Behandling af Tekstiltøj
Fra : Kim Hansen

Dato : 26-08-05 14:16

Hej

Nu er mit tøj blevet utæt, efter at have været tæt i 6 år.
Det startede her i sommer oppe i Sverige, da vi kørte der op,
kørte vi i regnvejr ca. 250km. Jeg var lidt fugtig på mine ærmer.
På en tur kom vi til Mariestad, og der var en sportsforretning
som havde noget til at behandle tøj med Nixwax hed det.
Jeg købte en dåse og behandelede mit tøj som der stod jeg
skulle.Men ikke mere regnvejr der oppe, kun lige 2min da vi
kørte hjem, og det holdt tøjet til.
Men i går da jeg kørte hjem kørte jeg 8km. i rigtig regn,
og vandet nærmest løb ind.

Jakken er en Uvex TransSahara Tekstiljakke

Så nu bliver tøjet renset og behandlet.

Men hvad bruger i andre?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-08-05 09:10

> [...]
> Men i går da jeg kørte hjem kørte jeg 8km. i rigtig regn,
> og vandet nærmest løb ind.
> Jakken er en Uvex TransSahara Tekstiljakke

Jeg bruger Nikwax TX.Direct til at imprægnere mit Gore-Tex tøj. Det sørger
for at overfladen holdes vandskyende, så den kan blive ved med at ånde, selv
i regnvejr. Det kan dog ikke gøre tøj rigtigt vandtæt, så hvis dit tøj ikke
kan holde vandet ude mere, så er det nok membranen i dit tøj der er gået i
stykker. Det kan ikke rigtigt betale sig at gøre noget ved en ødelagt
membran, så jeg ville nok kigge mig omkring efter noget nyt, hvis det er
nødvendigt med vandtæt tøj.

--
signing off.. Martin Sørensen