/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
vil ikke starte
Fra : M


Dato : 01-09-05 11:16

Hej

min sportster fra 1970 vil ikke starte når den er varm..?
har renset karburator. den starter fint når den er kold. men hvis jeg kører
en tur på ca 5-10 km og stopper den. kan jeg ikke starte den igen. og der er
ikke el start på hehe. men hvis den har stået ca 10 min kan jeg godt starte
den igen. tændspolen sidder under tanken kan den blive for varm...??? eller
kan det skyldes noget andet. nogen der har en ide.?

Morten...



 
 
Jante (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 01-09-05 11:44


"M" skrev:
>
> min sportster fra 1970 vil ikke starte når den er varm..?
> har renset karburator. den starter fint når den er kold. men hvis jeg kører
> en tur på ca 5-10 km og stopper den. kan jeg ikke starte den igen. og der er
> ikke el start på hehe. men hvis den har stået ca 10 min kan jeg godt starte
> den igen. tændspolen sidder under tanken kan den blive for varm...??? eller
> kan det skyldes noget andet. nogen der har en ide.?
>

Det er en sikkerhedsanordning.
De 10 min's pause er til den sædvanlige kontrol og efterspænding...
(Sorry


/J


M (04-09-2005)
Kommentar
Fra : M


Dato : 04-09-05 01:41


"Jante" <jante{REMOVE}@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
news:XXARe.66448$Fe7.222531@news000.worldonline.dk...
>
> "M" skrev:
>>
>> min sportster fra 1970 vil ikke starte når den er varm..?
>> har renset karburator. den starter fint når den er kold. men hvis jeg
>> kører
>> en tur på ca 5-10 km og stopper den. kan jeg ikke starte den igen. og der
>> er
>> ikke el start på hehe. men hvis den har stået ca 10 min kan jeg godt
>> starte
>> den igen. tændspolen sidder under tanken kan den blive for varm...???
>> eller
>> kan det skyldes noget andet. nogen der har en ide.?
>>
>
> Det er en sikkerhedsanordning.
> De 10 min's pause er til den sædvanlige kontrol og efterspænding...
> (Sorry
>
>
> /J
>

Hehe



Morten...



Jacob Larsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 01-09-05 13:09

"M" <pac-man@tele2adsl.dk> wrote in message
news:9xARe.30$D92.10@news.get2net.dk
> Hej
>
> min sportster fra 1970 vil ikke starte når den er varm..?
> har renset karburator. den starter fint når den er kold.
> men hvis jeg kører en tur på ca 5-10 km og stopper den.
> kan jeg ikke starte den igen. og der er ikke el start på
> hehe. men hvis den har stået ca 10 min kan jeg godt
> starte den igen. tændspolen sidder under tanken kan den
> blive for varm...??? eller kan det skyldes noget andet.
> nogen der har en ide.?
> Morten...

Havde det samme problem med min gamle 2-takter for nogle år siden. Det kan
dog nok ikke garanteres det fungerer, da det vist ikke heeelt er samme type
motor.

Har du tjecket at karburatoren fungerer og alt glider som det skal inden i
den? Kunne det ikke lyde som fastgroende genstande i denne eller måske en
forkert blanding/falsk luft? Det sidste var i hvert fald et af de problemer
der var med min cykel dengang.

Jeg har meget lidt forstand på karburatorer, så alt jeg siger her burde
sikkert bare blive ignoreret.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Siavash T. (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Siavash T.


Dato : 01-09-05 14:35

Hej Morten

Jeg har en Kawa VN750 fra 1989 med samme problem. Det er noget med
karburatoren at gøre. Jeg har ikke haft tid til at få min ordnet. Min
mekaniker siger, at benzinen bliver pulveriseret i karburatoren, på
denne måde bliver det svært at få gang i motoren igen. Men for at
overkomme problemet, prøv det: Mens du forsøger at starte den, skal
den få fuld gas, slip den og prøv igen. Dette hjælper mig meget, så
jeg brugere 15 sekunder i stedet for 5 min på at starte min igen. Jeg
vil meget gerne høre om dette hjælper.

vh
Siavash T.


M (04-09-2005)
Kommentar
Fra : M


Dato : 04-09-05 01:39


"Siavash T." <siavash.taghizadeh@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1125581678.636054.250040@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Hej Morten

Jeg har en Kawa VN750 fra 1989 med samme problem. Det er noget med
karburatoren at gøre. Jeg har ikke haft tid til at få min ordnet. Min
mekaniker siger, at benzinen bliver pulveriseret i karburatoren, på
denne måde bliver det svært at få gang i motoren igen. Men for at
overkomme problemet, prøv det: Mens du forsøger at starte den, skal
den få fuld gas, slip den og prøv igen. Dette hjælper mig meget, så
jeg brugere 15 sekunder i stedet for 5 min på at starte min igen. Jeg
vil meget gerne høre om dette hjælper.

vh
Siavash T.


Hej

Det hjælper at give den fuld gas. samtidig med at den får noget choker. har
sat ny kondensator i men det har ikke hjulpet. tror jeg vil kikke i
karburatoren og se om der skuller være noget der.

Morten...



Ukendt (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-05 07:20


M skrev i meddelelsen <1nrSe.144$dk4.44@news.get2net.dk>...

>Det hjælper at give den fuld gas. samtidig med at den får noget choker. har
>sat ny kondensator i men det har ikke hjulpet. tror jeg vil kikke i
>karburatoren og se om der skuller være noget der.


Hmmm... En manglende varmeisolerende pakning, (ca. 5 mm. tyk), mellem
karburator og manifold. Uden at kende den gamle sportster i detaljer, så
mener jeg at kunne huske, at karburatoren er flangemonteret, og så er
varmeisolering et "must".

mvh
Orla




Brassball (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 01-09-05 21:45

On Thu, 1 Sep 2005 12:15:44 +0200, "M" <pac-man@tele2adsl.dk> wrote:

>Hej
>
>min sportster fra 1970 vil ikke starte når den er varm..?
>har renset karburator. den starter fint når den er kold. men hvis jeg kører
>en tur på ca 5-10 km og stopper den. kan jeg ikke starte den igen. og der er
>ikke el start på hehe. men hvis den har stået ca 10 min kan jeg godt starte
>den igen. tændspolen sidder under tanken kan den blive for varm...??? eller
>kan det skyldes noget andet. nogen der har en ide.?
>
>Morten...
>

Har prøvet noget lign (på knallert, never mind...) check lige din
kondensator, de kan have det svært ved varme, og du kan ikke se om den
er "brugt" op.

MVH
Kim
BMW R100RS

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408562
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste