|
| Gearproblem på R6er fra 2000 Fra : Jesper Andersen |
Dato : 05-09-05 12:02 |
|
Hej Gruppe....
Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
der lige hurtigt trykker på koblingen.
Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
så lige laver det lille nummer.
Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
gearkassen ad på sådan en fætter?
mvh
Jesper
| |
Moller (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-09-05 12:24 |
|
Jesper Andersen wrote:
> Hej Gruppe....
> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>
> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>
> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
> der lige hurtigt trykker på koblingen.
>
> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
> så lige laver det lille nummer.
>
>
> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
> gearkassen ad på sådan en fætter?
Klassisk Yamaha fejl ;) en løsning kan være fra dem her :
http://www.aperaceparts.com/transmissions.html
Jeg selv overvejer at prøve at lave det selv på en anden gearkasse, men
det vil jeg ikke udtale mig om, af frygt for kollegtiv mobning.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kenneth Østrup (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 05-09-05 12:33 |
|
Moller wrote:
> Jeg selv overvejer at prøve at lave det selv på en anden gearkasse,
> men det vil jeg ikke udtale mig om, af frygt for kollegtiv mobning.
>
Nu kan jeg ikke lade være, det er vel ikke en østtysk oliekutter?
Hvis ja, så er det sgu god stil, ingen mobning herfra
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984
| |
Moller (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-09-05 13:12 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> Moller wrote:
>
>> Jeg selv overvejer at prøve at lave det selv på en anden gearkasse,
>>men det vil jeg ikke udtale mig om, af frygt for kollegtiv mobning.
>>
>
>
> Nu kan jeg ikke lade være, det er vel ikke en østtysk oliekutter?
> Hvis ja, så er det sgu god stil, ingen mobning herfra
Yepsen, jeg smadre i snit 2-3 gearkasser om året, og det er samme fejl
evig og altid... nu viser det sig så at DDR folkendes definition af
underkutting, kan variere adskillige grader, og i visse vilfælde blir
det fra fra under til overkutting ;) jo jo... og så er det kun på 3
gearet fejlen ligger.
Jeg skal også ha åbnet ymerhakkeren og tjekke dens anden gear, især
efter at ha snakke med et par yamaha ejere, og alle siger det gear
skider uanset årgang, model osv.. bare det er en yamaha, så fejler 2
gearet inden for den nærmeste tid.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Ukendt (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-09-05 12:50 |
|
Det kan også være 2. gearet der er ved at gå!
Hvis det bliver værre kunen det godt tyde på det
| |
Jesper Andersen (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Andersen |
Dato : 05-09-05 14:46 |
|
Tak for de mange input.
Især dine moller... skiller du selv din motor ad, jeg regner med at
tage september måned med, og så skruer jeg motoren af, og begynder at
åbne den. Jeg har en del mekaniker erfaring og har allieret mig med
min kammerat, som er bil mekaniker og som også har en R6. (Dog uden
problemer endnu.)
Han mener ikke det kan være det store problem i at skille den ad, og
samle den igen, men han er lidt i tvivl om man skal have noget
justeret efter man har haft den skilt ad. Karburator/tændings mæssigt.
Det er jo ikke helt det samme som på en bil.
Ved du evt noget om det Moller ?
Håber der kommer flere inputs...
Jesper
On Mon, 05 Sep 2005 13:01:33 +0200, Jesper Andersen
<ja@REMOVEpalby.dk> wrote:
>Hej Gruppe....
>Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
>Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
>om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>
>Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
>gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
>springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>
>Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
>der lige hurtigt trykker på koblingen.
>
>Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
>så lige laver det lille nummer.
>
>
>Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
>gearkassen ad på sådan en fætter?
>
>mvh
>Jesper
| |
Moller (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-09-05 15:25 |
|
Jesper Andersen wrote:
> Tak for de mange input.
> Især dine moller... skiller du selv din motor ad, jeg regner med at
> tage september måned med, og så skruer jeg motoren af, og begynder at
> åbne den. Jeg har en del mekaniker erfaring og har allieret mig med
> min kammerat, som er bil mekaniker og som også har en R6. (Dog uden
> problemer endnu.)
> Han mener ikke det kan være det store problem i at skille den ad, og
> samle den igen, men han er lidt i tvivl om man skal have noget
> justeret efter man har haft den skilt ad. Karburator/tændings mæssigt.
> Det er jo ikke helt det samme som på en bil.
>
> Ved du evt noget om det Moller ?
Yes yes ;) hvis det er på sjælland, kan vi nok finde ud af noget når
lokummet brænder. Og Yeps... skal nogen af mine maskiner skildes ad, så
gør jeg det selv :) heller selv dumme mig, end at betale en bunke penge
for at skulle diskutere med en Mekaniker.
Jeg starter nok selv skrue sæsonen(opstaldningstiden), med at skille
Bandittens motor ad, skal ha målt cyll. samt skifte olie/stempel ringe
eller i værste værste fald andre stempler også :) efter 85.000km er det
nok på tide.
> Håber der kommer flere inputs...
Jeg ved at Kai H. herinde kender en del til problemerne med 2 gear
osv.. men det er så vidt jeg husker mest på Teori/rygteplan :) men det
er jo en god viden om det som kan bruges, så jeg gætter på han kommer
med sit senere, så snart han ser indlægget.
Min erfaring med lige yahamas gearkasse er narda, indtil jeg får åbnet
min gamle FZR's... men en gearkasse er en gearkasse :) så ingen
problemer der, og hvis din kammy er en Mekker, som kan holde hovede
koldt er der ingen problemer der heller. Har ikke åbnet en bilgearkasse
endnu ;) men så vidt jeg har forstået det er MC gearkasse bestående af
mindre antal dele, da de ikke har det der syncromes tingeltangel osv.
som skal gøre det nemmere for kvinder og ældre mennesker at skifte gear ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 05-09-05 22:56 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Jesper Andersen wrote:
>> Tak for de mange input.
>> Især dine moller... skiller du selv din motor ad, jeg regner med at
>> tage september måned med, og så skruer jeg motoren af, og begynder at
>> åbne den. Jeg har en del mekaniker erfaring og har allieret mig med
>> min kammerat, som er bil mekaniker og som også har en R6. (Dog uden
>> problemer endnu.)
>> Han mener ikke det kan være det store problem i at skille den ad, og
>> samle den igen,
Det største problem er at man skal skille *hele* motoren af, for at
komme til gearkassen. Det er noget med at de(n) bolt(e) som holder
over og underdel af krumtaphuset sammen, sidder inde under cylinderen
(yamaha, I er nogle båtnakker).
>> Håber der kommer flere inputs...
>
> Jeg ved at Kai H. herinde kender en del til problemerne med 2
> gear osv.. men det er så vidt jeg husker mest på Teori/rygteplan :)
Nix. Helt praktisk. Samtlige af mine Ymerhakkere igennem tiden (6
stk) har haft elendig gearkasse, og det er _altid_ 2. gearet der går
ud over først.
Jacob Hornemann knækkede 3. gearet på hans gamle ThunderCat 3 gange.
Jeg fik monteret et FactoryPro Shift kit (hårdere fjeder + en 'detent
arm') i min T/Cat - det hjalp ca 6000km.
Retteren gearkasse er bedre end T/cat og R6erens, men den er ikke
rigtig god. Omvendt har jeg (endnu) ikke haft problemer med R6erens
gearkasse, men det skyldes nok at den kun har gået 22.500km.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Ninja Rider (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 06-09-05 07:46 |
|
Hejsa
Jesper Andersen wrote:
> Hej Gruppe....
> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>
> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>
> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
> der lige hurtigt trykker på koblingen.
Det kan være en bøjet skifte arm, men det er storset lige så træls at
skifte som hele gearkassen. Men Yamha har altid haft problemer med deres
taktor gearkasser, som de har fået smidt i mc'erne!
Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26
| |
Moller (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-09-05 08:05 |
|
Ninja Rider wrote:
> Det kan være en bøjet skifte arm, men det er storset lige så træls at
> skifte som hele gearkassen. Men Yamha har altid haft problemer med deres
> taktor gearkasser, som de har fået smidt i mc'erne!
Øh, ? hvem snakker om at skifte gearkassen, den skal jo bare fikses :)
og jo, det er nok bare en bøjet skiftearm, og måske et eller to tandhjul
pga. slidte gribeklør ;) en anden mulighed kan også være den stang som
skiftegaflerne sider i, den kan blive bøjet, og kan tjekkes når den er
ude ved at rulle den over en glasplade, for at se om der kommer luft
under den.
At skifte en hel gearkasse er jo ren galmatias.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-09-05 09:58 |
|
Ninja Rider wrote:
>
> Det kan være en bøjet skifte arm, men det er storset lige så træls at
> skifte som hele gearkassen. Men Yamha har altid haft problemer med deres
> taktor gearkasser, som de har fået smidt i mc'erne!
Jaja, ro på. Der er givetvis mange der har haft problemer med dem, men
at lade hysteriet stige til "suzukiregulatorhøjder" er vist i overkanten.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Moller (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-09-05 09:03 |
|
Torben Scheel wrote:
> Ninja Rider wrote:
>
>>
>> Det kan være en bøjet skifte arm, men det er storset lige så træls at
>> skifte som hele gearkassen. Men Yamha har altid haft problemer med
>> deres taktor gearkasser, som de har fået smidt i mc'erne!
>
>
> Jaja, ro på. Der er givetvis mange der har haft problemer med dem, men
> at lade hysteriet stige til "suzukiregulatorhøjder" er vist i overkanten.
:) på den anden side, heller skifte regulatoren i ny og næ, og ha en
god gearkasse som ikke laver balede ;) end at ha en yams, og hælde olie
på konstant, samt skifte gearkassedele hver vinter ;) hæhæ... æv jeg har
selv en yamaha :( Grrrrr....
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-09-05 11:03 |
|
Moller wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Ninja Rider wrote:
>>
>>>
>>> Det kan være en bøjet skifte arm, men det er storset lige så træls at
>>> skifte som hele gearkassen. Men Yamha har altid haft problemer med
>>> deres taktor gearkasser, som de har fået smidt i mc'erne!
>>
>>
>>
>> Jaja, ro på. Der er givetvis mange der har haft problemer med dem, men
>> at lade hysteriet stige til "suzukiregulatorhøjder" er vist i overkanten.
>
>
> :) på den anden side, heller skifte regulatoren i ny og næ, og ha en
> god gearkasse som ikke laver balede ;) end at ha en yams, og hælde olie
> på konstant, samt skifte gearkassedele hver vinter ;) hæhæ... æv jeg har
> selv en yamaha :( Grrrrr....
>
Det lyder som konens XJ'er
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Moller (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-09-05 10:34 |
|
Torben Scheel wrote:
>> :) på den anden side, heller skifte regulatoren i ny og næ, og
>> ha en god gearkasse som ikke laver balede ;) end at ha en yams, og
>> hælde olie på konstant, samt skifte gearkassedele hver vinter ;)
>> hæhæ... æv jeg har selv en yamaha :( Grrrrr....
>>
> Det lyder som konens XJ'er
;) kan så glæde mig over fruen derhjemme kun køre bil ;) og en XJ
kommer ikke indenfor hjemme hos mig, har detsvære hørt alt for mange
dårlige rygter om dem.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Søren Jacobsen (06-09-2005)
| Kommentar Fra : Søren Jacobsen |
Dato : 06-09-05 21:57 |
|
"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
> Hej Gruppe....
> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>
> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>
> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
> der lige hurtigt trykker på koblingen.
>
> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
> så lige laver det lille nummer.
>
>
> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
> gearkassen ad på sådan en fætter?
>
> mvh
> Jesper'
Hej Jesper.
Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen et
kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men pillede
selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs hvis nu
jeg skulle blive itvivl om noget.
Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går i
indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den trækkede
hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min lokale
mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som kom
når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte armen.
Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
særlig beskrivende i de forskellige procedure http://www.yzfr6.net/manual/ .
Skriv hvis du har flere spørgsmål.
Mvh Søren
| |
Jesper Andersen (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Andersen |
Dato : 07-09-05 09:19 |
|
Hej Søren.
Tak for dit indlæg.
Du skriver du har taget en masse billeder undervejs ? Er der mulighed
for at jeg må få en kopi af dem ? Så jeg har lidt at kigge på inden
jeg går igang.
Jeg ønsker nemlig at være så forbedret som overhovedet muligt.
Du kan sende dem til min mail adresse: jka@teknik.dk
Mvh
Jesper Andersen
On Tue, 6 Sep 2005 22:57:20 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
wrote:
>
>"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
>> Hej Gruppe....
>> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
>> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
>> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>>
>> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
>> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
>> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>>
>> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
>> der lige hurtigt trykker på koblingen.
>>
>> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
>> så lige laver det lille nummer.
>>
>>
>> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
>> gearkassen ad på sådan en fætter?
>>
>> mvh
>> Jesper'
>
>Hej Jesper.
>Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen et
>kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men pillede
>selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs hvis nu
>jeg skulle blive itvivl om noget.
>Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går i
>indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den trækkede
>hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min lokale
>mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som kom
>når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte armen.
>Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
>særlig beskrivende i de forskellige procedure http://www.yzfr6.net/manual/ .
>Skriv hvis du har flere spørgsmål.
>Mvh Søren
>
| |
Søren Jacobsen (07-09-2005)
| Kommentar Fra : Søren Jacobsen |
Dato : 07-09-05 19:38 |
|
Er hermed gjordt.
"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
news:7f8th11fvr6tgq4q01mj3gs6171s7427sl@4ax.com...
> Hej Søren.
> Tak for dit indlæg.
> Du skriver du har taget en masse billeder undervejs ? Er der mulighed
> for at jeg må få en kopi af dem ? Så jeg har lidt at kigge på inden
> jeg går igang.
> Jeg ønsker nemlig at være så forbedret som overhovedet muligt.
>
> Du kan sende dem til min mail adresse: jka@teknik.dk
>
> Mvh
> Jesper Andersen
>
> On Tue, 6 Sep 2005 22:57:20 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
> wrote:
>
> >
> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
> >news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
> >> Hej Gruppe....
> >> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
> >> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
> >> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
> >>
> >> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
> >> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
> >> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
> >>
> >> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
> >> der lige hurtigt trykker på koblingen.
> >>
> >> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
> >> så lige laver det lille nummer.
> >>
> >>
> >> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
> >> gearkassen ad på sådan en fætter?
> >>
> >> mvh
> >> Jesper'
> >
> >Hej Jesper.
> >Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen et
> >kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men
pillede
> >selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs hvis
nu
> >jeg skulle blive itvivl om noget.
> >Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går i
> >indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den
trækkede
> >hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min lokale
> >mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som kom
> >når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte
armen.
> >Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
> >særlig beskrivende i de forskellige procedure
http://www.yzfr6.net/manual/ .
> >Skriv hvis du har flere spørgsmål.
> >Mvh Søren
> >
| |
Jesper Andersen (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Andersen |
Dato : 08-09-05 14:03 |
|
Hej Søren,
Jeg har ikke modtaget noget endnu
Hvor meget fylder billederne ? Hvis du sender mig en mail, kan du få
adgang til min FTP server hvor du kan lægge dem.
Mvh
Jesper
On Wed, 7 Sep 2005 20:37:38 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
wrote:
>Er hermed gjordt.
>
>"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>news:7f8th11fvr6tgq4q01mj3gs6171s7427sl@4ax.com...
>> Hej Søren.
>> Tak for dit indlæg.
>> Du skriver du har taget en masse billeder undervejs ? Er der mulighed
>> for at jeg må få en kopi af dem ? Så jeg har lidt at kigge på inden
>> jeg går igang.
>> Jeg ønsker nemlig at være så forbedret som overhovedet muligt.
>>
>> Du kan sende dem til min mail adresse: jka@teknik.dk
>>
>> Mvh
>> Jesper Andersen
>>
>> On Tue, 6 Sep 2005 22:57:20 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
>> wrote:
>>
>> >
>> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
>> >> Hej Gruppe....
>> >> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
>> >> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres mening
>> >> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>> >>
>> >> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i 2.
>> >> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
>> >> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>> >>
>> >> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom en
>> >> der lige hurtigt trykker på koblingen.
>> >>
>> >> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at den
>> >> så lige laver det lille nummer.
>> >>
>> >>
>> >> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
>> >> gearkassen ad på sådan en fætter?
>> >>
>> >> mvh
>> >> Jesper'
>> >
>> >Hej Jesper.
>> >Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen et
>> >kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men
>pillede
>> >selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs hvis
>nu
>> >jeg skulle blive itvivl om noget.
>> >Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går i
>> >indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den
>trækkede
>> >hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min lokale
>> >mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som kom
>> >når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte
>armen.
>> >Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
>> >særlig beskrivende i de forskellige procedure
> http://www.yzfr6.net/manual/ .
>> >Skriv hvis du har flere spørgsmål.
>> >Mvh Søren
>> >
>
| |
Moller (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-09-05 14:13 |
|
Jesper Andersen wrote:
> Hej Søren,
> Jeg har ikke modtaget noget endnu
> Hvor meget fylder billederne ? Hvis du sender mig en mail, kan du få
> adgang til min FTP server hvor du kan lægge dem.
Hey hvad med at sætte dem på www.dfmc.dk ;) i galleriet, tror vi er en
del som gerne vil se de billeder ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Søren Jacobsen (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Søren Jacobsen |
Dato : 08-09-05 20:45 |
|
> Hey hvad med at sætte dem på www.dfmc.dk ;) i galleriet, tror vi er en
> del som gerne vil se de billeder ;)
>
Hej Lars.
Det vil jeg gøre men hvor meget kan i bruge da der er en del billeder af
div.slanger,ledninger og andet man skal huske hvordan skal sidder?Har også
haft topstykket pillet af for at skifte en olietyv der er også lidt
billeder.
Søren
| |
Moller (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-09-05 20:48 |
|
Søren Jacobsen wrote:
> Hej Lars.
> Det vil jeg gøre men hvor meget kan i bruge da der er en del billeder af
> div.slanger,ledninger og andet man skal huske hvordan skal sidder?Har også
> haft topstykket pillet af for at skifte en olietyv der er også lidt
> billeder.
> Søren
Billeder fra selve gearkassen, f.eks. skiftegaffel, de ødelagte
gribeklør du nævnte osv... hvor slanger skulle side osv. ;) kan vi godt
undvære, det kan jo læses i Hayens bogen :)
Det med Topstykket er også intersant.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Søren Jacobsen (08-09-2005)
| Kommentar Fra : Søren Jacobsen |
Dato : 08-09-05 20:13 |
|
Jeg har delt mailen op i to så nu skulle du gerne modtage dem
Søren
"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
news:lhd0i11t6jlr7b4hkkea7ldgtiau3nfvog@4ax.com...
> Hej Søren,
> Jeg har ikke modtaget noget endnu
> Hvor meget fylder billederne ? Hvis du sender mig en mail, kan du få
> adgang til min FTP server hvor du kan lægge dem.
> Mvh
> Jesper
>
> On Wed, 7 Sep 2005 20:37:38 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
> wrote:
>
> >Er hermed gjordt.
> >
> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
> >news:7f8th11fvr6tgq4q01mj3gs6171s7427sl@4ax.com...
> >> Hej Søren.
> >> Tak for dit indlæg.
> >> Du skriver du har taget en masse billeder undervejs ? Er der mulighed
> >> for at jeg må få en kopi af dem ? Så jeg har lidt at kigge på inden
> >> jeg går igang.
> >> Jeg ønsker nemlig at være så forbedret som overhovedet muligt.
> >>
> >> Du kan sende dem til min mail adresse: jka@teknik.dk
> >>
> >> Mvh
> >> Jesper Andersen
> >>
> >> On Tue, 6 Sep 2005 22:57:20 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
> >> wrote:
> >>
> >> >
> >> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
> >> >news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
> >> >> Hej Gruppe....
> >> >> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
> >> >> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres
mening
> >> >> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
> >> >>
> >> >> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i
2.
> >> >> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
> >> >> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
> >> >>
> >> >> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom
en
> >> >> der lige hurtigt trykker på koblingen.
> >> >>
> >> >> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at
den
> >> >> så lige laver det lille nummer.
> >> >>
> >> >>
> >> >> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
> >> >> gearkassen ad på sådan en fætter?
> >> >>
> >> >> mvh
> >> >> Jesper'
> >> >
> >> >Hej Jesper.
> >> >Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen
et
> >> >kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men
> >pillede
> >> >selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs
hvis
> >nu
> >> >jeg skulle blive itvivl om noget.
> >> >Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går
i
> >> >indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den
> >trækkede
> >> >hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min
lokale
> >> >mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som
kom
> >> >når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte
> >armen.
> >> >Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
> >> >særlig beskrivende i de forskellige procedure
> > http://www.yzfr6.net/manual/ .
> >> >Skriv hvis du har flere spørgsmål.
> >> >Mvh Søren
> >> >
> >
| |
Jesper Andersen (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Andersen |
Dato : 09-09-05 07:58 |
|
Hej Søren,
Tak for billederne.... ! Det ser interresant ud.
Jeg har dog lige et par spørgsmål til dem.
Jeg synes ikke der er så mange er selve motoradskillelsen.
Som jeg ser det, kommer du ind til gearkassen fra bunden af, jeg har
ellers fået at vide at man skulle skille hele motoren ad, altså både
topstykke, cylindere, osv.... men det ser ud som om du har kunne
skille det ad ved at pille bundkaret af, og komme til den vej.
Hvilken årgang er din ?
Mvh
Jesper
On Thu, 8 Sep 2005 21:13:18 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
wrote:
>Jeg har delt mailen op i to så nu skulle du gerne modtage dem
>Søren
>"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>news:lhd0i11t6jlr7b4hkkea7ldgtiau3nfvog@4ax.com...
>> Hej Søren,
>> Jeg har ikke modtaget noget endnu
>> Hvor meget fylder billederne ? Hvis du sender mig en mail, kan du få
>> adgang til min FTP server hvor du kan lægge dem.
>> Mvh
>> Jesper
>>
>> On Wed, 7 Sep 2005 20:37:38 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
>> wrote:
>>
>> >Er hermed gjordt.
>> >
>> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:7f8th11fvr6tgq4q01mj3gs6171s7427sl@4ax.com...
>> >> Hej Søren.
>> >> Tak for dit indlæg.
>> >> Du skriver du har taget en masse billeder undervejs ? Er der mulighed
>> >> for at jeg må få en kopi af dem ? Så jeg har lidt at kigge på inden
>> >> jeg går igang.
>> >> Jeg ønsker nemlig at være så forbedret som overhovedet muligt.
>> >>
>> >> Du kan sende dem til min mail adresse: jka@teknik.dk
>> >>
>> >> Mvh
>> >> Jesper Andersen
>> >>
>> >> On Tue, 6 Sep 2005 22:57:20 +0200, "Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk>
>> >> wrote:
>> >>
>> >> >
>> >> >"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>> >> >news:v49oh11g7gvd46l1r3acbt9ddfem8lsad6@4ax.com...
>> >> >> Hej Gruppe....
>> >> >> Jeg er begyndt at få et besynderligt problem med min R6er.
>> >> >> Jeg vil lige prøve at beskrive problemet, for så at høre jeres
>mening
>> >> >> om hvad det evt kan være, og om nogen har haft lignende problemer ?
>> >> >>
>> >> >> Problemet opstår når jeg kommer kørende i fx. 3 gear, gearer ned i
>2.
>> >> >> gear og så giver den gas, så føles det ligesom den lige hurtigt
>> >> >> springer ud a 2 gear men hopper i hak med det samme igen.
>> >> >>
>> >> >> Beskrevet på en anden måde, kan man sige at det føles lidt ligesom
>en
>> >> >> der lige hurtigt trykker på koblingen.
>> >> >>
>> >> >> Det er vildt ubehageligt når man lige skal til at skyde den af, at
>den
>> >> >> så lige laver det lille nummer.
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >> Har i nogen ideer? Og ved i evt om det er let at komme til at skille
>> >> >> gearkassen ad på sådan en fætter?
>> >> >>
>> >> >> mvh
>> >> >> Jesper'
>> >> >
>> >> >Hej Jesper.
>> >> >Har lige haft næsten samme problem.Min hoppede også ud og fik fat igen
>et
>> >> >kort sekund for så at springe helt ud(pisse træls ud af et sving)men
>> >pillede
>> >> >selv motoren ud og skilte den af og tog en masse billeder undervejs
>hvis
>> >nu
>> >> >jeg skulle blive itvivl om noget.
>> >> >Problemet for mig var 2.gear tandhjulet og 6.gears tandhjulet som går
>i
>> >> >indgreb.Gribearmene var slidte og mistede taget i hinanen når den
>> >trækkede
>> >> >hårdt.Skiftede også skiftearmen til 2.gearet på opfordring af min
>lokale
>> >> >mcshop da den også havde fået nogle dybe fræsespor fra tandhjulet.Som
>kom
>> >> >når tandhjulene blev rykket fra hinanen og blev presset over i skifte
>> >armen.
>> >> >Køb evt.en Hayens rep.manual ellers kan du hente en her men den er ikk
>> >> >særlig beskrivende i de forskellige procedure
>> > http://www.yzfr6.net/manual/ .
>> >> >Skriv hvis du har flere spørgsmål.
>> >> >Mvh Søren
>> >> >
>> >
>
| |
Søren Jacobsen (09-09-2005)
| Kommentar Fra : Søren Jacobsen |
Dato : 09-09-05 20:11 |
|
"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
news:hfc2i1lkopue8moori4hkcam5l6a2un3de@4ax.com...
> Hej Søren,
> Tak for billederne.... ! Det ser interresant ud.
> Jeg har dog lige et par spørgsmål til dem.
> Jeg synes ikke der er så mange er selve motoradskillelsen.
Nej det er rigtigt.Troede også jeg havde flere.Men når man først har fået
motoren ud og pillet bundkar,olie pumpe og div.af er det ret ligetil så har
glemt at tage billeder :-/
> Som jeg ser det, kommer du ind til gearkassen fra bunden af, jeg har
> ellers fået at vide at man skulle skille hele motoren ad, altså både
> topstykke, cylindere, osv.... men det ser ud som om du har kunne
> skille det ad ved at pille bundkaret af, og komme til den vej.
Motoren er delt i fire,topstykke,cylinder,krumtapshus og bundkar.Du skal ind
fra bunden!Af med kobling(så du kan få kæden af til oliepumpen),oliepumpe og
div.olierør.Så er det ud med skruerne og du har krumtapshuset afmonteret.Så
er du nede ved det gearkassen.Husk at kigge i manualen for hvilken
rækkefølge skruerne skal løsnes og brug momentnøgle når du samler igen
>
> Hvilken årgang er din ?
Det er en 99 men nu med en 02 motor men det er en anden historie
Mvh Søren
| |
|
|