syreangreb på aluminium
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 10:19

Hej

Jeg har været så uheldig at få syre-pletter på mit stregslebent alustel
efter der gik hul på batteriet. Jeg har prøvet at fjerne dem med slipol,
noget husholdning skuremiddel og autosol men ingen af delene hjalp. Nogen
der har forslag hvad man ellers kan prøve med?

vh Janus (med 2 klip efter uheldig møde med en sur panserbasse)

Fra : Psypher

Dato : 04-09-05 10:55

> vh Janus (med 2 klip efter uheldig møde med en sur panserbasse)

LOL, sådan kan det gå

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-09-05 11:14

"Janus" <xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget husholdning skuremiddel og autosol men ingen af delene hjalp. Nogen
> der har forslag hvad man ellers kan prøve med?

Det må så være ubehandlet alu. Jeg ved ikke præcist hvad stregslebent er,
men hvis jeg gætter rigtigt, kan du opnå den samme overflade ved at anvende
et passende groft stykke slibepapir. Voks bagefter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Troels Jensen

Dato : 04-09-05 11:43

"Janus" <xxx> wrote in message

> Jeg har været så uheldig at få syre-pletter på mit stregslebent alustel
> vh Janus (med 2 klip efter uheldig møde med en sur panserbasse)

Jamen, så er det jo bare om at holde sig på måtten de næste tre år - ellers
bliver der jo god tid til at pudse på aluminium'en ......

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Bjarnep

Dato : 04-09-05 12:04

"Janus" <xxx> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> vh Janus (med 2 klip efter uheldig møde med en sur panserbasse)
Må man spørge hvad du gjorde for at gøre dig fortjent til 2 klip?
BjarneP

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 12:58

> Må man spørge hvad du gjorde for at gøre dig fortjent til 2 klip?

Det må du da gerne. Håber ikke du bliver stødt, for det er grove forseelser
der er take om uha da da.

1 klip 125km/t på en motortrafikvej 90 km/t
2 klip overhaling ved fuldoptrukken, idioten gav mig endda plads (civil
lyseblå mondeo), bred vej osv osv.
Det går fandme stærkt med de klip ;(
/Janus

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-09-05 13:08

On Sun, 4 Sep 2005 13:57:33 +0200, "Janus" <xxx> wrote:

Hej Janus.

>1 klip 125km/t på en motortrafikvej 90 km/t
>2 klip overhaling ved fuldoptrukken, idioten gav mig endda plads (civil
> [...]
Den med de 125 Km kan du nok ikke løbe fra, men den med overhalingen
er lidt tvivlsom med mendre:
1) Der var skiltet med overhaling forbudt.
2) Du overskred spærrelinierne.
Hvis du var indenfor, og der ikke var overhaling forbudt, kan
Snupper-Jensen ikke gøre meget ved det.

Desuden er klip ikke noget ordensmagten kan tildele dig.
De ka' prøve, hvis du vil vedgå det uden videre.
Et klip er 1/3 af en straf der udløses endeligt med sidste "klip".
En straf af den slags kan kun idømmes af en dommer.
Snupper-Jensen er kun den udøvende og ikke den dømmende magt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 04-09-05 13:48

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:
> Den med de 125 Km kan du nok ikke løbe fra, men den med overhalingen
> er lidt tvivlsom med mendre:
<snip>
- der var stiplet linie på den anden side af den fuldt optrukne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-09-05 14:08

On Sun, 04 Sep 2005 14:48:08 +0200, Richard
<richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

Hej Richard.

>- der var stiplet linie på den anden side af den fuldt optrukne

Yes Sire.
Den glemte jeg i skyndingen - Undskyld.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-09-05 19:40

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> En straf af den slags kan kun idømmes af en dommer.
> Snupper-Jensen er kun den udøvende og ikke den dømmende magt.

Dejligt, at du har taget til dig, selv om du ikke gad svare

(lille drillende stikpille fra tidligere tråd)

/Caspersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-09-05 20:00

On Sun, 4 Sep 2005 20:39:54 +0200, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Dejligt, at du har taget til dig, selv om du ikke gad svare

Jeg har ikke taget noget som helst til mig.
Jeg prøver blot at svare nøgternt.
Hvis du tror at jeg modtager noget som helst der ligner en bøde uden
en dommers mellemværende, så er du galt på den.
Jeg har aldrig modtaget en bøde uden den har været over retten, og
kommer heller ikke til det.
Nu er det ikke så forfærdelig mange jeg har fået i de 43 år jeg har
bevæget mig motoriseret i trafikken - De kan tælles på een hånd.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 13-11-05 22:58

Janus wrote:

> [...]
>
> 1 klip 125km/t på en motortrafikvej 90 km/t
> 2 klip overhaling ved fuldoptrukken, idioten gav mig endda plads (civil

Er du sikker på at det kun var fuldt optrukket, og ikke ligefrem skiltet
med overhalingsforbud - Ellers har han en dårlig sag dér!

--
Armand.