/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
flydende skiver kontra ikek flydende skive~
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-05 10:24

Lad os tage den samme cykel.. En TL1000S :)

Hvad er forskellen på om man smider flydende skiver på foran kontra at smide
skiver på der IKK er flydende?



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-09-05 12:39

> Hvad er forskellen på om man smider flydende skiver på foran kontra
> at smide skiver på der IKK er flydende?

Hej Sebastian

Du kan ikke få faste skiver til en TL 1000 S. De originale skiver er semi
flydende. Hvid du køber skiver der er ægte flydende skiver, så rasler de af
helvede til når du bremser. Det er du ikke interesseret i.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ukendt (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-05 15:36

> flydende. Hvid du køber skiver der er ægte flydende skiver, så rasler de
af
> helvede til når du bremser.

Hej Jens
Er det ikke når de er ubelastede, at der risiko for at de kan være så løse i
nitterne at de kan rasle.?
Når man bremser vil jeg da mene at de bliver fixseret så de ikke kan rasle.

MVH Ove



Moller (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 03-09-05 16:05

S.G wrote:
> Lad os tage den samme cykel.. En TL1000S :)
>
> Hvad er forskellen på om man smider flydende skiver på foran kontra at smide
> skiver på der IKK er flydende?

   Ikke flydene skiver har problemer med at blive trykket til den ene
eller den anden side, hvis stemplerne ikke trykker ens fra begge sider,
og ophænget er lidt beskidt osv.. noget rigtig knep at rode rundt med
hvis den er gal, og man mærker det tydeligt hvis den gør det.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Armand (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-09-05 19:14

Moller wrote:

> S.G wrote:
>> Lad os tage den samme cykel.. En TL1000S :)
>>
>> Hvad er forskellen på om man smider flydende skiver på foran kontra at
>> smide skiver på der IKK er flydende?

>    Ikke flydene skiver har problemer med at blive trykket til den ene
> eller den anden side, hvis stemplerne ikke trykker ens fra begge sider,
> og ophænget er lidt beskidt osv..

Det er da noget forvirret vps:
Faste skiver klarer da sidetryk bedre end flydende alene p.g.a. den bedre
fasthed!!

Flydende skiver er ren racing-porno, derved at meget (racing-)belastede
skiver vil varmeudvide sig og vride sig fordi materialet ikke kan
expandere frit.
Flydende monterede skiver er som en fri rem omkring skivenavet og ved stor
varme vil DEN blot udvide sig og derved blive lidt mere fri i sin kontakt
til navet, og fordelen er klart at den udvider sig frit uden deformation!!

Til race ses oftest de helt flydende skiver benyttet, og derom har jeg en
ide at de tillige er praktiske at kunne "ryste med" ved hjulskifte,
hvorved man lettere kan ramme spalten mellem bremseklodserne :-/

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste