Nybegynder med sin første mc
Fra : el_serpiente

Dato : 31-08-05 15:19

Jeg har erhvervet mig en GPZ 500 (fra 89), min første motorcykel, i
den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

Hvor meget skal dæktrykket være på?

Hvor køber jeg en reparations håndbog, og hvilke er mulige udgaver er
der?

Hvormange omdrejninger skal den have for at køre optimalt?

Er der andet jeg skal være opmærksom på når jeg kører rundt på
sådan en?

Fra : Janner

Dato : 31-08-05 15:31

"el_serpiente" <jjensen@phys.au.dk> wrote in message
[...]

Dæktrykket, har du tjekket om ikke det er anført på sving gaflen eller evt
under sædet eller lignende ?? Ellers er det noget der ligner 2,6 i front og
2,8 i bag

Omdrejninger, ja det kommer jo ant på hvor hurtig du vil frem , bare gi den
raket gas hele vejen det jo kun en 500 ccm

Ja hvad skal du ellers være opmærksom på .... Husk overholde dine service,
smøre kæden, vaske motorcyklen jævnligt , hold øje med foto vognene, husk
passende påklædning og det er ikke shorts og t shirt selvom vejret indbyder
til det .... Ellers skal du holde øje med gamle mænd med hat på de er
farligt og jaaaaaaaa kunne blive ved he he

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-08-05 16:13

Janner wrote:
> bare gi den raket gas hele vejen det jo kun en 500 ccm

Haha nu skal man passe på hvad man siger, jeg tror ikke en nybegynder
skla hoppe op på en Honda NSR 500 og give den raketgas, så går det sgu
galt
Måske et lidt ekstremt tilfælde, men 500cc behøver ikke være lidt.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-08-05 16:33

Janner wrote:
> bare gi den raket gas hele vejen det jo kun en 500 ccm

Haha nu skal man passe på hvad man siger, jeg tror ikke en nybegynder
skal hoppe op på en Honda NSR 500 og give den raketgas, så går det sgu
galt
Måske et lidt ekstremt tilfælde, men 500cc behøver ikke være lidt.

Men det er rigtig nok på en 500cc skal den selvfølgelig have nogle flere
omdrejninger end på en større motor på grund af den mindre volumen.

Fra : christian

Dato : 31-08-05 17:13

> Hvor køber jeg en reparations håndbog, og hvilke er mulige udgaver er
> der?

T- Hansen havde også nogle på et tidspunkt
> Hvormange omdrejninger skal den have for at køre optimalt?

Efter 7000 Plejer min at give lidt ekstra. For den lige et spark bag i.

Fra : MAXI-87

Dato : 31-08-05 15:38

"el_serpiente" <jjensen@phys.au.dk> skrev i en meddelelse
Hvor køber jeg en reparations håndbog, og hvilke er mulige udgaver er
der?

http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
kik her.

MVH
Hans Olsen
www.kongeaamc.dk

Fra : Rene´

Dato : 31-08-05 21:12

Hvis du går ind til din lokale mc-forhandler burde han være i stand
til at skaffe dig en håndbog. Jeg har et blad med mc-tilbehør "
Mc-nøglen" og der er en "Clymer" reparationshåndbog i til din mc med
varenr.: M360. Prisen er 298 kr. (Bogen kan fåes gratis hos mange
mc-forhandlere.)Desværre kan den kun fåes på engelsk.

Fra : Rene´

Dato : 31-08-05 21:16

Det er selvfølgelig kun "Mc-nøglen" som er gratis, hviket kan
misforstås af mit índlæg.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-09-05 06:38

> [...]
> der?
>
> Er der andet jeg skal være opmærksom på når jeg kører rundt på

Hej Ingolf

Dæktrykket skal være 2,25bar foran og 2,5bar bag.

Min kæreste har en GPZ 500 S, og den trækker fint fra lige under 3000rpm.
Max effekten ligger ved ca 10.000rpm.

Overhold service, smør kæden, kør pænt når motoren er kold og brug
Bridgestone BT-45 dæk.

Jeg har en tysk rephåndbog du kan købe af mig for 100kr inkl porto.
Der skal ikke slettes noget i min e-mail.

--
Mojn
Jens Bager Jensen