Så kom den nye cykel i hus !!! :0)
Fra : Søren Skovgaard Jens~

Dato : 05-09-05 21:35

Hej allesammen .....

Ville bare lige dele min glæde med jer ligesindede :0)

Handlen er overstået og imorgen skal jeg hente min "nye" Ktm 640 LC4 Super
Motard !

Mvh

Søren Skovgaard

Fra : Glavind

Dato : 05-09-05 21:57

"Søren Skovgaard Jensen" <soren71@jensen.mail.dk[FJERN]> skrev i en
meddelelse news:431cabf9$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Ville bare lige dele min glæde med jer ligesindede :0)
>
> Handlen er overstået og imorgen skal jeg hente min "nye" Ktm 640 LC4 Super

Tillykke med det. Kør nu ordenligt så du ikke får klip i kortet
Mvh Glavind

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 23:28

> Tillykke med det. Kør nu ordenligt så du ikke får klip i kortet

Hehe.. Står også snart og skal have mc. Dog kun en lille en... men tror
det
bliver fareligt for mig... På min scooter peljer jeg bare at have
håndtaget
i bund... om du kører 50 eller 80 i byen på scooter giver så vit jeg er
informeret ikke nogen økonomisk difference.
Derimod på mc.. av av av....

/Cacba Out

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-09-05 06:12

Cacba wrote:

> [...]
> i bund... om du kører 50 eller 80 i byen på scooter giver så vit jeg er
> informeret ikke nogen økonomisk difference.

men for den du tankeløst jorder er forskellen stor...

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : anders majland

Dato : 06-09-05 07:57

> På min scooter peljer jeg bare at have
> håndtaget
> i bund... om du kører 50 eller 80 i byen på scooter giver så vit jeg er
> informeret ikke nogen økonomisk difference.

Hvis det er en 45'er
45+30% = 58,5km/t Hurtigere givet er klip
45+60% = 72km/t Hurtigere giver en betinget frakendelse, nye prøver osv

Jeg tror der er mange ungersvende* på øverter der får sig lidt en
overraskelse når det lykkes politiet at stoppe den ...

* De ulovlige køres stort set kun af yngre mænd ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 18:36

er en 45'er
> 45+30% = 58,5km/t Hurtigere givet er klip
> 45+60% = 72km/t Hurtigere giver en betinget frakendelse, nye prøver osv

Det er en 30'er....

Er rimelig sikker på at de uddeler bøde refter de lokale fartgrænser.

Cacba Out

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-09-05 12:11

"Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba [flue] dk> wrote in message
> er en 45'er
>
> Det er en 30'er....
>
> Er rimelig sikker på at de uddeler bøde refter de lokale
> fartgrænser.

Som er max 30 km/t på en 30'er ligemeget hvad der står på skiltene.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : anders majland

Dato : 07-09-05 14:31

> Som er max 30 km/t på en 30'er ligemeget hvad der står på skiltene.

Det tog mig lige lidt tid at finde svaret - for at være sikker kiggede jeg i
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_0405.pdf

Man skelner imellem om det er en overtædelse i forhold til en skiltet
hastighed (færdselslovens § 4) eller en overtrædelse i forhold til § 43
(Hastighed for særlige typer af køretøjer).

Så f.eks her i gladsaxe hvor der er en hastighedsgrænse på 40km/t vil det på
en 30'er koste 1000kr at køre 50km/t efter § 4 - I en 50zone vil prisen for
at køre 50 kun være 500kr (§ 43a)

Ligeledes koster det så 4500kr at køre 80 i en 40 zone eller 2000kr i en
50zone.

Men det vil kun koste 500,- at køre 80 på en landevej hvor 80km/t gældende
begrænsning.

Men til det rigtig sjove. Det koster et klip at overskride en
hastighedsgrænse med mere end 30% dvs overtrædelse af § 42, § 43 eller § 43
a Og 43a siger
§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig
overstige 45 km i timen. For ikkeregistreringspligtig knallert må
hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.

Dvs der er ikke tvivl om at en man som fører af en registreringspligtig
knallert kan få et klip for en overskridelse på 30% - Dvs hastighed over
58.5km/t men jeg synes ikke bødekataloget er klart for ikke
registreringspligtige knallerter ...

Jeg smider lige spøgrsmålet i *.jura

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-09-05 06:13

Søren Skovgaard Jensen wrote:
> [...]
>
> Ville bare lige dele min glæde med jer ligesindede :0)
>
> Handlen er overstået og imorgen skal jeg hente min "nye" Ktm 640 LC4 Super

Te'løkk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-09-05 23:23

> [...]
>
> Ville bare lige dele min glæde med jer ligesindede :0)
>
> Handlen er overstået og imorgen skal jeg hente min "nye" Ktm 640 LC4 Super

Nice...
Jeg går selv og overvejer at skifte min RSV Mille ud med en SM ..

Hvad årgang, hvad måtte du slippe.. og billeder

Thore

Fra : Søren Skovgaard Jens~

Dato : 07-09-05 08:05

Det er en Ktm 640 LC4 '02.

Måtte slippe 65k og jeg prøver lige at ligge et par billeder i
dk.binær.motor

-- Søren