Bakke lukning 2005
Fra : Finn

Dato : 30-08-05 09:04

Rigtigt godt vejr til at lukke Bakken i, men gad vide om nyhedsfolkene blev
hjemme.
Har ikke kunne se nogen omtale af det i TV eller på web-aviser. Heller ikke
et anslået antal af MC der var med.
Nogen der har været heldigere end mig ?

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 09:28

Finn wrote:
> [...]
> hjemme.
> Har ikke kunne se nogen omtale af det i TV eller på web-aviser. Heller ikke

Jeg har heller intet set eller hørt :-|

Men jeg må godt nok indrømme at jeg blev lidt skuffet over nogle MC
betjentes virkelig smålige opførsel ude ved indgangen til bakken.

Jeg har hørt at de holder razzia ude ved statoil tankstationen lige før
Lyngby storcenter, gjorde de også det i år?
Jeg kørte naturligvis en anden vej - af gode grunde

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Finn

Dato : 30-08-05 10:25

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at de holder razzia ude ved statoil tankstationen lige før
> Lyngby storcenter, gjorde de også det i år?

Jeg finder også de små veje. De synes åbenbart at alle større udfaldsveje
kan bruges til at stoppe MC på hjemturen

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 10:43

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg må godt nok indrømme at jeg blev lidt skuffet over nogle MC
> betjentes virkelig smålige opførsel ude ved indgangen til bakken.

Jeg er snart træt af mc´isters selvretfærdige "jeg kan bøje loven efter mit
eget hoved"-mentalitet.

Er det så mærkeligt, at en mc-betjent, som er på arbejde, udfører sit job ?

/Caspersen

PS: Ved at følge loven undgår man "smålige" mc-betjente.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 10:55

C. Caspersen wrote:

> Jeg er snart træt af mc´isters selvretfærdige "jeg kan bøje loven efter mit
> eget hoved"-mentalitet.

Hej Casper,

Jeg har ikke noget imod at politiet reagerer på at man kører for stærkt
eller decideret uforsvarligt! det er jo deres arbejde at opretholde loven.

Men der er nogle love som er lige en tand for latterlige, og at spæne
efter folk for derefter at _true_ og råbe folk ind i hovedet over
fuldstændig latterlige småting.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 11:11

Kenneth Østrup wrote:

> [...]
>
> Men der er nogle love som er lige en tand for latterlige, og at spæne
> efter folk for derefter at _true_ og råbe folk ind i hovedet over

Lidt ligesom det nogen også var inde på tidligere her, om at deres
metoder ofte kan minde meget om en penge/magt maskine fremfor at gå
efter dem som virkelig er til fare for andre.

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 11:47

> Lidt ligesom det nogen også var inde på tidligere her, om at deres
> metoder ofte kan minde meget om en penge/magt maskine fremfor at gå
> efter dem som virkelig er til fare for andre.

Vrøvl. Det har da ikke noget med penge/magt-misbrug at gøre. Betjenten
sætter ind over for en overtrædelse, som har ser - det kan f.eks. være en
nummerplade-dut, der mangler.

At han påtaler/skriver bøde ud for ovenstående, betyder ikke, at han ser
gennem fingre med ham, som blæser forbi med 249 km/t. Men det kræver
ligesom, at betjenten også er der/kan se ham.

/Caspersen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-08-05 12:07

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev:

> [...]
> gennem fingre med ham, som blæser forbi med 249 km/t. Men det kræver
> ligesom, at betjenten også er der/kan se ham.
____________________________________

Du kommer faktisk selv med et godt eksempel på problemet...
Hvor synes du, vi som borgere har mest glæde af vores penge til etaten? Til
at skrive bøder ud for en ligegyldig manglende nummerplade-dut, eller til at
fange den idiot, som ligger og kører hjernedødt rundt og helt uundgåeligt må
ramme noget eller værre, *nogen* en dag?

Så op i r*ven med den nummerplade-dut, hvis betjenten kan skabe større gavn
mange andre steder, hvilket han IMO helt sikkert kan!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 12:06

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
>
> Så op i r*ven med den nummerplade-dut, hvis betjenten kan skabe større gavn
> mange andre steder, hvilket han IMO helt sikkert kan!

Præcist.

Politiets ressourcer ville være bedre delt ud hvis de havde ladet være
med alle at stå samlet et sted, men havde kørt rundt i området rundt om
bakken og rent faktisk stoppet dem som kørte og var til fare for de andre.

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 12:13

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så op i r*ven med den nummerplade-dut, hvis betjenten kan skabe større
gavn
> mange andre steder, hvilket han IMO helt sikkert kan!

Min pointe er, at han ikke kan vende det blinde øje til en forbrydelse, bare
fordi der ude i samfundet *kan* ske værre forbrydelser.

Lad os slutte her

/Caspersen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-08-05 12:24

> [...]

> bare
> fordi der ude i samfundet *kan* ske værre forbrydelser.

Og min pointe er, at så har vi godt nok et problem i samfundet, for alle
andre steder end i trafikken kan det da lade sig gøre!
__________________________________

> Lad os slutte her
__________________________________

Ja, for enige bliver vi sq ikke.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-08-05 14:42

C. Caspersen wrote:
> Min pointe er, at han ikke kan vende det blinde øje til en
> forbrydelse, bare fordi der ude i samfundet *kan* ske værre
> forbrydelser.

Men han skal jo slet ikke stå dér til at begynde med. Han skal være ude og
fange indbrudstyve, eller afspadsere eller....

/jim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-05 22:11

Psycho Cowboy skrev:

snip

> Til at skrive bøder ud for en ligegyldig manglende
> nummerplade-dut,

Hvad er dét for en dut?
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 05-09-05 22:55

Hans Paulin (6310) wrote:
> Psycho Cowboy skrev:
>
> snip

> Hvad er dét for en dut?

Jeg kan forestille mig det er den "hvide" plastik dut som sidder udenom
skruen, jeg er dog ikke sikker.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-05 00:08

Kenneth Østrup skrev:

> Jeg kan forestille mig det er den "hvide" plastik dut som sidder
> udenom skruen, jeg er dog ikke sikker.

Gættede jeg osse på.

Nye tider!? :-/

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-08-05 11:17

On Tue, 30 Aug 2005 11:42:42 +0200, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Jeg er snart træt af mc´isters selvretfærdige "jeg kan bøje loven efter mit
>eget hoved"-mentalitet.

Og jeg er snart træt af at de sortklædte Pulyppus Humanus benytter
enhver chance for at genere fredelige medborgere og ikke har "tid" til
at tage sig af de grove sager.
Jeg VAR faktisk på vej ud på Bakken i går aftes, dog direkte hjemmefra
og derfor den modsatte vej - Fra Lyngby siden.
Da jeg havde passeret motorvejen, lige før skoven, holdt
Snupper-Jensen med følge og stoppede alt og alle.
Jeg blev faktisk så sur over det optrin at jeg valgte at køre en
fredelig tur op ad Stranvejen, gennem Nærun (som i gamle dage), via
Holte, Birkerød, Farum, Ganløse og hjem.
Nu kunne jeg jo køre som det passede mig - Snupper-Jensen var
beskæftiget andetssteds

>Er det så mærkeligt, at en mc-betjent, som er på arbejde, udfører sit job ?

Det med at stoppe MC folket ved Bakke åbning/lukning svarer til den
måde Gedden står i vandet og lurer for at trække ællingerne ned i
døden.
Det er som at skyde siddende ænder.
Det er ren chickane.
Min respekt for ordensmagten kan ligge på et meget lille sted.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 11:49

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Min respekt for ordensmagten kan ligge på et meget lille sted.

Ja. det er der vel ingen her i gruppen, der er i tvivl om. Men selv om du
ingen respekt har, er du da gudskelov stadig underlagt dansk lov.

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 30-08-05 12:36

In article <oqb8h11sctme03l9dpsg8n0budgha6a2kh@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> [...]
> Det er som at skyde siddende ænder.
> Det er ren chickane.
> Min respekt for ordensmagten kan ligge på et meget lille sted.

Selvfølgelig virker det som chikane, og selvfølgelig gør de det fordi
der er noget at hente!
Samtidig er det jo ressourcebesparende, at vi selv kører lige i armene
på dem!

- hvis så bare det gør at der er flere ressourcer til rådighed, når det
virkelig gælder!

Iøvrigt så vi ikke skyggen af dem, heller ikke da vi kørte hjem ad
Klampenborgvej. De skulle da have været velkomne til at stoppe os!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 31-08-05 11:44

Steen Gruby wrote:

> Min respekt for ordensmagten kan ligge på et meget lille sted.

Hmm..
Så prøv at forestille dig en verden uden ordensmagten...

Thore

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-08-05 16:00

On Wed, 31 Aug 2005 12:44:28 +0200, SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk>
wrote:

Hej Thore.

>Hmm..
>Så prøv at forestille dig en verden uden ordensmagten...

Det kunne jeg sagtens.
I en verden uden forbrydere ville det være ideelt
Nu er det desværre således at ukendskab til loven ikke fritager
borgerne for straf, medens det samme ikke kan siges om ordensmagtens
(og andre officielle instanser), selv om de gang på gang bliver taget
i urent trav.
De går fri hver gang idet de undersøger sig selv, hvilket jeg finder
forageligt.
Jeg har også den opfattelse at ligemegte hvad jeg måtte få pålagt af
bøder, er jeg først dømt når den har været forbi en dommer, hvilket er
blevet forstærket af "klippekortordningen".
Ordensmagten kan ikke optræde som både udøvende og dømmende magt,
hvilket "klippekortet" er en glidning hen imod.
Jeg er gammel nok til at huske hvorledes man over natten ændrede en
parkeringsbøde til en "parkeringsafgift", hvilket umuliggjorde en anke
over en bøde ved en retsinstans.
Jeg er helt klar over at det er ikke særligt populært at have en
mening der går den på bjerget værende midt imod, men jeg vil dog gerne
vedkende mig min modvilje mod alt hvad der hedder autoriteter, især
dem i uniform.
Det er nu engang min opfattelse.
OZ9ZI Steen Gruby

Fra : C. Caspersen

Dato : 31-08-05 17:12

> On Wed, 31 Aug 2005 12:44:28 +0200, SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk>
> wrote:

Hej Steen

Jeg starter lige fra bunden:

> Det er nu engang min opfattelse.

Jep - og den har du lov til at have, men jeg synes nu aliigevel, at jeg vil
rette op på en række misforståelser.

> De går fri hver gang idet de undersøger sig selv, hvilket jeg finder
> forageligt.

Du blander tingene sammen. En klage over f.eks. Politiet sendes til
statsadvokaten. Statsadvokaten er et lidt forkert udtryk, for han burde
egentlig hedde statsanklageren.

Statsadvokaten har *intet* med politiet at gøre rent organisatorisk.
Statsadvokaten gennemgår sagen og sender sin indstilling til
politiklagenævnet. Politiklagenævnet består af en advokat, typisk fra
"foreningen af beskikkede advokater" el. noget lign samt 2 alm. borgere. De
kan tage stilling til statsadvokatens indstilling, og de er rent faktisk tit
enige.
se også retsplejelovens §1021 og fremefter

Du kan også gå ind på www.politi.dk og hente et dokument over
disciplinærsager. Der kan du se, at der faktisk straffes mange betjente. At
nogle går fri skyldes jo også, at mange af klagerne er åbenbart grundløse -
om du tror på det eller ej kan jeg ikke ændre på.

Ovennævnte system er ikke ret gammelt - og det er oprettet netop på baggrund
af, at man ikke skal mistænke politiet for at undersøge sig selv.

> Ordensmagten kan ikke optræde som både udøvende og dømmende magt,
> hvilket "klippekortet" er en glidning hen imod.

Nej. For du får jo ikke klippet før du er dømt. Det foregår stadig ligesom i
"gamle dage", du kan stadig gå i retten.

Fair nok - husk det går begge veje.

/Caspersen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 31-08-05 19:44

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message

> Nu er det desværre således at ukendskab til loven ikke fritager
> borgerne for straf,

Desværre?

> medens det samme ikke kan siges om ordensmagtens
> (og andre officielle instanser), selv om de gang på gang bliver taget
> i urent trav.

Samme regel gælder da, i høj grad, også for ordensmagten.

Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-05 09:18

Brr. "The Truman Show".. (http://www.transparencynow.com/trustory.htm)

--
vh
Torben

Fra : Peter Sindrup

Dato : 31-08-05 19:39

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message

Hej Steen

> Min respekt for ordensmagten kan ligge på et meget lille sted.

Nys hjemkommet fra en tur til Nigeria for at besøge "svigerfamilien", kan
jeg oplyse at da jeg ankom til CPH og fik øje på de føste uniformerede
representanter for ordensmagten, havde jeg en ustylig lyst til at fare hen
til den og give den et ordentligt kram og et kys på kinden (ja, det var
mænd) på grund af deres uhørt civilicerede opførsel, i forhold til deres
"brødre" udenlands.

De bedste hilsner

Peter

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-08-05 11:31

> [...]
> eget hoved"-mentalitet.
>
> Er det så mærkeligt, at en mc-betjent, som er på arbejde, udfører sit job
_______________________________________

Du er seriøst en trold, når det tar' dig Caspersen!

Alle herinde er vist enige om, at lovbrud skal straffes som man nu engang
gør sådan noget... Når det er sagt, synes jeg ikke det er rimeligt, at man
decideret prøver at sabotere en glad dag, ved at holde urimelige razzia'er,
der egentlig ikke har andet til formål, end åbentlyst at genere en bestemt
målgruppe.
Jeg skal retfærdigvis sige, at der for mit vedkommende har været andre
arragementer i vejen for både åbningen og lukningen i år, men jeg glemmer
ikke sidste bakkeåbning, hvor vores til tider lidt provokerende politi
valgte at slå folk oven i hovedet med en gummi-paragraf, der for længst var
afskaffet. (Reglen om de lange bagskærme.)
Den viste IMO med alt tydeligehed, hvad dise razzia'er havde til formål, og
siden den gang har jeg ikke haft samme respekt for politiets opbud omkring
bl.a. Bakke-arrangementerne.

For du må indrømme Caspersen, at politiet ikke har til opgave at genere og
trække folks tid og gode humør ud, men derimod at skride ind og hindre
lovovertrædelser, hvor det er nødvendigt. Jeg mener vi har lidt den samme
situation med de automatiske foto-fælder for tiden. De har jo også lige fået
en røffel fra eksperter, for ikke at befinde sig hvor der er behov for det,
og formålet er vel netop at afhjælpe uheld, istedet for at tjene penge og
skabe fjendskhed og frygt.

Det undrer mig meget, at en ellers så folkelig og festlig begivendhed som
Bakkeåbingen / -lukningen pludselig skal bevæge sig over mod at blive et
forfulgt optog, hvor man skal føle sig lidt "jaget" i kategori med de
krininelle miljøer.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 12:00

> Du er seriøst en trold, når det tar' dig Caspersen!

Hehe - næh, du. Men man bliver åbenbart hurtigt til en trold, når man sejler
mod strømmen.

> Alle herinde er vist enige om, at lovbrud skal straffes som man nu engang
> gør sådan noget...

Høhø, nå ?

> [...]
razzia'er,
> der egentlig ikke har andet til formål, end åbentlyst at genere en bestemt

Har du tænkt over, at der er meget politi, når der er nazi-demonstration,
fodboldkampe, EU-topmøder, 1. maj etc. ?
Politiet er til stede for at holde ro og orden, når mange mennesker er
samlet et sted. Færdselslovens §77 giver hjemmel til at checke fører og
køretøj. Det er en naturlig ting at gøre ved en forsamling af
motorcyklister.

> [...]
var
> afskaffet. (Reglen om de lange bagskærme.)

Ret mig, hvis jeg er forkert på den: Alle sigtelser blev frafaldet
efterfølgende ? Gudskelov, at der er et "sikkerhedsnet" i form at personer,
der følger op på de fejl, som politifolk uundgåeligt kan lave. De er jo
heldigvis ikke maskiner endnu

> For du må indrømme Caspersen, at politiet ikke har til opgave at genere og
> trække folks tid og gode humør ud, men derimod at skride ind og hindre
> lovovertrædelser, hvor det er nødvendigt.

Genere ? Det 1½ minut det tager, hvis du har dine ting i orden burde ikke
kunne ødelægge din dag! Hindre lovovertrædelser, hvor det er nødvendigt? Jeg
giver en kasse bajere, hvis du kan dokumentere, at politiet ikke fik skrevet
mindst 50 bøder

> [...]
> Bakkeåbingen / -lukningen pludselig skal bevæge sig over mod at blive et
> forfulgt optog, hvor man skal føle sig lidt "jaget" i kategori med de

Nå ja, bare man er en stor nok forsamling, er man berettiget til at hæve sig
over love og regler ? Pg så er vi tilbage ved mit oprindelige indlæg.

/Caspersen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-08-05 12:20

> [...]
> personer,
> der følger op på de fejl, som politifolk uundgåeligt kan lave.

IMO spild af alles tid og ikke mindst alles penge!
Jamen så kan du jo evt. fortælle mig hvad bagskærmslængder har med
sikkerheden ved et Bakke-arrangement at gøre. Jeg kan sq ikke finde
sammenhængen i hvert fald, og måske også derfor blev reglen slettet.
__________________________________

> [...]
> Jeg
> giver en kasse bajere, hvis du kan dokumentere, at politiet ikke fik
__________________________________

Og jeg giver en 2 kasser bajer, hvis du kan dokumentere at alle bøderne var
relevante for Bakke-arrangementet. At nogle få idioter bliver taget med
forhjulet i sky midt inde i optoget synes jeg er fuldt berettiget, men
hvorfor gøre dagen til en begivenhed, hvor man skal gå og frygte at Snupper
Jensen kommer forbi med luppen for at finde peditesse-fejl på cyklen osv.
Det er IMO ikke relevant!
__________________________________

> Nå ja, bare man er en stor nok forsamling, er man berettiget til at hæve
> sig
> over love og regler ? Pg så er vi tilbage ved mit oprindelige indlæg.
___________________________________

Nu drejer du mine synspunkter til noget vrøvl.
Ville det fx. være rimeligt, at politiet stillede med 20 mænd + narkohunde
under en alm. fredelig familie-cirkusforestilling, og kig rundt blandt
publikum i teltet og vendte bunden i vejret på alle tasker og snusede folk i
røven for at finde narko under hele forestillingen... Nej, vel??
Jeg synes ovenstående eksempel giver et meget godt billede af, hvad der er
sket under de seneste Bakke-optog: Der manglre sq en logisk,
sikkerhedsmæssig sammenhæng i deres irrelevante razzia'er!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Hekto

Dato : 30-08-05 12:45

In article <43143c1b$0$76415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
cmccas@fjerndettesol.dk says...
> [...]
> der følger op på de fejl, som politifolk uundgåeligt kan lave. De er jo

Ja, det var fint nok ... men det virkede godt nok ualmindeligt tåbeligt
at man sigtede folk for en forseelse der ikke var lovhjemmel for -
længere!
Nu er politiet ikke den eneste offentlige instans der ikke kender de
love, forordninger og bekendtgørelser de er sat til at forvalte!

T&S kender ikke de bekendtgørelser der er for dokumentation på betalt
told og moms på importerede køretøjer! ... de håndhæver regler der blev
indført OG ophævet i 1999!!! Det er sq da godt gået at forvalte noget
der ikke har eksisteret i over 6 år!
Bilinspektionen - eller hvad de hedder for tiden - kender ikke
paragrafferne for manglende 1. registreringsdato for militære-, redinngs
og importerede køretøjer! ... laver de ret meget andet end at syne biler
og registrere den slags data?
På den baggrund kan man jo sige at politiet var hurtigt ude! De var kun
et lille ½ år bagefter!

Der medgår en del offentlig administration til at den ene myndighed får
borgerne til at undersøge de faktiske regler hos en anden myndighed! Så
kan de jo sidde der og ulejlige hinanden noget så dejligt, uden at der
kommer noget 'produktion' ud af det!

Hvorfor skal T&S i Odense belære T&S i Nærum om at administrationen er
andret for 6 år siden?
Hvorfor skal Rigspolitiets Datafdeling finde en paragraf til
bilinspektionen?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 14:09

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe - næh, du. Men man bliver åbenbart hurtigt til en trold, når man
> sejler
> mod strømmen.

Jah...åbenbart !, men du er ikke alene Caspersen

Jeg fatter ikke at folk kan få en hjerneblødning af arrigskab, over at blive
kaldt ind til siden, hwa-faen dit køretøj er vel i forsvarlig/lovlig stand,
så no problemo !

Personligt syntes jeg tit at bakke åbningerne/lukningerne, har haft lidt
la-la holdning blandt "os", der har været mange mærkelige køretøjer
repræsenteret , fordi at "man" vidste at polisen lod meget slippe igennem
lige på disse to dage..

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 30-08-05 14:58

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> Jeg fatter ikke at folk kan få en hjerneblødning af arrigskab, over at
> blive kaldt ind til siden, hwa-faen dit køretøj er vel i forsvarlig/lovlig
> stand, så no problemo !

Og du har heller ikke noget problem med det, når man bliver kaldt ind og
beskyldt for at overtræde en lov der faktisk ikke er i kraft mere? Det
samme med alle andre mulige småting som ikke umiddelbart har nogen
betydning for sikkerheden under arrangementet, (der er tidligere nævnt
manglende propper på nummerpladen).

Min mening er at hvis færdsels politiet har tid til den slags, så er de for
mange om opgaven og deres løn kunne med fordel bruges med større effekt
andre steder i samfundet/politikorpset.

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 15:00

Brian Lund Larsen wrote:
> [...]
> mange om opgaven og deres løn kunne med fordel bruges med større effekt

Ja, det samme som at stoppe en person og lave en komplet db måling på et
originalt udstødnignssystem, uden nogen berettiget bestyrket mistanke.
Simpelthen spild af tid og kun fordi de har _set_sig_sure_ på en.

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 23:03

"Brian Lund Larsen" <brian@cze.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme med alle andre mulige småting som ikke umiddelbart har nogen
> betydning for sikkerheden under arrangementet, (der er tidligere nævnt

Det var sidste år, alle sigtelser er frafaldet. Der er ingen mig bekendt,
som har fået bøde for nummerpladedutter - det var blot et eksempel for at
skære noget ud i pap, jeg fremlagde.

Nogle herinde læser desværre indlæggende som en vis herre læser biblen.

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 31-08-05 09:06

In article <4314d75b$0$68369$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Nogle herinde læser desværre indlæggende som en vis herre læser biblen.

..... man kunne fristes til at sige:
'Som offentlige instanser læser love og bekendtgørelser'

Sorryyyy ... lå liiige til højrebenet!

Fra : C. Caspersen

Dato : 31-08-05 10:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> .... man kunne fristes til at sige:
> 'Som offentlige instanser læser love og bekendtgørelser'

Jowjow - er det enestående bagskærms-tilfælde ikke ved at være vendt godt og
grundigt ?

- det er "træls" at blive sigtet for at have for kort bagskærm, når nu loven
ikke gælder længere
- jo, betjentene burde have læst alle 13.000 lovtekster igennem en ekstra
gang inden de kørte på gaden

men...

- er der nogen, der måtte betale de 500 kr ?
- fejlen blev da heldigvis opdaget
- har det virkelig ødelagt liv & psyke på alle, som det "gik ud over" ?

Slutteligt: Fortståelse skal åbenbart kun gå den ene vej; Den betjent som
gentagne gangebliver svinet til i dette forum fordi han "ikke lige kunne se
igennem fingre" med en eller flere færdselsforseelser, møder ingen
forståelse herfra, når han laver en fejl.

Glem ikke, at han er ansat af etaten til at være færdselsbetjent. Gad godt
se jeres chef i hovedet, hvis ikke I lavede, hvad i fik jeres løn for.

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 31-08-05 10:27

In article <43157520$0$76426$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Jowjow - er det enestående bagskærms-tilfælde ikke ved at være vendt godt og
> grundigt ?

Hvis du læste hvad jeg skrev andet steds i tråden, er hverken politiet
eller bagskærmehistorien enestående tilfælde.
De kan endda henregnes til en latterlig baggatelgrænse i den henseende!
=

Når offentlige myndigheder opkræver for meget, eller sætter himmel og
jord i bevægelse for at man skal fremskaffe unødvendig dokumentation, er
5 min. sludder med en betjent og et overflødigt bødeforlæg jo nærmest
gratis i den sammenhæng!

- så træk du bare i uniformen i fuldt dagslys! Jeg råber ihvertfald ikke
efter dig!

Fra : C. Caspersen

Dato : 31-08-05 10:37

> - så træk du bare i uniformen i fuldt dagslys! Jeg råber ihvertfald ikke
> efter dig!

Fedt, jeg sender ansøgningen med det samme !

/Caspersen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-08-05 13:03

C. Caspersen wrote:
> Glem ikke, at han er ansat af etaten til at være færdselsbetjent. Gad godt
> se jeres chef i hovedet, hvis ikke I lavede, hvad i fik jeres løn for.

Men det er OK at springe over, hvor gærdet er lavest?
Det er jo i princippet det vi snakker om, ligegyldige færdsels
overtrædelser som håndhæves til punkt og prikke, i stedet for at gøre en
egentlig indsats på at finde dem som virkelig er til fare.

Som Gruby også nævnte, så kan man jo køre ligeså tosset man vil den
anden vej når man ved at Politiet holder razzia ved Klampenborgvej.
Det er enten dårlig planlægning eller bare en svag indsats fra deres
side, hvilken af delene skal jeg ikke kunne sige.

Det kan jo ikke komme bag på nogen, så vidt jeg ved er det en tradition
at de gør det ligepræcist der?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984 (som tilsyneladende ikke har en glorie over hovedet)

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-08-05 23:03

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:dccd$43145a82$3e3d84b8$2362@news.arrownet.dk...

> Jah...åbenbart !, men du er ikke alene Caspersen

TAAAAAAAAAAAAAK

/Caspersen

Fra : Steen E.

Dato : 30-08-05 15:36

> [...]
> som Bakkeåbingen / -lukningen pludselig skal bevæge sig over mod at
> blive et forfulgt optog, hvor man skal føle sig lidt "jaget" i

hmmm - hvis de virkeligt havde villet det, kunne de have påtalt mange
ting ... det eneste jeg overværede var mens vi ventede på Nørrebrogade
ca. ved 18-tiden, en fyr (uden hjelm og med et barn bagpå også uden
hjelm, på en temmelig ombygget chopper-type) havde bestemt sig til at
ville ud fra optoget.

Og lige foran et par betjente begyndte han at køre over cykelsti og
fortov.

Det fik den ene af betjentene til at reagere og bede ham meget bestemt
om at enten blive eller også trække maskinen over fortovet.

Men der blev ikke sagt noget om hverken de manglende hjelme, eller
kigget nærmere på maskinen, så det er vanskeligt at tro andet, end at
der var aftalt at udvise rimelig tolerance for småforseelser.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-08-05 07:53

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev:

> [...]
> nærmere på maskinen, så det er vanskeligt at tro andet, end at der var
> aftalt at udvise rimelig tolerance for småforseelser.

Som sagt var jeg ikke med, hverken til åbningen og lukningen i år, så jeg
kan kun tale ud fra åbningen sidste år, som jeg oplevede som en stor fiasko
for etatens vedkommende. Ifølge flere andre herinde, har de tilsyneladende
valgt at fortsætte lidt den samme linie, hvilket jeg af gode grunde ikke ved
noget om, og i den sammenhæng har jeg givet udtryk for, at det efter min
mening er en uheldig situation for politiet, hvis det er tilfældet.
Nogen af betjentene er garanteret også (for meget?) mennesker i nogle
situationer - jeg skal ikke kunne afvise det.
Jeg ville sådan set bare frem til, at nogle begivenheder spolerer man ikke
med irrelevante vanvids-razzia'er. Lidt ligesom mit eksempel med
cirkus-forestillingen et andet sted i denne tråd.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 30-08-05 11:15

Kenneth Østrup wrote:
> Jeg har hørt at de holder razzia ude ved statoil tankstationen lige
> før Lyngby storcenter, gjorde de også det i år?

ja der var razzia - de checkede kørekort, sprit og cyklers tilstand.

Jeg fandt det yderst betrykkende at de checkede os - der er vel en grund til
at man ikke må køre rundt på cykler der ikke overholder lovens krav.

> Jeg kørte naturligvis en anden vej - af gode grunde

Hvis du ved at du ikke "overlever" en razzia, synes jeg du skulle lade din
cykel stå i garagen.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-08-05 12:04

Henrik H. Jensen wrote:
> Hvis du ved at du ikke "overlever" en razzia, synes jeg du skulle lade din
> cykel stå i garagen.

Det skulle jeg skam nok kunne klare, jeg kører hverken sprit, dødskørsel
eller uden lys osv.

Jeg synes bare det er irriterende når jeg ved de går direkte til
flueknepperi, som jeg fik fint bekræftet gentagende gange ved taxi/bus
parkeringspladsen ved indgangen til bakken hvor MC betjente holdte.

Een af grundene var som også at jeg skulle følges med min kammarat på
hans Victoria ;)

Kan se Ronni har fået taget billeder af min kammarats fine eksemplar:
<http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=12317&m=full>

Fra : Ronni

Dato : 30-08-05 12:14

Problemet med din og Caspersens argumentation er, at I ganske ukritisk
accepterer at der ligger fornuft bag enhver regel, og at det derfor er en
enhver samfundsborgers pligt blindt at følge reglerne.

Samfundet fungerer i mange henseender ved, at borgere med eller uden uniform
udviser en vis tolerance, og jeres argumentationer mod det modsatte får jer
til at fremstå temmeligt smalsynede og verdensfjerne.

Mvh
Ronni

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 31-08-05 23:07

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> wrote:

>Problemet med din og Caspersens argumentation er, at I ganske ukritisk
>accepterer at der ligger fornuft bag enhver regel, og at det derfor er en
>enhver samfundsborgers pligt blindt at følge reglerne.

Der er givet vis varierende mænger af fornuft bag reglerne. Men så
burde man da forsøge at få ændret de de ufornuftige, i stedet for at
skælde politiet ud fordi de håndhæver dem. Det ville da blive noget
alvorligt rod, hvis hver enkelt betjent selv kunne "lægge til og
trække fra" i forhold til lovteksten.

Bagskærmsreglen blev afskaffet efter godt fodarbejde fra DMC's side -
så kom bare i gang med at melde jer ind! De kan findes på
www.dmc-org.dk.

--
mvh Kåre

Fra : Ronni

Dato : 01-09-05 10:35

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> wrote in message
> skælde politiet ud fordi de håndhæver dem. Det ville da blive noget
> alvorligt rod, hvis hver enkelt betjent selv kunne "lægge til og
> trække fra" i forhold til lovteksten.

Det er jo situationen i dag.
Jeg har flere venner der er betjente, og de kan finde fejl på et hvilket som
helst køretøj/chauffør, hvis de er i humør til det.
Hvis du opfører dig pænt når du bliver stoppet er der ingen ko på isen, men
er du lidt provokerende og opfører dig "underligt" kan du altid få en bøde
for et eller andet. Det er præcis derfor det er så nyttesløst at
argumentere, at hvis folk bare overholdt reglerne ville man jo ikke få en
bøde - for hvis betjenten vil give dig en bøde, kan han også gøre det. Der
er ALTID noget, hvis man leder længe nok.

Mvh
Ronni

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-09-05 10:44

Ronni wrote:
> [...]
> bøde - for hvis betjenten vil give dig en bøde, kan han også gøre det. Der
> er ALTID noget, hvis man leder længe nok.

Præcist!
Lige mine ord

For hvis man nu skulle befinde sig i den situation, hvor betjenten ikke
kan give en bøde for noget køretøj/trafik mæssigt, så skal der nok være
noget andet.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 01-09-05 13:24

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message

> [...]
>
> For hvis man nu skulle befinde sig i den situation, hvor betjenten ikke
> kan give en bøde for noget køretøj/trafik mæssigt, så skal der nok være

Som f.eks.?

Peter

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-09-05 14:10

Peter Sindrup wrote:

> Som f.eks.?

Et vildt eksempel kan jo tages fra de mange amerikanske film hvor de
smadrer en lygte

What really grinds my gears - er at der kører så mange billister rundt
kun med lys i den ene side, eller absolut intet lys!?

Det meget farligt, da de også samtidig plejer at bruge langt lys for at
kunne se ordentligt om aftenen!

Fra : Peter Sindrup

Dato : 01-09-05 23:16

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com>

> Et vildt eksempel kan jo tages fra de mange amerikanske film hvor de
> smadrer en lygte

Og hvor mange kender du som har oplevet "amerikanske film" ude
i den danske virkelighed?

Peter

Fra : Steen E.

Dato : 30-08-05 15:23

> Jeg har hørt at de holder razzia ude ved statoil tankstationen lige
> før
> Lyngby storcenter, gjorde de også det i år?
> Jeg kørte naturligvis en anden vej - af gode grunde

Ved 10-tiden var der ved motorvejs-nedkørslen ved Statoil-tanken en som
var kørt galt - var ved at blive kørt bort i ambulance og det lignede en
rød CBR600 - der var nogle mc-betjente

Fra : Steen E.

Dato : 30-08-05 15:41

> Rigtigt godt vejr til at lukke Bakken i, men gad vide om nyhedsfolkene
> blev
> hjemme.

ja, god stemning og fint vejr.

Og jeg så noget for første gang - ved Bellevue var der en fuldt udstyret
Gold Wing som lavede en wheelie !

Og bare for at det ikke skulle være løgn, så lavede han en til ! Med
passager og det hele.

Fra : Morten O

Dato : 30-08-05 15:54

Steen E. wrote:

> [...]
> Gold Wing som lavede en wheelie !
>
> Og bare for at det ikke skulle være løgn, så lavede han en til ! Med

Jep det kan godt lade sig gøre.

http://www.davesgoldwing.com/unknown.html

/Morten O

Fra : Richard

Dato : 30-08-05 16:57

Finn wrote:

> Har ikke kunne se nogen omtale af det i TV eller på web-aviser. Heller ikke
> et anslået antal af MC der var med.

Næ, det med antallet er jo svært. Men det var ihvertfald hurtigt overstået
- sidste mc i kortegen passerede startlinien ca. 19:25 - sidste efterår
skete det noget senere, så der må have været en del færre mc'er til
lukning i år. Nogenlunde det samme som til åbningen svjh

Ellers herligt at se så mange fine ombygningsprojekter - og minsandten om
ikke politiet stillede med en ST1300 Pan European Police, som de har til
test pt. Og er vældig glade for iflg. mc-betjenten, der kørte den. Så
måske skal fartsynderne fremover vænne sig til en ny lygteprofil i
bakspejlet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 30-08-05 22:24

Richard wrote:
> Ellers herligt at se så mange fine ombygningsprojekter - og minsandten
> om ikke politiet stillede med en ST1300 Pan European Police, som de har
> til test pt. Og er vældig glade for iflg. mc-betjenten, der kørte den.

Nå ja, billeder fremmer forståelsen - iøvrigt, ser BMW'erne i baggrunden
den anden vej i trods? :
<http://www.honda-v4.com/sabmag/rpade/aug2005/Norrebro02.jpg>

> Så måske skal fartsynderne fremover vænne sig til en ny lygteprofil i
> bakspejlet

Sådan lidt som her:
<http://www.honda-v4.com/sabmag/rpade/aug2005/Norrebro01.jpg>

Tiden vil vise

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-09-05 09:13

Richard wrote:

> [...]
> sidste efterår skete det noget senere, så der må have været en del færre
> mc'er til lukning i år. Nogenlunde det samme som til åbningen svjh

Det var ikke mange... Det lader til at Politiets projekt med at skræmme
folk væk fra arrangementet er lykkedes ret godt. Man burde sende dem et
kort med lykønskninger =

> [...]
> til test pt. Og er vældig glade for iflg. mc-betjenten, der kørte den.
> Så måske skal fartsynderne fremover vænne sig til en ny lygteprofil i

Hvilket jeg tror der allerede er nogle, der har vænnet sig til. Jeg
synes efterhånden jeg oplever oftere og oftere at bilisterne kører
uforholdsmæssigt langsomt og "underligt" når jeg er ude og køre efter
mørkets frembrud.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o