Veteran ???
Fra : MLN

Dato : 25-08-05 16:55

Hvor gammel skal kværnen være før den er veteran ???

Yours
Martin Lynge

tjek: www.tattoomini.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-05 17:00

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gammel skal kværnen være før den er veteran ???

Hvis den skal være *rigtig* veteran skal den være fra før 1960.
For at være forsikrins- og vægtafgifts-veteran skal den være 35år.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : BoA

Dato : 25-08-05 17:55

Brian Sørup skrev:
> [...]
>>

> Hvis den skal være *rigtig* veteran skal den være fra før 1960.
> For at være forsikrins- og vægtafgifts-veteran skal den være 35år.

Hvis det drejer sig om at spare penge på
forsikringen, skal man være opmærksom på at der er
forskellige muligheder/grænser hos forskellige
forsikringsselskaber.
Jeg har min 1979 Yamaha XS1100 m. sidevogn
forsikret hos "Thisted Amt gensidige selskab" via
forsikringsmægler Ole Højgaard. Thisted Amt g/s
bruger betegnelsen "klassisk/veteran" for mc fra
før 1980. Der er tale om kasko på en mc sat til
100.000 kr i forsikringsværdi, og denne forsikring
koster mig 1800 kr OM ÅRET.
Betingelsen er, at cyklen ikke må bruges til
daglig transport(fx til-fra arbejde),og
fors.selskabet skal have billeder af cyklen, så de
kan se at den er i "original stand" dvs. ikke
ombygget som caféracer eller drag eller lign.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-05 17:58

"BoA" <boaFJERNESboa@tiscaliFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fors.selskabet skal have billeder af cyklen, så de
> kan se at den er i "original stand" dvs. ikke
> ombygget som caféracer eller drag eller lign.

Jeg har haft en 1976 Camaro forsikret for op til 75000,- gennem Nordisk
Veteran : 1580,- om året med kasko og friskade og en lille selvrisiko på
omkring 3K.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Schlæger

Dato : 25-08-05 17:36

MLN wrote:

> Hvor gammel skal kværnen være før den er veteran ???

Min den sidste var fra 1962, og hun virkede ret veteran-agtig!!

Mch Schlæger

Fra : MLN

Dato : 25-08-05 19:14

hehe ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-08-05 09:04

Schlæger wrote:

> Min den sidste var fra 1962, og hun virkede ret veteran-agtig!!
>
> Mch Schlæger

v_ete_ran - ikke v_a_ran..

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 26-08-05 15:23

Torben Scheel wrote:

> v_ete_ran - ikke v_a_ran..

Kender du hende da ?? (hun var godt nok fra Skælland ....)

Mch Schlæger