Hvad koster!
Fra : Rune

Dato : 30-08-05 16:30

1. Hvad koster det at få sand/glasblæst sit motorcykel stel og bagsvinger?

2. Hvad er bedst sand eller glas?

3. Hvad skal en lakering så koste bagefter?

er der nogen herinde med erfaring omkring der..

Mvh Rune

Fra : Janner

Dato : 30-08-05 16:37

"Rune" <rune.soerensen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> 2. Hvad er bedst sand eller glas?
>
> 3. Hvad skal en lakering så koste bagefter?
>
> er der nogen herinde med erfaring omkring der..

Henvend dig til en eller flere "auto lakkere" man kan ikke give en standart
pris på noget som helst af det su spørger om

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-08-05 16:52

> 1. Hvad koster det at få sand/glasblæst sit motorcykel stel og
> bagsvinger? 2. Hvad er bedst sand eller glas?
> 3. Hvad skal en lakering så koste bagefter?
> er der nogen herinde med erfaring omkring der..

Jeg fik omlakeret min bagsvinger for nogle år siden, og det fik jeg gjort
ved Brønderslev Industrilakering. De tog 150,- kr for bagvingeren og prisen
på et helt stel var vist 700,- eller deromkring. Det er vel at mærke
afrensning inkl. pulverlakering.

Den blev ikke blæst ren med hverken sand eller glas, men med små stålkugler,
og resulatet var ret godt, bortset fra at det tog temmeligt lang tid for mig
at få alle kuglerne og malingflagerne ud af hulrummet i bagsvingeren.
Derefter blev den pulverlakeret i en farve efter frit valg. Der var vist
ikke forskel på prisen, hvis man bare valgte en ren farve, dvs. ikke
metallic og lign. smarte ting, men jeg kunne stadig vælge mellem matte eller
blanke overflader.

Efterfølgende bør man nok give det nogle lag klarlak for at beskytte lakken,
men det kan man sikkert også få dem til, mod lidt ekstra betaling.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 17:15

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Efterfølgende bør man nok give det nogle lag klarlak for at beskytte
> lakken, men det kan man sikkert også få dem til, mod lidt ekstra betaling.

Hej.

Er pulver lak ikke i sig selv, så stærk, at ekstra klarlak er ligemeget ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-08-05 17:41

> Er pulver lak ikke i sig selv, så stærk, at ekstra klarlak er
> ligemeget ?

Næh, det troede jeg også førhen, men min omlakerede bagsvinger har fået
slået en smule af lakken af nogle steder, sikkert pga. stenslag, så jeg
fortryder lidt at jeg ikke gav den noget klarlak dengang.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 17:12

Rune wrote:
> 1. Hvad koster det at få sand/glasblæst sit motorcykel stel og bagsvinger?
>
> 2. Hvad er bedst sand eller glas?
>
> 3. Hvad skal en lakering så koste bagefter?
>
> er der nogen herinde med erfaring omkring der..

Hej Rune,

Hvor i landet bor du?

Hvis du bor i København området, så kan jeg anbefale Gladsaxe
Metalsliberi, der fik jeg sandblæst stel+bagsvinger+luftfilterkasse og
diverse ophæng og derefter pulverlakeret blank sort.

Det kan klart anbefales!

Du skal dog huske at gøre stellet klar først, sæt evt. nogle ekstra
skruer som kan undværes ind i gevindene rundt omkring på stellet for at
dække gevind mod sand og maling.

Du kan se et billede af mit resultat her:
<http://blog.riskoger.net/photos/frame1.jpg>
<http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>

Priserne ved jeg ikke noget om, jeg fik lavet mit gratis!
Jeg hørte noget om at det ville koste 1.500 kr ellers.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Rune

Dato : 30-08-05 21:46

Tak til Jan, Martin og Kenneth, jeg bor i mørkhøj , så jeg smutter nok lige
forbi Gladsaxe Metalsliberi!

Mvh Rune

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 23:18

Rune wrote:
> Tak til Jan, Martin og Kenneth, jeg bor i mørkhøj , så jeg smutter nok lige
> forbi Gladsaxe Metalsliberi!

Lyder som en god ide, det er jo praktisk talt i Mørkhøj

Nu er jeg lidt nysgerrig, hvilken maskine er det det drejer sig om?

Fra : Rune

Dato : 31-08-05 16:23

Det er en GSF 400 Bandit fra 91, og den kommer til salg når den er færdig

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-08-05 16:31

Rune wrote:
> Det er en GSF 400 Bandit fra 91, og den kommer til salg når den er færdig

Ok

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-05 07:04

Kenneth Østrup wrote:

> Priserne ved jeg ikke noget om, jeg fik lavet mit gratis!
> Jeg hørte noget om at det ville koste 1.500 kr ellers.

Hmm. Så er det derfor de ville have 800,- + moms for at polere kanter på
et stk. fælg.. jeg takkede pænt nej

--
vh
Torben

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-08-05 08:52

Torben Scheel wrote:

> Hmm. Så er det derfor de ville have 800,- + moms for at polere kanter på
> et stk. fælg.. jeg takkede pænt nej

Haha okay! vildt, er du sikker på at du snakkede med den rette person
derinde?

Jeg fik tilbudt polering af for og baghjulsnav på min CB400F samt
sandblæsning af noget motor ophæng for ca. 500 kr.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-05 08:45

Kenneth Østrup wrote:

> Haha okay! vildt, er du sikker på at du snakkede med den rette person
> derinde?

Sikkert ikke - jeg begik den fejl at jeg ringede - skulle have taget
hjulet under armen og trukket en af svendene til side for den "rigtige"
pris. Nu har jeg besluttet at selvgjort er velgjort - omend ikke
"hurtiggjort"..

> Jeg fik tilbudt polering af for og baghjulsnav på min CB400F samt
> sandblæsning af noget motor ophæng for ca. 500 kr.

Mere rimeligt.

--
vh
Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-08-05 11:39

Kenneth Østrup wrote:

> [...]
> Metalsliberi, der fik jeg sandblæst stel+bagsvinger+luftfilterkasse og
> diverse ophæng og derefter pulverlakeret blank sort.

Absolut! Jeg har lige fået sandblæst Honda stellet, bagsvinger,
centralfod og en skærm - samt fået det lakeret sort - og jeg er ganske
tilfreds med resultatet.

> Du skal dog huske at gøre stellet klar først, sæt evt. nogle ekstra
> skruer som kan undværes ind i gevindene rundt omkring på stellet for at
> dække gevind mod sand og maling.

Nemlig! Men gør du det på denne måde så skal du være forsigtig når du
skruer dem løs så malingen ikke knækker af. Selv har jeg tænkt mig at
skære gevindene op igen. Jeg havde også tildækket kronrøret til - men
det var revet af da jeg fik stellet tilbage - så nu skal jeg smide nye
kronrørslejer i fordi skålene er blevet malet

> Du kan se et billede af mit resultat her:
> <http://blog.riskoger.net/photos/frame1.jpg>
> <http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>

Nydeligt - men er du sikker på at det er pulverlakeret? Det ser ud som
en alm. lakering sådan som jeg har fået lavet.

> Priserne ved jeg ikke noget om, jeg fik lavet mit gratis!
> Jeg hørte noget om at det ville koste 1.500 kr ellers.

Jep - jeg betalte 1600,- bobs. Men vær lige opmærksom på at de er
liiiidt fuskede ude hos Gladsaxe Metalsliberi. Da jeg fik prisen opgivet
blev der ikke nævnt noget om at det var "ex. moms". Da jeg så kom og
hentede delene og blev afkrævet de 1.600,- spurgte jeg efter en regning
og fik at vide at "så kom der moms på".

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-05 09:04

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> det var revet af da jeg fik stellet tilbage - så nu skal jeg smide nye
> kronrørslejer i fordi skålene er blevet malet

Hvis det bare er lejeskålene, må bums/nitromors kunne klare den opgave.
Nye lejeskåle alene pga. lakering er vist overkill.

--
vh
Torben