Til Info: Isle of man i station 2 imorgen ~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-09-05 20:10

Kopieret fra tv2.dk:

----
Enhver drengerøvs drøm - og enhver politimands mareridt. På den britiske
ø Isle of Man samles hvert år 40.000 mennesker med 25.000 motorcykler.
Isle of Man er en ø uden fartgrænser, så det må næsten gå galt - og det
gør det. Igen i år var der alt for mange, der blev dræbt under
motorcykelløbene. Station 2 har været med politiet på arbejde ved et
motorløb, der er blandt de ældste i verden - og helt sikkert blandt de
farligste.
----

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 04-09-05 21:58

In article <431b4614$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
thomas@thomas-jensen.dk says...
> [...]
> motorcykelløbene. Station 2 har været med politiet på arbejde ved et
> motorløb, der er blandt de ældste i verden - og helt sikkert blandt de

For mig lyder det lidt somom at Isle of Mann TT forveksles med den dér
week-end på Mann, hvor det af een eller anden grund er tilladt at køre
med hovedet under armen!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 04-09-05 22:09

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> For mig lyder det lidt somom at Isle of Mann TT forveksles med den dér
> week-end på Mann, hvor det af een eller anden grund er tilladt at køre
> med hovedet under armen!?

Nu er der ikke svjv fartgrænser på Isle of Mann ?!

Tror du ikke at det har noget med det at gøre ?

--
/J
Suzuki SV 1000 K4

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-05 02:16

[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Nu er der ikke svjv fartgrænser på Isle of Mann ?!

Joda, i byerne.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://scene-event.dk

Fra : F.Sander

Dato : 05-09-05 10:55

> For mig lyder det lidt somom at Isle of Mann TT forveksles med den dér
> week-end på Mann, hvor det af een eller anden grund er tilladt at køre
> [...]
---------------------------
Tror ikke du helt er med, der Isle of Mann TT ( pro + amatør ) og Manx TT
( her kan dem der køre IOM TT ikke deltage, når først de har kørt der/det )
så er der *Steam Packet race* som er et lille løb under IOM TT på den anden
side af øen.

Der er en dag under IOM hvor vejene/banen er lukket for biler og der kun
køres i en retning- det er : Mad-Monday, her køre private tilskuer mm og der
er godt nok politi, men det er lidt hard-core... de timer det står på.

F.Sander - IOM TT tilskure i 95 ( kørte ikke Mad-Monday )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-05 22:10

F.Sander wrote:
> F.Sander - IOM TT tilskure i 95 ( kørte ikke Mad-Monday )

Det hedder da også Mad Sunday?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : F.Sander

Dato : 05-09-05 23:05

> Det hedder da også Mad Sunday?
>
> // Hans
> ----------------
ÅÅ-- det kan sku' godt ske', jeg har lige rundet de 35 også begynder en
langsom nedbrydelse af hjernen mm

FS - heller parkinson end alzheimer, det er bedre at spille øl 'end glemme
hvor man stillede den....

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 05-09-05 12:41

Hekto wrote:

> For mig lyder det lidt somom at Isle of Mann TT forveksles med den dér
> week-end på Mann, hvor det af een eller anden grund er tilladt at køre
> med hovedet under armen!?

Jeg mener at vide at det er søndagen efter Isle of mann TT at man
fastholder afspærringen af vejene og lader tilskuerene fare rundt på
banen. Sådan har det været for år tilbage har jeg fået beskrevet - denne
søndag kaldes vist også Bloody sunday af de lokale af samme grund.

Jens B. Rasmussen
Rf900

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 05-09-05 12:54

Jens B. Rasmussen wrote:
> Jeg mener at vide at det er søndagen efter Isle of mann TT at man
> fastholder afspærringen af vejene og lader tilskuerene fare rundt på
> dennesøndag kaldes vist også Bloody sunday af de lokale af samme grund.

Det er jo det rene vanvid

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : StoneCold

Dato : 05-09-05 18:58

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message

> Det er jo det rene vanvid

Ja... men sjovt, hvis man kan komme til for alle de andre sild i tønden som
oxo vil hammre afsted med 250+

--
Steen
No bike at the moment

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-05 23:44

beerdog01@ofir.dk (Jens B. Rasmussen) writes:

> [...]
> banen. Sådan har det været for år tilbage har jeg fået beskrevet -
> denne søndag kaldes vist også Bloody sunday af de lokale af samme

Yes sir - ogsaa kaldet Mad Sunday.

Jeg synes det er storartet at der stadig findes steder hvor myndighederne
tillader den slags. 'You wanna see what it'll do up the mountain? Right this
way Sir'. Jeg haaber selv at naa at opleve det inden... 'de'... faar overbevist
IoM'erne om at det 'jo er farligt' og 'nogen kunne jo komme til skade'.

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-09-05 05:23

On 06 Sep 2005 00:44:16 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>IoM'erne om at det 'jo er farligt' og 'nogen kunne jo komme til skade'.

Jeg synes personligt at det er en anakronisme, der ikke har meget med
rigtigt racerløb at gøre, jeg kunne ikke selv drømme om at stille op i
et gadeløb og gider heller ikke se det. Det er svært at lade være med
at sammenligne den fascination folk finder i IoM-TT med lidt af den
samme, som folk i gamle dage fandt i cirkus ved linedans uden net
eller dødsdromen. På den anden side er det jo tydeligvis noget der
ligger dybt i mange menneskers natur og så længe der er et publikum og
nogle der vil stille op i "cirkuset" er det vel ok, men jeg bryder mig
nu ikke om det.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-09-05 06:11

MKS - 74 wrote:
> [...]

> Jeg synes personligt at det er en anakronisme, der ikke har meget med
> rigtigt racerløb at gøre, jeg kunne ikke selv drømme om at stille op i

Fint nok at du ikke vil være med og at du ikke gider se det - personligt
skulle jeg heller ikke nyde noget, men jeg ser det da gerne.
Men hvad gør at du ikke mener at det er *rigtig* race? - at du (som jeg)
ikke tør?

> Det er svært at lade være med
> at sammenligne den fascination folk finder i IoM-TT med lidt af den
> samme, som folk i gamle dage fandt i cirkus ved linedans uden net
> eller dødsdromen.

Næ - jeg fik ikke den association. (Jeg så da forresten dødsdrome til
Mosten for at par år siden....)

Du antyder at det er det faktm, at "døds-faktoren" er temmelig
nærværende, der afgørende for interessen for denne løbstype - og det er
det nok for nogen, men ikke for mig, jeg så helst et tabstal på 0.

> [...]
> ligger dybt i mange menneskers natur og så længe der er et publikum og
> nogle der vil stille op i "cirkuset" er det vel ok, men jeg bryder mig

Næ tvært imod - det ligger tydeligvis dybt i menneskets natur,
tilstadighed at begrænse almenhedens udfoldelser, under henvisning til
at de ikke ved hvad de gør, da det er for farligt til at "man" selv tør
- jo de kvindelige værdier "rules".

Ser man på hvad "man ikke må i dag da det er
uforsvarligt-farligt-kræftfremkaldende-uha-uha", er det et sandt under
at der overhovedet er nogen over 40 der har overlevet frem til i dag....

Forskning visr i øvrigt at for hver risiko-faktor vi i den vestlige
verden får illimineret, opstår der tæt på to nye faktorer vi kan kaste
os over som noget _man da er nød til at gøre noget ved_ ....

--
Dun@nt - der håber evigt liv først opdages efter han er død
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : MKS - 74

Dato : 06-09-05 06:45

On Tue, 06 Sep 2005 07:10:51 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

>Men hvad gør at du ikke mener at det er *rigtig* race?

At rigtig race foregår på en bane med samlet start...og hvor man søger
at begrænse risici, det der er bare fjollet IMO

> - at du (som jeg)
>ikke tør?

Tør er nok ikke det rigtige udtryk og at du bruger det således
indikerer for mig at du anser det som udtryk for mod/manddomsprøve
hvor jeg mere anser det for tåbeligt lidt på linie med at springe ud
fra Rundetårn uden faldskærm.. det "tør" jeg heller ikke.

>Næ - jeg fik ikke den association.

Tvivler jeg ikke på, jeg mente naturligvis svært for _mig_

> (Jeg så da forresten dødsdrome til
>Mosten for at par år siden....)

Igen - jeg tvivler ikke, for nogle fascinerer den slags, mig keder
det.

>Du antyder at det er det faktm, at "døds-faktoren" er temmelig
>nærværende, der afgørende for interessen for denne løbstype - og det er
>det nok for nogen, men ikke for mig, jeg så helst et tabstal på 0.

Det hænger simpelthen ikke sammen, hvis du ser på antallet af dræbte -
dødsfaktoren _er_ helt nærværende og noget man umuligt kan se bort fra
og også noget som de fleste bare accepterer og siger nåeh ja de kendte
jo risikoen, når det sker i rigtig race er det som oftest noget der
giver anledening til megen selvransagelse og revurdering, no so in
IoM

> [...]
>tilstadighed at begrænse almenhedens udfoldelser, under henvisning til
>at de ikke ved hvad de gør, da det er for farligt til at "man" selv tør

Bavl - jeg siger netop fortsæt da endeligt, sålænge nogle gider, du
sætter lighedstegn mellem IoM og mod, jeg synes blot det er tåbeligt,
det har IMO ikke en fløjtende fis med kvindelige værdier at gøre, blot
common sense såmænd

>Ser man på hvad "man ikke må i dag da det er
>uforsvarligt-farligt-kræftfremkaldende-uha-uha", er det et sandt under
>at der overhovedet er nogen over 40 der har overlevet frem til i dag....

Totalt bagstræberisk holdning, i sidste instans bestemmer man jo i
virkeligheden oftest selv, om man vil ryge, springe ud fra Rundetårn
eller køre IoM, hvis man selv synes det kan foregå på oplyst grundlag,
men det skal bestemt ikke afholde mig fra at mene at det er tåbeligt

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-09-05 11:35

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> [...]
> eller køre IoM, hvis man selv synes det kan foregå på oplyst grundlag,
> men det skal bestemt ikke afholde mig fra at mene at det er tåbeligt

Vi er såmænd enige langt hen af vejen (bortset fra at jeg rent faktisk
er lidt fascineret over løbet, stemningen, konceptet, dødsforagten,
whatever). Det er nemt at kalde det en anakronisme, for det har ikke ret
meget med et moderne racerløb at gøre. Det er som nævnt mere det samlede
koncept der tiltrækker mig.

Min pointe var blot at herhjemme er det efterhånden helt
forbudt at ryge, det er sikkert også forbudt at springe ud fra Rundetårn -
både med og uden faldskærm, men, trods verdens stræben efter politisk
korrekthed, fortsætter IoM-TT ufortrødent.

3xHurra for IoM-TT og må det længe leve.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-09-05 11:53

On 06 Sep 2005 12:35:09 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

>Vi er såmænd enige langt hen af vejen (bortset fra at jeg rent faktisk
>er lidt fascineret over løbet, stemningen, konceptet, dødsforagten,
>whatever).

Det er såmænd da også bare 10-4 honky dory A-OK, jeg er blot ikke enig
og det er vel også fint nok.

>Det er nemt at kalde det en anakronisme, for det har ikke ret
>meget med et moderne racerløb at gøre.

Nej det er nemlig lidt det, men nogle kan ikke helt skille tingene ad
og det er lidt ærgeligt for det bør man IMO.

>Min pointe var blot at herhjemme er det efterhånden helt
>forbudt at ryge

Ikke endnu da, men det bliver mere og mere besværligt fordi det
efterhånden er blevet uacceptabelt at man generer andre med sin
rygning.

>, det er sikkert også forbudt at springe ud fra Rundetårn -
>både med og uden faldskærm, men, trods verdens stræben efter politisk
>korrekthed, fortsætter IoM-TT ufortrødent.

Og fred med det....For mit vedkommende er det nu mere at jeg finder de
risici der tages i forbindelse med IoM for direkte tåbelige uagtet at
totaloplevelsen måske er fin, og det kan være lidt trist når nogle
forbinder det med "rigtig" MC-race.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-09-05 12:58

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Det er såmænd da også bare 10-4 honky dory A-OK, jeg er blot ikke enig
> og det er vel også fint nok.

Mnjae... Lige præcis du bør, i mine øjne, holdes i kort snor. Du har jo
generelt mange forkerte meninger

'nuff said.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-09-05 20:55

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> At rigtig race foregår på en bane med samlet start...

Så er der jo mange slags race der ikke er rigtig race, Enduro, Rally og den
slags der køres med enkeltstart...

og hvor man søger
> at begrænse risici, det der er bare fjollet IMO

Enkeltstarter minimerer netop risikoen ved race, så nu må du bestemme dig
)) F.eks. dækker DMUs enduro licens ikke alm. løb med fællesstart, kun
hvis løbsstrækningen er over et vist antal Km...

Men jeg er da klart enig i at det er ganske voldsomme tal der kommer på
bordet til IOM... men er det så igen meget værre end på en alm weekend på
fastlandet?

Søren

Fra : MKS - 74

Dato : 07-09-05 21:23

On Wed, 7 Sep 2005 21:55:29 +0200, "Soren Lindholt"
<lindholt@FJERNESperson.dk> wrote:

>Så er der jo mange slags race der ikke er rigtig race, Enduro, Rally og den
>slags der køres med enkeltstart...

Jeg taler om RR på RR-cykler som dem der bruges i IoM, ikke trial,
speedway, enduro, dragrace eller andet.

>Enkeltstarter minimerer netop risikoen ved race

Så er det ikke race....i RR-forstand

> så nu må du bestemme dig
>)) F.eks. dækker DMUs enduro licens ikke alm. løb med fællesstart, kun
>hvis løbsstrækningen er over et vist antal Km...

Æbler og pærer...

>Men jeg er da klart enig i at det er ganske voldsomme tal der kommer på
>bordet til IOM... men er det så igen meget værre end på en alm weekend på
>fastlandet?

Jeg forstår ikke hvad du mener...Men der er næppe tvivl om at sådanne
"tabstal" ville være helt uacceptable i enhver _seriøs_
motorsportsgren, hvilket jeg ikke anser IoM for at være, mere et
freakshow som jeg personligt hverken finder modigt eller underholdende
- bare dumt.

Fra : Hekto

Dato : 07-09-05 22:31

In article <3uiuh1tqn9ahc328rsu1m9dhfcpug3qb8r@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> motorsportsgren, hvilket jeg ikke anser IoM for at være, mere et
> freakshow som jeg personligt hverken finder modigt eller underholdende

Det kan du jo have ret i!
Jeg har det på samme måde med Nuerburgring!

På den anden side gør samfundet mage valg af den karrakter.
Hvorfor er tobak og alkohol tilladt? Alle kender til de skadelige
virkninger.
Hvis nu vi sate alle hastighedsgrænser til 10 km/t .... o.s.v.

Jeg synes IoM er underholdende; men fatter ikke at de vil/tør!
Motogiro D'Italia http://www.motogiroditalia.com/ er også underholdende;
men en helt anden form for 'race'.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-09-05 09:08

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> Jeg synes IoM er underholdende; men fatter ikke at de vil/tør!
> Motogiro D'Italia http://www.motogiroditalia.com/ er også
> underholdende; men en helt anden form for 'race'.

*LOL*, ja det er vist mere en slags skovtur forklædt som racerløb.
Men altså på den fede måde.

Fra : Soren Lindholt Hanse~

Dato : 09-09-05 12:31

> Jeg taler om RR på RR-cykler som dem der bruges i IoM, ikke trial,
> speedway, enduro, dragrace eller andet.

Så lad gå, men din udtalelse virkede så generel...

> [...]
> motorsportsgren, hvilket jeg ikke anser IoM for at være, mere et
> freakshow som jeg personligt hverken finder modigt eller underholdende

De fleste døde i programmet var civilister... husker jeg rigtigt hvis jeg
slynger 2/5 ud, 2 racerkørere, og 5 "tilskuere" på egne ture...

Ang modigt, det er det da i højeste grad, endda overmodigt...

Nå, vi må videre...

Søren

Fra : MKS - 74

Dato : 09-09-05 12:39

On Fri, 9 Sep 2005 13:30:42 +0200, "Soren Lindholt Hansen"
<slh@REMOVEnonius.dk> wrote:

>Ang modigt, det er det da i højeste grad, endda overmodigt...

Min opfattelse af mod afviger vist noget fra din....bare fordi noget
er farligt gør det det IMO ikke automatisk til mod hvis man kaster sig
ud i det, der skal lidt mere til for mig.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-09-05 18:16

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Min opfattelse af mod afviger vist noget fra din.

Jeg stemmer for at Sørens opfattelse er den rigtige!

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 12-09-05 13:28

On Fri, 9 Sep 2005 19:16:28 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Jeg stemmer for at Sørens opfattelse er den rigtige!

Fisk!

Fra : Hekto

Dato : 06-09-05 15:52

In article <ra6qh1ldojoc4423egqbd8g0glvna7617t@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> ligger dybt i mange menneskers natur og så længe der er et publikum og
> nogle der vil stille op i "cirkuset" er det vel ok, men jeg bryder mig

IoM og Nuerburgring er blandt de lidt mere farlige stunts i denne
verden. Hvis man tænder på at der sker uheld, så OK. Det er jo lidt af
samme grund mange ser F1 og andet race ... ikke alle, bare 'nogen'.

Til gengæld er der nu alligevel noget der er imponerende over at se
race på landevej, på andet end kulfiberbehængte fabriks-jern.
Det kan godt være at resultaterne ikke er optimale, eller viser noget
som helst der kan bruges i en større sammenhæng; men måske er de af den
grund interessante alligevel.
I en perfekt, pengestyret og præstationsorienteret verden, er det da
sjovt at se at en individuel præstation kan komme til udtryk på noget
der er skruet sammen hjemme i garagen.

Kal det bare cirkus, men derved er det jo også underholdning!?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-09-05 20:23

> [...]
> I en perfekt, pengestyret og præstationsorienteret verden, er det da
> sjovt at se at en individuel præstation kan komme til udtryk på noget

ARGH!
Det der ville jeg gerne have været den første til at skrive!
Men okay, nu må jeg nøjes med at stemme i med et "Fuldstændig enig"!

Joey - we will always love you (even tho' we didn't understand a word you
said).

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 06-09-05 21:18

In article <431deef5$1@news.dansketelecom.com>,
ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> [...]
> Men okay, nu må jeg nøjes med at stemme i med et "Fuldstændig enig"!
>
> Joey - we will always love you (even tho' we didn't understand a word you

Møs! - kramme - Møs!
--
/Hekto ... uden Honda!!!!

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 07-09-05 14:08

Hekto wrote:
> [...]
> der er skruet sammen hjemme i garagen.
>
> Kal det bare cirkus, men derved er det jo også underholdning!?

Hvilket race er det du snakker om her?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-09-05 14:16

Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> writes:

> Hvilket race er det du snakker om her?

Jeg gætter på... Isle of Man TT.

Fra : Hekto

Dato : 07-09-05 15:36

In article <kkd8xy9ggs6.fsf@rrnord.dk>, mikkel.christensen@gmail.com
says...
> Jeg gætter på... Isle of Man TT.

Ja ... og lignende!!!

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-09-05 20:18

hmm ser ud til det er aflyst, selvom det også står på texttv, vel pga
den mcbetjent der er blevet dræbt ?

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:17

det kan da sagtens nå at komme endnu :)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-09-05 20:24

S.G wrote:
> det kan da sagtens nå at komme endnu :)

og det gjorde det
Der stod bare ikke andet i programmet idag