billisters 10 gyldne regler :)
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 11:28

Taget fra
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7499

men synes i lige skulle have den her også

er som følger:

"Efter at have fundet mit mc-kort frem og har købt og kørt mc igen. Har jeg
fundet ud af, at der må være ting fra min bil-teori jeg har glemt...
Til andre glemsomme sjæle der også kører bil, har jeg lavet en huske
liste...

10 gyldne regler for billister:

1: Ved overhaling af motorcykler, forsøg da at klare dette uden at
overskride midter-striberne.

2: Hvis en motorcykel har mere end 3 meters afstand til forankørende så pres
dig ind foran og brems gerne.

3: Ser du en overhalende mc på motorvejen, træk da ud foran.

4: Ved parkering på gaden, se dig tilbage, åben bildøren foran eventuelle
motorcykeler, de kan jo bare undvige.

5: Fortag U-vendinger når der er motorcykler på vejen.

6: Brems HÅRDT, uden forudgående varsel eller grund, hvis der befinder sig
en mc bag dig.

7: Hvis en motorcykel befinder sig i den yderste 3.-del af vejen, så er det
ikke for at få bedre udsyn. Derfor pres dig ind på siden af den.

8: Ved udkørsel til trafikkeret vej, hold tilbage for biler, ved først
kommende mc, træk da ud foran.

9: Ved kørsel i mørke, er det ikke nødvendigt at blænde ned, ved møde med
modkørende motorcykler.

10: Motorcykler bruger 4 cm. til standsning, fylder 8 cm. i trafikken og kan
undvige på et nano-sekund, som billist er det din pligt at minde
motorcyklisterne om disse ting, ved hvert møde..."

:)

Fra : noname

Dato : 01-09-05 13:54

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7499
>
> men synes i lige skulle have den her også

Hehe, den er god, den fortjener at blive postet i news:dk.fritid.bil.
Mvh
Jarl

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 15:00

> Hehe, den er god, den fortjener at blive postet i news:dk.fritid.bil.
> Mvh
> Jarl

Ikke af mig da :)