|
| Begynder bike Fra : Grev Thomas |
Dato : 02-09-05 19:28 |
|
Hej
Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så have en begynder bike
og har så set på en Suzuki sv650 s.
Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2 cyl. anything...
bare sig det.
Dette er kun om cyklen.. ikke om andet udrustning.
Mvh
Thomas H. Andersen
| |
Jacob Larsen (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 02-09-05 20:07 |
|
"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:dfa5j8$tb3$1@newsbin.cybercity.dk
> Hej
>
> Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så have
> en begynder bike og har så set på en Suzuki sv650 s.
>
> Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2
> cyl. anything... bare sig det.
Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
Du kan komme med noget mere info om hvad du søger, og hvad du kan lide. Så
kan folk bedre hjælpe dig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-05 20:25 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4318a2c9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
> begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
En GPZ 500 kan sagtens æde sving, og er rigeligt stor til at være sjov på
små danske veje.
Alternativt kan du evt. overveje Kawasaki GPX600R solgte min 97´er for et ½
år siden for knap 50000,-
--
Mvh.
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
| |
Grev Thomas (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Grev Thomas |
Dato : 02-09-05 21:05 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4318a2c9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:dfa5j8$tb3$1@newsbin.cybercity.dk
>> Hej
>>
>> Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så have
>> en begynder bike og har så set på en Suzuki sv650 s.
>>
>> Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2
>> cyl. anything... bare sig det.
>
> Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
> begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
>
> Du kan komme med noget mere info om hvad du søger, og hvad du kan lide. Så
> kan folk bedre hjælpe dig.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
Hej
Hvad mener du med stærkt overrepræsenteret???
Jamen jeg kan godt lige kåbe-cykler. de skal have en fræk spids røv og ikke
en flad 80'er røv. Som sagt skal der være kåbe over motoren... kan ikke lide
at se alt for meget af motoren. Motoren skal ikke være vild... det er jo en
begynder... generelt bare en "tæmmet" racer.
Kan godt lide Yamaha YZF R1 og R6, Kawasaki Ninja fra 6 -9, andre racere...
dog er de for store og voldsomme som begynder cykel.
Plus den skal være billig i forsikring og den slags
Håber dette kan hjælpe lidt
Mvh
Thomas H. Andersen
| |
Hekto (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-09-05 23:36 |
|
In article <dfab98$vke$1@newsbin.cybercity.dk>, Sakosod@vip.cybercity.dk
says...
> Jamen jeg kan godt lige kåbe-cykler. de skal have en fræk spids røv og ikke
> en flad 80'er røv. Som sagt skal der være kåbe over motoren... kan ikke lide
> at se alt for meget af motoren. Motoren skal ikke være vild... det er jo en
> begynder... generelt bare en "tæmmet" racer.
>
> Kan godt lide Yamaha YZF R1 og R6, Kawasaki Ninja fra 6 -9, andre racere...
> dog er de for store og voldsomme som begynder cykel.
>
> Plus den skal være billig i forsikring og den slags
>
Intet af det du nævner er specielt begynder-egnet.
Prøv at søge i gamle indlæg på Google Gorups.
Så vil du få alle de forklaringer der er givet på det spørgsmål.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jacob Larsen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-09-05 14:18 |
|
"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:dfab98$vke$1@newsbin.cybercity.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:4318a2c9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in
> > message news:dfa5j8$tb3$1@newsbin.cybercity.dk
> > > Hej
> > >
> > > Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så
> > > have en begynder bike og har så set på en Suzuki sv650 s.
> > >
> > > Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en
> > > 2 cyl. anything... bare sig det.
> >
> > Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de
> > 2cyl. maskiner. Som begyndermaskiner er de dog stækt
> > overrepræsenteret. Du kan komme med noget mere info om hvad du søger, og
> > hvad du kan lide. Så kan folk bedre hjælpe dig.
>
> Hej
>
> Hvad mener du med stærkt overrepræsenteret???
Jeg mener bare, at næsten alle begyndercykler er 2.cyl i dag. De fleste
opfatter disse som mere omgængelige efter min erfaring. Jeg kan, som du nok
har bemærket, bedre lide R4-motorer (4-cyl. rækkemotor). Sådan een virker
bare mere vild af natur IMO.
> Jamen jeg kan godt lige kåbe-cykler. de skal have en fræk
> spids røv og ikke en flad 80'er røv. Som sagt skal der
> være kåbe over motoren... kan ikke lide at se alt for
> meget af motoren. Motoren skal ikke være vild... det er
> jo en begynder... generelt bare en "tæmmet" racer.
> Kan godt lide Yamaha YZF R1 og R6, Kawasaki Ninja fra 6
> -9, andre racere... dog er de for store og voldsomme som
> begynder cykel.
Hvis du gerne vil have noget der ligner en moderne racer, men ikke rigtigt
er det, tror jeg ikke det bliver nemt. Du kan dog smække en kåbe på en almen
begyndercykel. GS500E, ER5, CB500. En SV650S er jo også lige til at smække
noget kåbeværk på, men til den pris sådan een koster kan man jo få en god
brugt racer, så der ville du måske føle dig lidt snydt, når din egentlige
interesse mest ligger hos R-modellerne. Det er jo noget du må gøre op med
dig selv.
Ellers kan du jo købe noget der ligner lidt i forvejen, f.eks. GPZ500.
> Plus den skal være billig i forsikring og den slags
Puha... regner du med kasko da? Så er der ikke noget for hedder billig
forsikring for en begynder.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Hekto (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-09-05 22:18 |
|
In article <4318a2c9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
> begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
>
Sludder!!!!
Jeg kan da godt nævne en håndfuld der kan give en 'begynder' mere en
rigeligt at se til!
.... og det er ikke Duc'er allesammen!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jacob Larsen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-09-05 13:51 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d82e011718df32f9897fb@news.tele.dk
> In article <4318a2c9$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de
> > 2cyl. maskiner. Som begyndermaskiner er de dog stækt
> > overrepræsenteret.
> >
> Sludder!!!!
> Jeg kan da godt nævne en håndfuld der kan give en
> 'begynder' mere en rigeligt at se til!
>
> ... og det er ikke Duc'er allesammen!!!
Nej, for det er vel ikke vedligeholdelse, du mener?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ole Hansen (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 02-09-05 23:20 |
|
Jacob Larsen wrote:
>>Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2
>>cyl. anything... bare sig det.
>
> Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
> begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
*HOST* Bullshit *HOST* :) En SV'er giver en begynder rigeligt at slås
med.. Der er masser af "sport" i SV - det er bare et spørgsmål om at
komme ud på de små veje...
--
Ole Hansen
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 08:14 |
|
Ole Hansen skrev i meddelelsen
<4318d01b$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>...
>*HOST* Bullshit *HOST* :) En SV'er giver en begynder rigeligt at slås
>med.. Der er masser af "sport" i SV - det er bare et spørgsmål om at
>komme ud på de små veje...
Som jeg husker det fra en tidligere tråd, så har sport noget med lyd at gøre
i Jacob's verden. Og ja, på de små snoede kan selv en GS 500 køre op
med langt større cykler.
Til Thomas, GPZ 500, den kan alt hvad Du skal bruge de næste 3-4 år
mvh
Orla
| |
Ole Hansen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 03-09-05 09:29 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Til Thomas, GPZ 500, den kan alt hvad Du skal bruge de næste 3-4 år
Det samme kan en SV'er :) Skulle jeg købe en 500 klassen, ville jeg ta'
en CB500 - den virker mere "smooth" end GPZ'eren efter min mening..
> mvh
> Orla
--
Ole Hansen
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 11:01 |
|
Ole Hansen skrev i meddelelsen
<43195ebb$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>...
>Skulle jeg købe en 500 klassen, ville jeg ta'
>en CB500 - den virker mere "smooth" end GPZ'eren efter min mening..
Netop ! Mere corolla-agtig, mere kedelig.... GPZ'en har mere "bid"
mvh
Orla
| |
Ole Hansen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 03-09-05 11:13 |
|
Orla Pedersen wrote:
>>Skulle jeg købe en 500 klassen, ville jeg ta'
>>en CB500 - den virker mere "smooth" end GPZ'eren efter min mening..
>
> Netop ! Mere corolla-agtig, mere kedelig.... GPZ'en har mere "bid"
Hehe... Det er jo et spørgsmål om temprament. En Honda ER jo kedelig i
den forstand, at alt fungerer præcis som man forventer. Ingen skramlende
lyde eller raslen...
> mvh
> Orla
--
Ole Hansen
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 12:37 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4319770c$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hehe... Det er jo et spørgsmål om temprament. En Honda ER jo kedelig i
> den forstand, at alt fungerer præcis som man forventer. Ingen skramlende
> lyde eller raslen...
>
Religionskrigen er brudt ud, jeg holder med Orla GPZ´eren er nemlig rigtig
sjov på småveje, og så har den jo lige 10 hk mere
Prøv de cykler du kan finde i dit prisleje, og køb den du syntes bedst om,
der er mange ting der spiller ind så det er svært, at råde.
--
Mvh.
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 13:10 |
|
On Sat, 3 Sep 2005 13:36:30 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:
>
>Religionskrigen er brudt ud, jeg holder med Orla GPZ´eren er nemlig rigtig
>sjov på småveje, og så har den jo lige 10 hk mere
10 hk mere end hvad?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 13:34 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:hj4jh1tn31t5emj6gqou00c2o10ksgh2j1@4ax.com...
> On Sat, 3 Sep 2005 13:36:30 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:
> 10 hk mere end hvad?
>
Mig bekendt de øvrige 2 cylindrede 500 kubikker som der blev spurgt om.
--
Mvh.
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 13:39 |
|
On Sat, 3 Sep 2005 14:34:23 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:
>Mig bekendt de øvrige 2 cylindrede 500 kubikker som der blev spurgt om.
CB500 58 hk nominelt - GPZ500 60 hk nominelt
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 03-09-05 14:22 |
|
>> Mig bekendt de øvrige 2 cylindrede 500 kubikker som der blev spurgt
>> om.
>
> CB500 58 hk nominelt - GPZ500 60 hk nominelt
Ja, men i vanlig Honda stil yder CB500 ikke helt godt i forhld til
opgivelserne, og GPZ'eren yder i std. Kawa stil ret godt i forhold til
opgivelserne. Rent praktisk udminder det sig i at på TPT 2004 smaed Carias
GPZ 500 S 54,4 Hk på baghjulet (Helt std) og en velkørende CB 500 fra 2000
smed 47Hk lige bag efter , så der er noget om snakken.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 16:26 |
|
On Sat, 3 Sep 2005 15:21:47 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>> CB500 58 hk nominelt - GPZ500 60 hk nominelt
>
>Ja, men i vanlig Honda stil yder CB500 ikke helt godt i forhld til
>opgivelserne, og GPZ'eren yder i std. Kawa stil ret godt i forhold til
>opgivelserne. Rent praktisk udminder det sig i at på TPT 2004 smaed Carias
>GPZ 500 S 54,4 Hk på baghjulet (Helt std) og en velkørende CB 500 fra 2000
>smed 47Hk lige bag efter , så der er noget om snakken.
Du skal nok lige ha' mere end et eks. før at det kan bruges til ret
meget, jeg har set eks. indenfor 3 hk på samme felt men dog altid
sådan at GPZ'eren yder marginalt mere, men aldrig 10 hk - jeg har
iøvrigt kørt en del ture med en GPZ500 som legekammerat på min nu
hedengangne VF500 der nok mere kan sammenlignes med GPZ'eren, VF'eren
"vandt" hver gang, en CB500 skal mere sammenlignes med en ER-5, GS500
osv....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 13:44 |
| | |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 14:57 |
|
Ole Hansen skrev i meddelelsen
<4319770c$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hehe... Det er jo et spørgsmål om temprament. En Honda ER jo kedelig i
>den forstand, at alt fungerer præcis som man forventer. Ingen skramlende
>lyde eller raslen...
Jeg tror nu nok GPZ'en klarer sig fint i den diciplin også, men den er bare
så mere fræk at se på, og den motor og cykel fungerer bare så godt, selv den
droslede ER udgave er en ren fornøjelse.
mvh
Orla
| |
Jacob Larsen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-09-05 13:59 |
|
"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43194fc4$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Ole Hansen skrev i meddelelsen
> <4318d01b$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> > *HOST* Bullshit *HOST* :) En SV'er giver en begynder
> > rigeligt at slås
> > med.. Der er masser af "sport" i SV - det er bare et
> > spørgsmål om at
> > komme ud på de små veje...
>
>
> Som jeg husker det fra en tidligere tråd, så har sport
> noget med lyd at gøre i Jacob's verden.
Jaja
....og følelsen...
Omdrejningsvillighed er f.eks. også vigtig for min følelse af sportslighed.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 14:52 |
|
Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<43199e10$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>...
>Omdrejningsvillighed er f.eks. også vigtig for min følelse af sportslighed.
Når det i praksis viser sig at en R4 og R2/V2 kører lige op, hvad er det så
lige at Du skal med omdrejningsvillighed ?
Omdrejningsvillighed er et relativt begreb, og fortæller ikke som sådan
noget om performance.
mvh
Orla, i drillehumør ;-D
| |
Jacob Larsen (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-09-05 15:19 |
|
"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4319aed0$1$626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <43199e10$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> > Omdrejningsvillighed er f.eks. også vigtig for min
> > følelse af sportslighed.
>
>
> Når det i praksis viser sig at en R4 og R2/V2 kører lige
> op, hvad er det så lige at Du skal med
> omdrejningsvillighed ?
Spille smart!
En R4 har bedre litereffekt. Det er derfor V2'ere får handikap i RR. Ellers
har de slet ikke en chance for at følge med. Det er jo selvfølgelig bare
legaliseret snyd... Hehe...
> Omdrejningsvillighed er et relativt begreb, og fortæller
> ikke som sådan noget om performance.
Det er bare følelsen jeg får af at køre på sådan en cykel. Det er dajliiig
og man ved det er finmekanik der arbejder, ikke en stor klump af en motor,
der kun kan trække cyklen fordi den har overdimensionerede cylindre og
stempler.
> mvh
> Orla, i drillehumør ;-D
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Moller (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-09-05 15:26 |
|
Jacob Larsen wrote:
> En R4 har bedre litereffekt. Det er derfor V2'ere får handikap i RR. Ellers
> har de slet ikke en chance for at følge med. Det er jo selvfølgelig bare
> legaliseret snyd... Hehe...
Aha... hvis det er hele pointen, hvorfor er du så ik mere til V4 ?
>>Omdrejningsvillighed er et relativt begreb, og fortæller
>>ikke som sådan noget om performance.
>
>
> Det er bare følelsen jeg får af at køre på sådan en cykel. Det er dajliiig
> og man ved det er finmekanik der arbejder, ikke en stor klump af en motor,
> der kun kan trække cyklen fordi den har overdimensionerede cylindre og
> stempler.
Følelsen ved en R4 som trækker godt fra starten af uden at hakke... og
så bare blir ved med at trække ;) det er en rar ting, så der til så
godt. MEN, at så kalde den anden en stor klump osv. og mere Liter
effekt, det er noget helt andet.
f.eks. er det svært for nogen som helst at udrede helt præcist hvad der
kan opnå den bedste Liter effekt... mange har i årevis sagt en 2 takter
gjorde, men hvor er den 500cc 2 takter, som yder lige så meget som en af
de nye 1000cc'er ??? og hvem siger ikke der ruller en V2 ud inden for
1-2 år som har mere Litereffekt, fordi der liiige var et firma der fandt
noget. osv...
Det eneste agument der kan bruges mellem R2, R3, R4, V2, V3, V4 osv...
er at de hver især har deres egen specielle motorkarakteristik... men
igen bare inden for R4 motorne er der stor forskel. Man kan justere en
R4 til at ha masser og af moment, men næsten ingen top, andre vræler
løs, men har ingen bund... og så alt det fanzy ved siden af kan så
kombinere dem osv...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 16:41 |
|
On Sat, 03 Sep 2005 16:25:44 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
> Det eneste agument der kan bruges mellem R2, R3, R4, V2, V3, V4 osv...
>er at de hver især har deres egen specielle motorkarakteristik..
Sikke noget eklatant vrøvl...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 16:48 |
|
On Sat, 03 Sep 2005 16:25:44 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>. mange har i årevis sagt en 2 takter
>gjorde, men hvor er den 500cc 2 takter, som yder lige så meget som en af
>de nye 1000cc'er ???
NSR500 - litereffekt ca. 380-400 hk, RC211V - litereffekt ca. 250 hk
>og hvem siger ikke der ruller en V2 ud inden for
>1-2 år som har mere Litereffekt, fordi der liiige var et firma der fandt
>noget. osv...
Tror du også på Julemanden?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 04-09-05 16:45 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:4319b269$0$18636$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
>
> > En R4 har bedre litereffekt. Det er derfor V2'ere får
> > handikap i RR. Ellers har de slet ikke en chance for at
> > følge med. Det er jo selvfølgelig bare legaliseret
> > snyd... Hehe...
>
> Aha... hvis det er hele pointen, hvorfor er du så ik mere
> til V4 ?
Synes ikke der er helt vildt mange racercykler af den slags i den blå avis.
Kunne dog godt tænke mig at prøve en, så jeg kunne mærke forskel. Måske er
det bedre. Jeg aner det ikke.
> > > Omdrejningsvillighed er et relativt begreb, og
> > > fortæller ikke som sådan noget om performance.
> >
> >
> > Det er bare følelsen jeg får af at køre på sådan en
> > cykel. Det er dajliiig og man ved det er finmekanik der
> > arbejder, ikke en stor klump af en motor, der kun kan
> > trække cyklen fordi den har overdimensionerede cylindre
> > og stempler.
>
> Følelsen ved en R4 som trækker godt fra starten af uden
> at hakke... og så bare blir ved med at trække ;) det er en rar ting, så
> der til så godt. MEN, at så kalde den anden en stor klump osv. og
> mere Liter effekt, det er noget helt andet.
Jeg synes stadig en V2 lyder og føles som en stor klump, men jeg har så
heller ikke prøvet en 1000ccm, kun et par 650'ere. Måske er der lidt mere
power i sådan een 1000'er. Men så igen findes der jo 1000ccm R4'ere som en
R1'er, som garanteret er endnu federe igen. Altså for mig.
> f.eks. er det svært for nogen som helst at udrede helt
> præcist hvad der kan opnå den bedste Liter effekt... mange har i årevis
> sagt en 2 takter gjorde, men hvor er den 500cc 2 takter,
> som yder lige så meget som en af de nye 1000cc'er ??? og hvem siger ikke
> der ruller en V2
> ud inden for 1-2 år som har mere Litereffekt, fordi der
> liiige var et firma der fandt noget. osv...
Det gør naturloven såmæn
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 15:59 |
|
Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<4319b0b9$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>...
>Det er bare følelsen jeg får af at køre på sådan en cykel. Det er dajliiig
>og man ved det er finmekanik der arbejder, ikke en stor klump af en motor,
>der kun kan trække cyklen fordi den har overdimensionerede cylindre og
>stempler.
Hvorfor er det så lige at din R4 600cm³ motor vejer mere end min 1000 cm³ V2
? Og i øvrigt har lavere middeltryk i cylindrene....
Orla
stadig i drillehumør
| |
MKS - 74 (03-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-09-05 16:55 |
|
On Sat, 3 Sep 2005 16:58:31 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>Hvorfor er det så lige at din R4 600cm³ motor vejer mere end min 1000 cm³ V2
>? Og i øvrigt har lavere middeltryk i cylindrene....
V2 = Gammelsmølf, sådan er det bare .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-05 19:14 |
|
MKS - 74 skrev i meddelelsen ...
>V2 = Gammelsmølf, sådan er det bare .
Ja, nemlig ja !
mvh
Orla
| |
Hekto (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 04-09-05 19:22 |
|
In article <knhjh157sgq1mfo6qacb2478pgptgakncu@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> V2 = Gammelsmølf, sådan er det bare .
>
.... jeg læner mig bare tilbage og følger udviklingen i tråden!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jacob Larsen (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 04-09-05 16:38 |
|
"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4319b9d3$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <4319b0b9$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> > Det er bare følelsen jeg får af at køre på sådan en
> > cykel. Det er dajliiig og man ved det er finmekanik der
> > arbejder, ikke en stor klump af en motor, der kun kan
> > trække cyklen fordi den har overdimensionerede cylindre
> > og stempler.
>
>
> Hvorfor er det så lige at din R4 600cm³ motor vejer mere
> end min 1000 cm³ V2 ? Og i øvrigt har lavere
> middeltryk i cylindrene....
>
> Orla
> stadig i drillehumør
Fordi jeg ikke har brug for mere for at køre fra folk som dig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Moller (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-09-05 12:50 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Hvis du er til sport bliver du måske skuffet over de 2cyl. maskiner. Som
> begyndermaskiner er de dog stækt overrepræsenteret.
så så... en SV kan laaangt mere end det er lovligt på vejene ;) og
forsvarligt muligt når man går lidt ud over lovligheden. Og så har den
masser af dB heste så føren føler den køre langt hurtigere end den i
virkeligheden gør.
At så de dukker op over det hele, og derved vil man som SV ejer bare
være endnu et får i flokken.. det er jo smag og behag ;) bare det ik er mig.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Grev Thomas (03-09-2005)
| Kommentar Fra : Grev Thomas |
Dato : 03-09-05 22:16 |
|
Jeg takker for svarerne og går i tænke boks
Mvh
Thomas
| |
christian (05-09-2005)
| Kommentar Fra : christian |
Dato : 05-09-05 08:03 |
|
"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:dfa5j8$tb3$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så have en begynder bike
> og har så set på en Suzuki sv650 s.
>
> Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2 cyl. anything...
> bare sig det.
>
> Dette er kun om cyklen.. ikke om andet udrustning.
>
Er selv startet på en gpz500. Og er slet ikke blevet skuffet. Nem at køre,
men også sjov.
Og det lille plus er jo den lige har lidt flere heste end suzuki's gs500
model. Specielt den nye version af gs500 er vidst ikke ret stor. Mener det
er efter model 94, der er motoren blevet mindre.
| |
Grev Thomas (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Grev Thomas |
Dato : 05-09-05 18:17 |
|
"christian" <neess@image.dk> skrev i en meddelelse
news:431bedad$0$94351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:dfa5j8$tb3$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg skal tage kort her til foråret... jeg skal jo så have en begynder
>> bike og har så set på en Suzuki sv650 s.
>>
>> Er der nogen som har andre forslag? har noget imod en 2 cyl. anything...
>> bare sig det.
>>
>> Dette er kun om cyklen.. ikke om andet udrustning.
>>
> Er selv startet på en gpz500. Og er slet ikke blevet skuffet. Nem at køre,
> men også sjov.
> Og det lille plus er jo den lige har lidt flere heste end suzuki's gs500
> model. Specielt den nye version af gs500 er vidst ikke ret stor. Mener det
> er efter model 94, der er motoren blevet mindre.
i siger alle sammen det skal være en bike fra før '98 (sådan opfatter jeg
det, altså en ældre)
men er det ikke ligesom med gamle biler at så skal der rodes en masse med
dem og så vil lortet ikke starte når man mest kræver det etc etc?????
Mvh
Thomas
| |
Ukendt (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-09-05 19:40 |
|
Grev Thomas skrev i meddelelsen ...
>i siger alle sammen det skal være en bike fra før '98 (sådan opfatter jeg
>det, altså en ældre)
>men er det ikke ligesom med gamle biler at så skal der rodes en masse med
>dem og så vil lortet ikke starte når man mest kræver det etc etc?????
Tjae, det er nu ikke så slemt, der er ikke så meget at rode med, og mc-er
bliver som regel passet bedre end biler. Hvor en bil er gammel når den er 10
år, så skal en mc nærmere være 15-20 år for at være gammel. Selvfølgelig kun
en rettesnor, afvigelser findes i begge grupper.
Du skal også være realistisk som nybegynder, Du får ikke en ny
ræser/kåbecykel forsikret for et beløb der virker anstændigt, endsige
rimeligt. :-| En brugt cykel til mindre værdi, og evt. uden lån, kan man
bedre realisere med kun ansvarsforsikring.
mvh
Orla
| |
|
|