<sofushansen@gmail.com> wrote in message
news:1125606456.920973.227110@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Hejsa.
-
Halløj
-
Jeg var ude at kigge på en CBR600 F3 i dag og har i den forbindelse et
par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med, jeg er jo lidt ny her
i MC verdenen.
-
kan da gøre forsøget....
-
Bagbremsen slog/pulserede når man aktiverede den (i fart), jeg går ud
fra at det er en skæv bremseskive. Er det noget der godt kan ske på
sådan en cykel "af sig selv", eller kan det skyldes uheld og andre
ubehagligheder? Og hvad koster en ny bagbremseskive til sådan en
CBR600?
-
Det _burde_ ikke kunne ske af sig selv.
Hvilken farve havde skiven?
Bremsen kan have "hængt" og blevet så varm, at skiven slår sig selv skæv,
men det skal der dælme meget til; isåfald tyder det klart på ejerens
manglende lyst til eftersyn/vedligehold.
En ny skive koster +1200 (kan måske findes billigere i udlandet)
-
Forbremseskiverne var ved at være slidt, 3,8 mm, så de skal nok snart
skiftes, hvad koster sådan et sæt plus nye klodser? Og så lavede
forbremserne en "sjov" lyd jeg ikke har hørt fra de skolecyckler jeg
har kørt på (CB500 + XJ600), sælgeren sagde det var pga. af de
flydende ophæng og ventilationshullerne, er det rigtigt?
-
Ja, kender ikke slidmålene på sådan en honda, men det kan tænkes det er et
sted mellem 3,5 og 4mm; det står indprintet på skivens "styr", det der går
ned til navet.
Sådan nogle skiver til forenden er temmelig pebret; originalt sikkert +3k
(for dælen da osse, hvorfor smed jeg nu det gamle MC nøglen ud...)
Uoriginalt måske nogle hundrede kroner billigere, men de er som sagt
pebrede.
SVJV, har en F3'er ikke flydende ophæng, kun semi, og der vil man kunne høre
en form for klikkelyd, når man rokker cyklen stille frem og tilbage, med
forbremsen let aktiveret, men det skal ikke lyde som om noget er galt - for
så ER der noget galt, temmelig sikkert!
-
Dækkene var henholdsvis 2 og 4 år gamle og skal nok også skiftes,
hvad ligger et par Michelin Pilot Sport i?
-
Hmm... han har vist ikke gået meget op i vedligehold, ham der har den?
-Jeg mener... 4 år gammel dæk til en sportstourer... hmmm
hvis du kender din mc pusher godt.. altså dækmanden... så slipper du måske
med 3k
-
Cycklen havde også været væltet (tippet/tabt) en enkelt gang, med
lidt ridser i plastiken til følge, ikke noget der skæmmede det store,
men hvis jeg vil have sådan noget lavet skal der vel helt ny og dyr
plastik til ikk?
-
Det kommer jo an på så meget; er man dygtig, eller kender den rette mand til
jobbet, så kan det måske klares med en udspartling og opmaling.
Plastic er trods den ringe productionspris temmelig dyr, når der står
køretøj på hylden....
igen, hvor mange kåbedele skal der til?
Det er umuligt at spå en pris her - en komplet kåbe kan koste fra 10k til
25k, men det lyder sq dyrt!
-
Der var også et lille hul på ca. en cm i sædet, er det noget man kan
"lappe" på en nogenlunde pæn måde uden at skulle købe et nyt?
-
En sadelmager kan sikkert klare jobbet, om ikke andet så ombetrække det.
En lapning kan måske klares for et par hundrede, en ombetrækning løber nok
op i små 700-1000
-
Pyhh, to spørgsmål mere :)
-
Du bliver ved?????
-
Kæden var ved at være 10kkm gammel, men så som sådan fin ud, er det
snart tid for et skift? Og hvis ja, hvad koster et kædekit så?
-
Yaik.. mere udskiftning....håber dælme det er en usædvanlig god pris på den
cykel, du gerne vil købe!
Et nyt kædekit ligger ca. på 15-1800, afhængig af kvalli, og om du selv kan
skifte det.
-
Og mit sidste spørgsmål, jeg kunne se at ca. 15% - 20% af kølerens
ribber var lettere bukkede, ikke kraftigt som efter hårde slag, bare
"let". Er dette noget der betyder noget?
-
Ja, det har det da i hvertfald.
Hvis rillerne er bukkede, kan vinden dårligere blæse igennem, måske endda
spærre helt for luftgennemstrømningen.
De kan sikkert bukkes ud igen, bagfra, men man skal være varsom - meget
varsom...
-
Nå men, det er godt nok den fedeste cyckel jeg har prøvet, den kørte
nærmest sig selv!
-
Damn... den første selvkørte maskine er fundet
Men jow, hvis man er til den belastning (som jeg har på sådan en model) i
skuldrene, og tvunget til at dreje på gashåndtaget hele tiden, for ikke at
blive træt i håndleddene og skuldrene - for at få noget vind på brystet og
blive løftet op, forståes...
Men helt sikkert en letkørt og smidig cykel, der nok skulle kunne give dig
nok med udfordringer.
-
Og kørestillingen var helt i top... hvilket rush
-
Det er vi så ihvertfald med 2 forskellige meninger
-
efter min skolecyckel (XJ600). Og gas tog den som en leg, jeg tør slet
ikke tænke på hvordan den er når jeg får lært sådan en og kende,
og får lært at give den det "føde" den skal have.
-
Tør du så også at tænke på de nye indførte klippekort?
-Det bør du ihvertfald nok
-
Mvh. og på forhånd tak.
-
Håber du kunne bruge noget af det...
-
Emil S. Hansen
-
--
MortenC
x-Kawa