Og så en god
sprøjten med siliconespray. Jeg ville gøre den sidste, og hvis det ik er
nok, vil jeg skaffe nogen nye hætter i en OK kvali, f.eks. Louis.de har
et stort udvalg.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Anders Houmark (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-09-05 16:45

Anders Houmark wrote:

Hej.. Så fik jeg optaget lidt video / lyd af hvordan maskinen opfører sig.
Har ikke fået skildt maskinen ad da jeg har haft travlt med forsikring,
omregistrering i dag

Lydfilen er en .wav og den skulle alle gerne kunne afspille. Den kan hentes
her: www.andersh.dk/motor.wav Fylder 2MB.
Videofilen er kodet i Xvid 4 codec så nogle vil muligvis have problemer med
at afspille den. Jeg har alligevel lagt den op for dem der ville ønske det,
den kan findes her: www.andersh.dk/motor.avi Fylder 9,2MB

Første "mærkelige" lyd er 4 sekunder inde. Bemærk hvordan den ligesom
"kløjes" og så alligevel kommer videre.

Ca. fra 14 sekunder inde lyder maskinen HELT forkert.. Den vil slet ikke
tage imod gassen og det lyder nærmest som om det er en 1 cylindret
motorcrossmaskine? Det kommer igen ca. 0:49 og 1:22 og der kører maskinen
omkring 50-60km/t.
Ved 1:45 da jeg er i gang med at overhale bilerne, har maskinen igen
problemer med at tage gassen og man kan høre hvordan den "prutter".. :(


Håber nogle vil sætte sig og bruge et par minutter på at downloade / høre
filerne og så deres bud på, hvad de mener maskinen fejler

Med venlig hilsen, og på forhånd tak

Anders Houmark
(som lige spiser lidt mad, kigger herinde og
dernæst forsøger at tømme svømmerhusene igen...)



Tommy (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 08-09-05 22:38

Så fiser du lige afsted ad Ryttervej :>

> Anders Houmark wrote:

> Hej.. Så fik jeg optaget lidt video / lyd af hvordan maskinen opfører sig.
> Har ikke fået skildt maskinen ad da jeg har haft travlt med forsikring,
> omregistrering i dag

> Lydfilen er en .wav og den skulle alle gerne kunne afspille. Den kan hentes
> her: www.andersh.dk/motor.wav Fylder 2MB.
> Videofilen er kodet i Xvid 4 codec så nogle vil muligvis have problemer med
> at afspille den. Jeg har alligevel lagt den op for dem der ville ønske det,
> den kan findes her: www.andersh.dk/motor.avi Fylder 9,2MB

> Første "mærkelige" lyd er 4 sekunder inde. Bemærk hvordan den ligesom
> "kløjes" og så alligevel kommer videre.

> Ca. fra 14 sekunder inde lyder maskinen HELT forkert.. Den vil slet ikke
> tage imod gassen og det lyder nærmest som om det er en 1 cylindret
> motorcrossmaskine? Det kommer igen ca. 0:49 og 1:22 og der kører maskinen
> omkring 50-60km/t.
> Ved 1:45 da jeg er i gang med at overhale bilerne, har maskinen igen
> problemer med at tage gassen og man kan høre hvordan den "prutter".. :(


> Håber nogle vil sætte sig og bruge et par minutter på at downloade / høre
> filerne og så deres bud på, hvad de mener maskinen fejler

> Med venlig hilsen, og på forhånd tak

> Anders Houmark
> (som lige spiser lidt mad, kigger herinde og
> dernæst forsøger at tømme svømmerhusene igen...)



Jacob Bunk Nielsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 07-09-05 22:08

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> Første "mærkelige" lyd er 4 sekunder inde. Bemærk hvordan den ligesom
> "kløjes" og så alligevel kommer videre.

Hvordan ser dine tændrør ud? Hvordan ser dine tændrørshætter og
tændkabler ud? Det lyder som om den ikke rigtig tænder på en af
cylindrene. Jeg har oplevet noget lignende på min Bandit i meget
fugtigt vejr da der kom fugt i en af tændrørshætterne og den derfor
satte ud på den ene cylinder. Det var let fikset med lidt
silikonespray, og jeg har ikke set problemet siden. Dit problem lader
dog ikke til at være fugtrelateret.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Harry Teicher (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 07-09-05 23:14

Jeg gætter her - er batteriet ok? Hvis den er på vej ud kan du få
problemer med tænding ved lave omdrejninger. Jeg går ude fra at
lufthullet i benzindækslet er åben og at benzinfiltrene/hanen ikke er
blokeret..

mvh
Harry Teicher
CB500F XT600


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste