Koblingskabel knækket æv æv
Fra : M. Hoey

Dato : 30-08-05 18:14

Hej til gruppen!

Stod lige og skulle køre en tur på GT'en efter at have vasket den hos mine
forældre, niplen ved koblingskablet knak af :o/

Det samme skete på ferien, men fik det lavet, men nu kunne det ikke holde
længere.

Nogen herinde der kender til koblingskabler der er forstærket, og hvor man
kan købe disse? Min kobling er i forvejen meget hård (grundet hårde fjedre)!
Har ikke meget fidus til MC-nøglens kabler!

Skal til Aalborg imorgen....

Hjæælllp

Mvh.

M. Hoey
GT750A 1976

Fra : Richard

Dato : 30-08-05 19:22

M. Hoey wrote:

> Stod lige og skulle køre en tur på GT'en efter at have vasket den hos mine
> forældre, niplen ved koblingskablet knak af :o/

Trist tilfælde Mick

> Nogen herinde der kender til koblingskabler der er forstærket, og hvor man
> kan købe disse? Min kobling er i forvejen meget hård (grundet hårde fjedre)!

Nej, men du bruger vel yderkabler med teflonstrømpe, der nedsætter
friktionen, ikke sandt? - ellers var det da oplagt at skifte det også

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 19:32

M. Hoey skrev i meddelelsen
<431493c8$0$22501$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
fjedre)!
>Har ikke meget fidus til MC-nøglens kabler!

Ikke at det hjælper dig her og nu, men mon ikke Du skulle overveje en
hydraulisk løsning. Med din snilde kan Du sagtens tilpasse nogle komponenter
fra en nyere mc. E-bay er din ven her.

>Skal til Aalborg imorgen....

Skriger på en CBMMA løsning ! En blå ledningscrimp med øje, wiren gennem
crimp, gennem øje, tilbage gennem crimp, crimpes hårdt, og sikres med
loddetin.

mvh
Orla

Fra : M. Hoey

Dato : 30-08-05 19:47

Hehe

Fuskermetoden er allerede afprøvet, men wiren er ikke helt tilfreds med mit
loddetin, også efter at jeg har renset, rykker ned efter et fint teflonkabel
imorgen som Richard skrev om, og så hjem at pakke i Holbæk og videre mod
Aalborg, tror jeg satser og bestiller plads på Odden - Aarhus med det samme,
nogen der skal den vej over imorgen?

Mvh.

M. Hoey
GT750A 1976
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

meddelelse news:4314a509$0$76459$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : J. Hansen

Dato : 30-08-05 20:54

Hej Alle
Da jeg i min ungdoms vår havde en GT 500 løste jeg problemet med en
skruenippel
Simpelt, men det virker her har i linket
http://www.thansen.dk/products.asp?c=571529144&n=282557592#xy

Mvh Hondahansen (john)

Fra : Lasse Christensen

Dato : 30-08-05 20:12

Læg dine kabler i blød i olie, omkring 24 timer inden montering, så er
min erfaring at de holder længere :)

Fra : Biker Mike

Dato : 30-08-05 22:39

> [...]
fjedre)!
> Har ikke meget fidus til MC-nøglens kabler!

Hvor knækker den helt nøjagtigt ? jeg mener, hvis den knækker lige op af
niplen kan det være dit greb der er slidt ovalt i hullet hvor niplen sidder,
det kan også være at det lille stykke teflon der som regl er omkring niplen
er slidt igennem, eller måske bare manglende smøring hvis man er lidt nærig
med olie kanden, det kan alt sammen betyde at niplen vrider lidt hver gang
grebet aktiveres, hvilket igen gør at kablet knækker lige op af niplen, det
har jeg selv prøvet flere gange.

Det kan naturligvis også være at den bare bliver slidt igennem, men det kan
du hurtigt se ved at kikke nærmere på stumpen som er blank / tyndslidt, men
det er vel ikke det der er i vejen ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Niels Pein

Dato : 30-08-05 23:56

"M. Hoey" skrev ...

> ... niplen ved koblingskablet knak af :o/
> Skal til Aalborg imorgen....

Kør uden. Skub i gang og skift gear med delikat gasgivning. Og planlæg
kørslen så du undgår at holde stille.
Det praktiserede jeg engang det knækkede i Skive klokken-helt-forkert og jeg
skulle hjem til Aalborg. Kørte uden kobling i nogle dage (i Aalborg) indtil
jeg fik det skiftet. Træls, men det gik da.

Mvh. Niels Pein
TransAlp 150.882 km.
(kørte Honda CX 650 E dengang ovennævnte skete)

Fra : M. Hoey

Dato : 31-08-05 13:23

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh. Niels Pein
> TransAlp 150.882 km.
> (kørte Honda CX 650 E dengang ovennævnte skete)

Hej til gruppen

Fik købt et nyt koblingskabel idag ude ved Englandsvej på Amager, kan ikke
huske hvad forhandleren hedder, men han var den eneste der lå inden med et
kabel der passede, kedelig forretning, men han havde sagerne, så jeg er
glad. 185 kr måtte jeg slippe for et der var af noget kraftigere kvalitet,
ikke dyrt.... Kl. 17.30 tager jeg færgen over til Aarhus, hun kører fint
igen.... Ses derude....

Fra : Biker Mike

Dato : 31-08-05 22:55

Forretningen hedder MC Import, i fokemunde på Amager dollarprøjseren fordi
han hedder Uve og er fra ? nemmerli Tyskerlandet, flink, men ikke gratis,
trods navnet er han ikke importør og har aldrig været det.