Hej Jan og Aragon.
Den 7. oktober 2002 kl. 11:34 skrev Denise følgende meget læseværdige
beskrivelse
af historien bag "bakketurerne" til DK.fritid.motorcykel, som jeg her
tillader mig at bringe
uden Denise's tilladelse (undskyld Denise
:
"Jeg kan desværre ikke bidrage med teknik/mekanik ... men så lidt historie
da
I midten af 60'erne, endda før jeg fik kort til MC og derfor måtte nøjes med
bagsæde, kom vi på bakken stort set hver weekend. Vi holdt til i Valhalla,
som var alletiders værtshus, hvor Peter Belli spillede. Lige når man kom ind
på bakken sad der en mand højt oppe på nogle brædder, og det var jo meningen
at man skulle købe bolde og skyde ham ned. Han sad altid og råbte efter os,
for at tire os til at købe de her bolde. En dag var det så blevet for meget
for nogle, der så i stedet havde taget æg med, og så kan det nok være han
blev overdynget med æg. Efter den tid slappede han lidt af, når han så os
Dengang var der også springvand på fyrværkeripladsen, og det blev jo fyldt
op med sæbe, så det skummede lystigt, ja og så var der jo dengang
fyrværkeriet startede før tiden :)) Det meste var jo sjove og harmløse
drengestreger. Men nogle gange gik det jo lidt vildt for sig, f.eks. Place
Pigalle var et sted, hvor Sir Henry spillede, og det var jo her det fine
borgerskab kom med hvide skjorter og slips. Dem kunne vi jo ikke så godt
lide. Så vi stod udenfor ved borde og stole og kunne ikke få betjening,
hvorefter en kom til at tænde ild i dugen, en anden kom til at sætte en stol
på o.s.v. indtil alle borde og stole stod i lys lue og brandvæsenet kom. Og
så var der jo en del bataljer med politiet, men det var nu mest fordi de
altid kom, når vi havde det allermest sjovt
.
Nå, men da vi nu kom så tit på bakken, var det jo meget naturligt også at
komme, når den åbnede og lukkede, så vi mødtes på 211 (=Nørrebrogade
211,cafeteriaen hvor man mødes i dag) og så kørte vi i samlet flok, vel
25-30 cykler. Politiet stod på vagt for at notere alle, der kørte over for
rødt lys. Som rygterne løb og årene gik, kom der flere og flere venner til,
men også medløbere som vi bare lod køre med. For ikke at blive delt i flere
grupper begyndte alle bare at køre over for rødt og politiet kunne slet ikke
styre at notere alle, så til sidst valgte de at eskortere os i stedet. Vi
var godt nok lidt stolte af, at vores "fjender" begyndte at ledsage os til
bakken, og det blev lovligt at køre overfor rødt
Men de gjorde det jo
kun for at undgå ulykker.
I dag står de fleste af os "gamle" inde på 211 og ser alt "roderiet" køre,
når bakken åbner og lukker, der er dog stadig nogle der kører med.
Undskyld den lange historie, jeg var lige i skrivehumør og det gik så ud
over jer, men så ved I hvordan det hele startede.
--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002,
http://dfm.divvy.dk/?id=37
Opret din profil og se andres på
http://dfm.divvy.dk "
Så må andre bidrage med historien bag Malerklemmen, Langelinie og Karolines
Hilsen
Jørgen Gerdorf
"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:PpqPe.6673$Pz4.770@news.get2net.dk...
>
> "Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote in message
> news:430e2005$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvad er er egentlig historien bag MC'isters "helligholdelse" af af bakke
> > åbning/lukning ?
> >
> > Håber vi ses på mandag.
> >
> > Jan Selchau-Hansen
> > Kawasaki KLR 650, 97'
> >
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=920
>
> Se venligst Denises indlæg om samme fra 2002:
>
http://shor.ter.dk/404841087
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK, der vældigt gerne vil høre mere om diverse mc-traditioner,
såsom
> Malerklemmen, Langelinie og Karolines, og hvordan det er opstået at man
> samles der regelmæssigt. Man er vel nysgerrig.
>
> --
> =================
>
www.welles.dk
>
www.bmwmc.dk
>
www.furnituretiger.dk
> =================
>
>