|
| Ødelagt koblingsgreb Fra : Lisbeth Jensen |
Dato : 27-08-05 11:22 |
|
Hej Alle
Mc` en væltede og grebet blev ødelagt,nyt blev sat på ,men syntes at det er
svært at finde det rigtige koblingspunkt .Justeringsskruen blev flyttet da
jeg tog grebet af.Er det værkstedsarbejde???
Mvh Lisbeth (Suzuki GSX 750 F)
Ps Tak for evt et godt råd
| |
Richard (27-08-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-08-05 10:39 |
|
Lisbeth Jensen wrote:
> Mc` en væltede og grebet blev ødelagt,nyt blev sat på ,men syntes at det er
> svært at finde det rigtige koblingspunkt .Justeringsskruen blev flyttet da
> jeg tog grebet af.Er det værkstedsarbejde???
Næ, ikke nødvendigvis. Hvis du ikke har indstillingsmålet fra en
brugerhåndbog eller lignende, kan du blot justere koblingskablet, så der
er et par mm frigang målt nede, hvor kablet griber fat i koblingsarmen
på motoren. Det må for alt i verden ikke være stramt, så aktiveres
koblingen konstant
Er du med?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Knud Dam (27-08-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 27-08-05 10:46 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse
news:4310349d$0$34933$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Næ, ikke nødvendigvis. Hvis du ikke har indstillingsmålet fra en
> brugerhåndbog eller lignende, kan du blot justere koblingskablet, så der
> er et par mm frigang målt nede, hvor kablet griber fat i koblingsarmen på
> motoren.
Kablet griber vist ikke på en koblingsarm på denne model; men går ind bag
motordækslet og trækker i et snekkedrev.
Man måler frigangen oppe ved grebet og der kan man justere, så
koblingspunktet passer én.
Sørg blot for, som Richard beskriver, at der er frigang.
Mvh
KD
| |
Richard (27-08-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-08-05 11:11 |
|
Knud Dam wrote:
> Kablet griber vist ikke på en koblingsarm på denne model; men går ind bag
> motordækslet og trækker i et snekkedrev.
> Man måler frigangen oppe ved grebet og der kan man justere, så
> koblingspunktet passer én.
Ja, det er man jo så nødt til - nede på koblingsarmen er frigangen ofte
lettere at se og justere IMHO
> Sørg blot for, som Richard beskriver, at der er frigang.
Og lige et PS: Check til sidst, at kablet har frigang under hele styrets
vandring fra side til side - kablet kan være lagt, så inderkablet
strammes, når styret drejes
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (27-08-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 27-08-05 17:56 |
|
Prøv at grundjustere, det er dog højst sandsynligt ikke noget værkstedet har
pillet ved, da de skiftede grebet ud..
Du løsner justerskruer helt, så kablet er helt løst, hvis din cykel har to
skruer, så løsnes begge skruer naturligvis..
Så på koblingshuset, sidder der en trykstang, pind dims, eller hvad man
kalder den( sidder inden i koblingssneglen)
Løsn, kontramøtrikken lidt, så drej trykstangen helt ind, så du kan mærke
modstand, den skal ikke myres, bare blidt indtil der er modstand, så en
kvart til en halv omgang til bage, spænde kontramøtrik. Derefter justeret
resten op på skruen ved klingen, og vupti så er din kobling grundjusteret,
hvis den stadig driller, så kan det være andet , som kobling, fjedre etc der
er slidte..
Ovenstående, er med garantio noget du har prøvet hvis du har haft en yamaha
4 gear knallert i dine unge dage, men hvis ikke du er fingernem, så find en
dre er , som der kan hjælpe dig, eller spørg værkstedet, det kan klares på 5
min..
Og det er forudsat at det er en mekaninsk kabel trukken kobling, med snegl,
såååå ;)
MVH
Johan
Bandit600
| |
|
|