I ved godt hvad et gaskabel er, ikke?
Fra : Ewan

Dato : 01-09-05 16:08

Det kan da ikke passe at der ikke er én, der har prøvet at udskifte et
gaskabel.

Mit spørgsmål er: Skal jeg have hele karbouratoren af for at montere
gaskablet i den ende.

Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller
ihvertfald langt de fleste)

Ewan

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 01-09-05 16:16

Hej
Aner ikke en pind , om din cykel, men hvis vi går ud fra en som min, en
600suki bandit..
Jeg skal have afmonteret saddel, og tank, for at komme til mine gaskabler(
er to på)
Men det er lidt bøvlet, da det sidder i midten af de 4 karburatorer, mener
ikke det skulle være anerledes på andre cykler( er der dog alligevel sikkert
;) )

Held og lykke med rep!
MVH
Johan
Bandit 600n( 91000_Km på klokken)

Fra : Jan A Jensen

Dato : 01-09-05 16:14

> [...]
> gaskablet i den ende.
>
> Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller

Nej du skal sikkert ikke have kabouratoren af.

I den ende sidder kablet på sådan en rulle dims og er meget nemt at skifte..
sådan gør det på min nuværende Honda og det samme var det med min tidligere
mc som var en Suzuki.

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Richard

Dato : 01-09-05 16:19

Ewan wrote:
> Det kan da ikke passe at der ikke er én, der har prøvet at udskifte et
> gaskabel.

Sikkert mange, men måske altså ikke på din mc...

(Eller også holder folk sig bare væk for at undgå de malplacerede,
DBA-forespørgsler og ikke mindst svar

> Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller
> ihvertfald langt de fleste)

....men så skal du sikkert ikke afmontere karb'erne: På min GB500 kan det
ene kabel løsnes i kvadranten på gasspjældet og afmonteres, hvorefter
det andet kabel kan fjernes. Omvendt ved montering. Ville forvente det
samme på VF750S, men har ikke haft behovet - den er jo kun netop 20 år
gammel

Så hvis du mener, det er samme procedure på din, så værsgo'

Har du iøvrigt ingen værsketedshåndbog til din CBX - altid en god ting
at have. Iøvrigt har Honda også udgivet en generel "Common practices
service manual" el.lign - den dækker alt det grundlæggende arbejde,
måske også dit

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ewan

Dato : 01-09-05 16:44

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manual" el.lign - den dækker alt det grundlæggende arbejde, måske også dit

Det hjalp da at være lidt provokerende ))

Tak til jer alle for hurtige svar.

@ Richard
Desværre synes det ikke muligt at opdrive en værkstedshåndbog til CBX 750 og
desværre var jeg så dum at give den med da jeg solgte min CBX 550'er, den
havde ellers nok været rimeligt brugbar.
Tak for rådet om "Common practices service" manual'en. Den vil jeg kigge
efter.

Fra : Richard

Dato : 01-09-05 17:03

Ewan wrote:

> Desværre synes det ikke muligt at opdrive en værkstedshåndbog til CBX 750

Virkelig? - på eBay, QXL, hos cmsnl.com - eller evt. div. sites med
scannede manualer? - der må være en et sted...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : TGSC

Dato : 01-09-05 21:04

www.haynes.com har til CB750 og CBX550, for 15 pund.

Fra : Ewan

Dato : 02-09-05 02:42

"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> www.haynes.com har til CB750 og CBX550, for 15 pund.

Ja, det var jo den (CBX550) jeg gav væk dengang..!
Men det er nok den der kommer nærmest min 750'er, så jeg må nok have fat i
den igen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 08:55

Ewan skrev i meddelelsen ...
> [...]
>gaskablet i den ende.
>
>Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller

Det _er_ vidt forskelligt fra model til model. På VTR-fie kan jeg sagtens se
tromlen som kabelenderne er monteret i, meeen, for at afmontere kablerne så
skal sæde, tank, luftfilter, og luftfilterkasse afmonteres. Og så er der
stadig ikke meget plads at arbejde på.

På din rækkefirer skal Du givetvis have tanken fjernet for at komme til, og
så vil det nok stadig give anledning til en del bandeord, og blødende knoer
på fingrene, at få hægtet de nye kabler på.

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 02-09-05 21:02

Ewan wrote:
> Det kan da ikke passe at der ikke er én, der har prøvet at udskifte et
> gaskabel.

   Masser af gange... bare aldrig på en Honda.

> Mit spørgsmål er: Skal jeg have hele karbouratoren af for at montere
> gaskablet i den ende.
>
> Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller
> ihvertfald langt de fleste)

   NEJ, der kan være meget stor forskel, min Bandit skal ha kaburatoren
af.. min yamaha skal ha tank + diverse af, MZ'erne skal slet ikke ha
noget af osv. Så når du spørg om specikt om din model om de skal af, så
må man jo gå ud fra du har kuggeluret lidt på den og ikke helt kan
gennemskue om de skal af eller ej. Sådan et spørgsmål kan KUN svares fra
en med præcis samme model, eller som har gjort det på præcis samme model
tidligere... ALLE andres svar vil være nytteløse da de basere det ud fra
andre maskiner, og hvad med os som har prøvet det på mange maskiner, men
bare ikke en som din, skal vi svare som vi har prøvet det indtil nu
nemlig JA og NEJ.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Niels O. Kristensen

Dato : 04-09-05 00:38

> [...]
> gaskablet i den ende.
>
> Min MC er en Honda CBX 750 F, men det er vel det samme på alle (eller

For en del år siden skiftede jeg gaskablet på en CBX 750F for en
kammerat.
Tanken skal af - det er ikke så besværligt, men at montere det
nye gaskabel var ikke helt nemt. Ved karburatoren skal kablet
monteres midt i mellem nr. 2 og 3 "nedefra", dvs. at kabelenden
med "rullen" skal puttes ind i "gaffelarmen" nedefra, men kablet
kommer jo oppefra.
Det lykkedes imidlertid uden at afmontere karburatorerne ved at
bukke et stykke ståltråd med et øje i enden og bruge det som hjælp,
således at inderkablet kunne bøjes næsten 180 grader for at kunne skubbe
rullen nedefra og op i gaflen.
I øvrigt er der også et "returgaskabel" på CBX 750F, som formentlig
tjener et sikkerhedsmæssigt formål.
Disse 2 kabler skal justeres i forhold til hinanden, så der ikke er
for meget slæk, og at det hele ikke går for stramt.

På Suzuki GSX 1100F og MZ 251 FUN er det hele anderledes og meget
nemmere.

Venlig hilsen
Niels Kristensen