MC-alarm i Bilka?
Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 30-08-05 09:23

Hej,
er der nogen der kender til den MC-alarm Bilka har på tilbud til
300kr? Holder den, sikrer den, dur den?

Mvh,
TG

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 30-08-05 09:44

Hjemmesiden http://www.cubrix.dk/page6.aspx giver ikke mere info.

Fra : Mikael

Dato : 30-08-05 10:45

nejtilspam@sol.dk wrote:

> Hej,
> er der nogen der kender til den MC-alarm Bilka har på tilbud til
> 300kr? Holder den, sikrer den, dur den?

Efter at have læst på den hjemmeside tror jeg at jeg kunne falde for dette
tilbud... Har længe gerne ville have noget sat på min bike, som ville
larme gevaldigt hvis nogen rørte ved den... Også når man er ude i større
forsamlinger, så er jeg ikke interesseret i at uvedkommende kommer hen og
piller ved min bike... Selvfølgelig giver den ikke meget sikkerhed hvis
der ikke er nogen som ville høre den, men nu er jeg aldrig så langt væk
fra min bike at jeg ikke ville kunne høre en 120db sirene hehe...

Fra : anders majland

Dato : 30-08-05 14:36

>er der nogen der kender til den MC-alarm Bilka har på tilbud til
>300kr? Holder den, sikrer den, dur den?

Sikkert fint - specielt til prisen. Men sørg for at montere den så du kan
fjerne den igen en mørk november aften i regnvejr hvor den pludseligt vælger
at slå startspæren til mens du er mindst 10km fra nærmeste civilisation ....

Min (sparsomme) erfaring med et par billige alarmer er at de ikke overlever
mere end et par danske vintre ....

/A

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 30-08-05 16:16

anders majland wrote:

> [...]

> Min (sparsomme) erfaring med et par billige alarmer er at de ikke overlever
hmm den med placeringen kan jeg godt følge dig i... Men at den kun til
holde 2-3 vintre kan jeg leve med, til den pris!

Fra : Thomas

Dato : 30-08-05 17:26

Mikael Jørgensen wrote:

> hmm den med placeringen kan jeg godt følge dig i... Men at den kun til
> holde 2-3 vintre kan jeg leve med, til den pris!

Især når den holder parkeret indendørs

Thomas
RF 600

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 30-08-05 19:28

> Især når den holder parkeret indendørs

Hvorom alt er, så har jeg nu anskaffet mig en alarm... (Venter dog med at
sætte den på da jeg pt. overvejer køb/salg af bikes...) Kiggede på den og
den ser meget nem ud at have med at gøre, den skal bare sidde stedder hvor
de ikke kan pille ved den, da hvis du klipper ledningen til sirenen ikke
længere virker... (Regnede med at sætte dem under sædet)

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 30-08-05 20:00

Hejsa.
Købte alarmen søndag, monterede den idagn på min naked bandit 600, koblede
strømmen til blinklysene, så de blinker, og de 120Db, lyder nu ikke af så
meget, men den siger da lyd, når den bliver aktiveret, og det med at den kan
justeres til 3 forskellige følsomheder, skal tages med et gran salt, jeg
prøvede alle metoder, men syns den stadig bliver aktiveret ved man bare slår
let til cyklen, så hvordan den fungerer i stormvejr under dækkenet, ved jeg
ikke...

Har ikke koblet startspærre delen til, da min tiltro til at den ikke
pludselig slår til mens man kører er så stor igen.

Lille minus er, at hvis alarmen går igang, kan man bare pille horn, eller
sikring til alrmen fra, så den skid slået, men bare monter det et sted hvor
det ikke er nemt at komme til..

En alarm til de penge, er vel rimelig nok, og oim den kun holder 2 3
vintre ved jeg ikke, men min holder i garage fra okt/nov, til marts, så sne
er ikke noget jeg kører i., det er jo ikke en jawa eller Mspjætter ;)

*God fornøjelse med det.
MVH
Johan
Bandit 600

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 30-08-05 21:00

Jeg har fået tilsendt manualen nu, og fået svar på nogle
spørgsmål, fra Cubrix :
Batteriet til fjernbetjeningen er et L828/GP27A/LR27A 12V, som skulle
holde et år ved daglig brug.
Hvis motorcyklen røres let, går alarmen for fuld udblæsning (ikke
dæmpet) i 5 sekunder (ikke 1sekund, som manualen påstår).
Der er ikke eget batteri i alarmen, så hvis strømmen ryger er der
ingen alarm.
Manualen nævner antenne, så det må være radiostyret. Rækkevidde op
til 20m.

Jeg foretrækker dæmpet advarsel - det slider mindre på folks
opmærksomhed, og provokerer ballademagere mindre. Et par mindre bip
fortæller, hov pas på, jeg kan godt blive værre hvis du fortsætter.
Der er bedre overensstemmelse mellem forbrydelse og straf, hvilket
både udenforstående, klodsmajorer og forbrydere værdsætter.

Man kan opnå en vis lydforstærkning ved at sætte sirenen på en
plade, ligesom når man sætter en højttaler på et bord.
Holdbarheden kan forbedres med limpistol.

Fra : Mikael

Dato : 31-08-05 12:13

nejtilspam@sol.dk wrote:

> [...]

> plade, ligesom når man sætter en højttaler på et bord.
> Holdbarheden kan forbedres med limpistol.

Jeg må indrømme, hvis nogen piller ved min bike, skal den bare hyle og
larme som bare fanden... Men har dog også tænkt den tanke hvad hvis det
blæste meget om efteråret, så har overvejet at ham som bor lige ved siden
af hvor min bike holder skulle have den ene fjernbetjening, så han kunne
slå den fra hvis den blev ved at hyle... Kunne være irriterende om natten
når han sov...

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 31-08-05 18:09

Dæmpet alarm?, hvordan sætter man det i kraft?, min hy,ler bare med sirenen,
og idag , ved det blæsevejr vi har i odense, hyler den også..

Så igår efter en kort tur, aktiverede jeg alarmen, mens motoren kørte, men
så er den godt nok svær at få til at hyle...

Fra : Tom Christensen

Dato : 31-08-05 21:26

Hej

Jeg var i Bilka/Ishøj i dag.
De kendte intet til tilbud på MC alarm...

Ved nogen positivt, hvor den kan købes i Kbh-området?

På forhånd tak.

--

med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : TGSC

Dato : 01-09-05 20:56

www.bilka.dk ugens tilbud side 19. Jeg plejer at ringe rundt og høre
hvem der har hvad.
F.x kan de have tilbud på MC-tøj, men kun bukser i Ishøj og jakker i
OneStop. Det er godt at vide før man tager hele vejen til Hundige.