/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Genvej til arbejde på forgaffel?
Fra : Studen


Dato : 06-09-05 19:30

Hej NG

Jeg bakser disse dage med at finde, det helt rigtige setup på min
forgaffel - dvs. tykkelse af selvgjort afstandsstykke og oliemængde
(indenfor rimelighedens grænser). Hvis jeg bare bruger det tiltænkte
CBR600F3 setup bliver den for blød og lav fortil. Desværre er det noget af
en opgave, hvergang at skulle pille udstødningen af for at kunne få
forgaflen fri af jorden, så jeg tænkte om der ikke findes en genvej for de
dovne? Jeg skal have adgang til at "åbne" gaffelrørene, uden at få et eller
andet skud i panden (syntes jeg kan huske en tråd om noget lignende?) -

Kan det lade sig gøre?

--
Mvh
Studen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699



 
 
Kenneth Østrup (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 07-09-05 10:58

Studen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg bakser disse dage med at finde, det helt rigtige setup på min
> forgaffel - dvs. tykkelse af selvgjort afstandsstykke og oliemængde
> (indenfor rimelighedens grænser). Hvis jeg bare bruger det tiltænkte
> CBR600F3 setup bliver den for blød og lav fortil. Desværre er det noget af
> en opgave, hvergang at skulle pille udstødningen af for at kunne få
> forgaflen fri af jorden, så jeg tænkte om der ikke findes en genvej for de
> dovne? Jeg skal have adgang til at "åbne" gaffelrørene, uden at få et eller
> andet skud i panden (syntes jeg kan huske en tråd om noget lignende?) -
>
> Kan det lade sig gøre?
>

Hvis du godt kan få en skraldenøgle eller lign. til forgaffelrørene fra
oven imens de er monteret i gaffelbroerne, kan du prøve følgende metode,
som jeg selv har gjort brug af:

1. Sæt motorcykel på centerstøttefod (så vidt jeg husker har din Katana
vidst ikke centerfod pga. baghjulet ligesom min, men det må kunne lade
sig gøre at finde den frem?

2. brug enten en dunkraft eller noget andet som kan hvile under
stellet/motoren så cyklen ikke hviler på forhjul/forgaffel.

3. Skrue propperne ud ? Her kan du være lidt forsigtig, alt efter
hvor hård forgaflen er vil de springe ud, men der skal meget til at de
flyver af helvede til hvis du presser ned imens du løsner den.
Der skete intet for mig.

Håber du kan bruge det.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Hekto (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-09-05 11:35

In article <431eb9bf$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
ksFJERN@skysovs.com says...
> 1. Sæt motorcykel på centerstøttefod (så vidt jeg husker har din Katana
> vidst ikke centerfod pga. baghjulet ligesom min, men det må kunne lade
> sig gøre at finde den frem?
>
.... eller køb en motorradheber med adapter til fronten hos Louis.
Det koster i omegnen af 40 euro for det hele.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Studen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 07-09-05 19:58


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d88e0abcf60f0089898a7@news.tele.dk...
> ... eller køb en motorradheber med adapter til fronten hos Louis.
> Det koster i omegnen af 40 euro for det hele.

Tak for det tip - har faktisk set den i Louis's katalog - ikke en bondegård,
men alligevel mere end jeg vil bløde... Desuden fylder det jo alt sammen på
"lagerpladsen".

Nææ, der er nok ingen vej udenom. Udstødning af - centralstøtteben på -
lillebror på bagsædet - og så derudaf...

Tak alligevel
Studen



Armand (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-05 22:27

Studen wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1d88e0abcf60f0089898a7@news.tele.dk...
>
>>... eller køb en motorradheber med adapter til fronten hos Louis.
>>Det koster i omegnen af 40 euro for det hele.
>
>
> Tak for det tip - har faktisk set den i Louis's katalog - ikke en bondegård,
> men alligevel mere end jeg vil bløde... Desuden fylder det jo alt sammen på
> "lagerpladsen".
>
> Nææ, der er nok ingen vej udenom. Udstødning af - centralstøtteben på -
> lillebror på bagsædet - og så derudaf...

Kan du ikke komme ind i et skur og stå med jobbet?
Ifald er det enkelt at løfte forenden v.h.a. en skraldestrop fra styrene
og op om et af spærrene!
Ellers kan det da også lade sig gøre at nøjes med én side af gangen,
hvorved den ikke vil falde sammen over sidestøttebenet!

--
Armand.

Ukendt (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-09-05 07:58


Studen skrev i meddelelsen <431de02f$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Kan det lade sig gøre?


En træplade/brædt, formet i enderne så den passer som en bro mellem nederste
gaffelben, over forskærmen. Pladen må kun lægge an mod alu-kanten af benene,
uden om støvhætten, og IKKE på støvhætten. Og så ellers en i længden
tilpasset stolpe/pind op mod gaffelkronen.

Pladen skal ligne:

_____
)_____(

Og bestil så bare et sæt Wilbers fjedre med det samme, Honda kan ikke lave
fjedre :-|

mvh
Orla




Studen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 13-09-05 09:00


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43213148$0$73767$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En træplade/brædt, formet i enderne så den passer som en bro mellem
> nederste
> gaffelben, over forskærmen. Pladen må kun lægge an mod alu-kanten af
> benene,
> uden om støvhætten, og IKKE på støvhætten. Og så ellers en i længden
> tilpasset stolpe/pind op mod gaffelkronen.
>
> Pladen skal ligne:
>
> _____
> )_____(
>
> Og bestil så bare et sæt Wilbers fjedre med det samme, Honda kan ikke lave
> fjedre :-|



Hej Orla

Tak for den fine idé. Det burde man jo næsten fabrikere....

Løsningen blev: potte af, centralstøttefod på, lillebror på bagsædet, og så
derudaf...

Mht. fjedre "springer" jeg nok bare over. Min forgaffel er indstillet meget
hårdt vha. fjederforspænding og oliemængde. Katanaen og jeg selv vejer godt
tilsammen...

Mvh
Studen



Orla Pedersen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 13-09-05 10:27

Studen wrote:


> Mht. fjedre "springer" jeg nok bare over. Min forgaffel er indstillet meget
> hårdt vha. fjederforspænding og oliemængde. Katanaen og jeg selv vejer godt
> tilsammen...


Jup ! Og Du vil nu opleve hvordan hjulet ikke har fat i asfalten fordi der
ikke er nogen dynamik tilbage i din affjedring En fjeder er ikke
bare en fjeder !

mvh
Orla




Moller (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-09-05 11:25

Orla Pedersen wrote:
> Studen wrote:
>
>
>> Mht. fjedre "springer" jeg nok bare over. Min forgaffel er indstillet
>> meget hårdt vha. fjederforspænding og oliemængde. Katanaen og jeg selv
>> vejer godt tilsammen...
>
>
> Jup ! Og Du vil nu opleve hvordan hjulet ikke har fat i asfalten fordi
> der ikke er nogen dynamik tilbage i din affjedring En fjeder er
> ikke bare en fjeder !
   
   Og er det pengepungen der trykker, så har Louis.de tilbud på Wirth
Fjedrene, de virker fantastisk i forhold til orignale Suzuki fjedre :)
og til en pris der for de fleste gadekøre vil være bedre tjent med end
de dyre fansy mærker, som bare gir mere Langelinieblær end ekstra
brugbarhed vs. det de kan magte.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Studen (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 15-09-05 21:43

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:4326a8e3$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>> Jup ! Og Du vil nu opleve hvordan hjulet ikke har fat i asfalten fordi
>> der ikke er nogen dynamik tilbage i din affjedring En fjeder er
>> ikke bare en fjeder !
>
> Og er det pengepungen der trykker, så har Louis.de tilbud på Wirth
> Fjedrene, de virker fantastisk i forhold til orignale Suzuki fjedre :) og
> til en pris der for de fleste gadekøre vil være bedre tjent med end de
> dyre fansy mærker, som bare gir mere Langelinieblær end ekstra brugbarhed
> vs. det de kan magte.

Tjaa, nu er det altså CBR600 fjedre jeg kører med (fra efter ´96) med
"nylængde" - men jo jeg forstår udemærket jeres argumentation. Mit problemer
nok, at forgaflen er lidt for lav, og hvis jeg indstiller den til at fjedre
optimalt, kommer jeg for tæt på jorden (i hvert fald i mit hovede) Jeg er
desuden nærmest vænnet til en lidt hård forende, og syntes ikke det funker
dårligt.
--
Mvh
Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste