CSS afhænger af browser
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-06-01 21:13

Er det muligt at have en css-fil der bliver brugt af IE og en anden der
bliver brugt af NN??

mvh Søren

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 06-06-01 21:19

Ja, se http://www.html.dk/artikler/00014/

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Martin Persson

Dato : 06-06-01 21:39

Soeren Nielsen <soeren@x.dk> skrev i en
> Er det muligt at have en css-fil der bliver brugt af IE og en anden der
> bliver brugt af NN??

ja skriv således:

<script>
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer")
document.write('<link rel="STYLESHEET" type="text/css"
href="style_ie.css">')

else
document.write('<link rel="STYLESHEET" type="text/css"
href="style_nn.css">')
</script>

Hilsen Martin

Fra : Morgan Roderick

Dato : 06-06-01 22:59

> Er det muligt at have en css-fil der bliver brugt af IE og en anden der
> bliver brugt af NN??

Eller du kan springe alt det javascript over og gøre således:

<link rel="stylesheet alternate" type="text/css" media="screen"
title="friendly fonts" href="/friendly.css">

Det første stylesheet er til browsere der har en høj standard
understøttelse, som f.eks. IE5.5, Opera, Konqueror, etc. Resten kan ikke
forstå import sætningen og bruger det andet stylesheet.

læs evt.
To hell with bad browsers
http://www.alistapart.com/stories/tohell/

eller
HTML UTOPIA - Designing without tables
http://www.webmasterbase.com/article.php/379

/morgan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-06-01 12:57

Du skal lige bytte rundt på de to linier så virker det.
Sidst nævnte style er den der bliver brugt og eftersom IE forstår
begge linier og NS 4 kun den sidste så er det den sidste der bliver
brugt i begge tilfælde.
Selvfølgelig hvis styles.css kun angiver styles der ikke angives i
friendly.css er rækkefølgen ligegyldig indtil den dag du beslutter at
tilføje noget i styles.css som er med i friendly.css og så opdager at
det ikke virker.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 07-06-01 08:53

Soeren Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt at have en css-fil der bliver brugt af IE
> og en anden der bliver brugt af NN??

Ja, har du adgang til ASP?

Så kan du lave en serverside browserdetect:

http://www.html.dk/scripts/asp/00001/

Mvh
Jonas

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-06-01 19:30

Takker for de forskellige forslag.
Så skal jeg bare bestemme mig for hvad jeg vælger :)

mvh Søren