Q: Diversion knast kæde rasler
Fra : Chris

Dato : 27-08-05 21:48

Hej NG
Min Diversion 600 knast kæde rasler, som om kanstkæden ikke er stram
(kun i tomgang og kold) men skulle knastkæde strammeren ikke holde
kæden stram hele tiden, eller kan en sådan en blive slap ??
motoren har kun kørt 27.000 km
Har andre nogen erfaring ??

Chris
XJ-600 Diversion

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 27-08-05 22:21

Chris <Chris@hsanet.dk> skrev:
> [...]
>(kun i tomgang og kold) men skulle knastkæde strammeren ikke holde
>kæden stram hele tiden, eller kan en sådan en blive slap ??

Hej Chris.
Der vil ofte være knastkædestøj ved tomgang - også på andre mc'er.
Om der er ekstra meget støj på din xj600 er svært for mig at
bedømme. Min egen xj600 har ingen knaskædestøj, men lidt
ventilstøj. Dette er et kendt "problem" på xj600-modellerne. At
der er knastkædestøj ved tomgang/kold motor skyldtes nok at
omdrejningerne ikke er høje nok til at skabe et mere konstant træk
i knastkæden. Det at den er kold vil sikkert også gøre at motoren
går lidt ujævnt, således at knastkæden kan komme til at køre lidt
løst på selve knastkædestrammeren - det vil høres som kædestøj.
Hvordan man justere kædestrammeren ved jeg ikke. Men 27k syntes
ikke af meget for en knastkæde, selvom den selvfølgelig vil være
slidt - støjen skulle kædestrammeren kunne justeres til at
minimere.
mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:21

"Søren Rønnedal" <sroennedal@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke af meget for en knastkæde, selvom den selvfølgelig vil være
> slidt - støjen skulle kædestrammeren kunne justeres til at

Kædestrammeren er selv just., den kan godt "hænge", så den er lidt for løs.
Men jeg tror ikke det dit problem og 50000 km skulle en kæde kunne køre.
Jeg tror mere på at det er en dårlig tomgang, det kan være den trænger til
at få synkron kaburatore og just bladeskruer.
Det kan også være skidt i karburatoren, der laver balladen, så den går
ujævnt
og derfor rasler.
Jeg ved ikke hvad du kan selv, men måske tage kaburatorne af og rense dem.
Hvis det ikke hjælper, så må du have prøvet at få synkroniseret dine
kaburatore.
Held og lykke.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 08:24

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror mere på at det er en dårlig tomgang, det kan være den trænger til
> at få synkron kaburatore og just bladeskruer.

Jeg glemte lige at indsugnings gummi på Diversion hurtigt bliver møre og
slår revner, så det kan også være falsk luft der ødelægger tomgangen. Det
fejlsøger man nemt, ved at fylde benzin på en lille sprøjte med nål og så
sprøjt på og omkring gummierne mens XJ går i tomgang. Hvis der er hul nogen
steder, vil den suge benzin i stedet for luft og enden køre op i omdr. eller
gå i stå.
Så er der lidt mere at prøve

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Siavash T.

Dato : 29-08-05 08:30

Hej Chris

Jeg har en Kawasaki VN70 som også har støjet lidt. Jeg fandt ud af,
at der var Kædestrammeren, hvilket ikke kan justeres. Men efter
undersøgelse fandt jeg en gutter i USA som producerede fjeder der var
lidt kraftigere end det originale fra Kawasaki. Min pointe er, at det
sagtens kan være kædestrammeren. Hvis det var mig, vil jeg først
undersøge fjederen i kædestrammeren. Og selvom man ikke kan justere
den (er selvjusterende), kan man skifte fjederen i den. Det kan godt
være, at den lider af samme problem som mange KAWA VN'er. Min havde
kun kørt 37K, da den begyndte at støje.

vh
Siavash
http://www.dfmc.dk/?id=544