Rådgivning ønskes ;-)
Fra : Begbie

Dato : 24-08-05 10:43

Ja, så bestå jeg teoriprøven i dag, så kunne det tænkes at jeg at
skulle anskaffe mig noget med to hjul til optjene noget anciennitet på
indenfor den kommende tid

Jeg ved der vil være mange der peger mig i retning af en GS500 (og de
er også fine nok, vi har dem som skolecykler). Min jeg er studerende
og skal være de 2½ år endnu, og jeg har max omkring 18K til cyklen,
plus lidt til de sidste tøj jeg mangler + forsikring og vægtafgift.
Jeg har ikke lyst til at låne penge for at købe noget jeg alligevel
ikke har råd til kaskoforsikret.

Jeg har fundet et par emner her i lokalområdet, som jeg ville sætte
pris på hvis I kunne vurdere. De skal sige at jeg ikke er noget
fartbølle, og regner med at bytte cyklen til noget større om et par
år.

Discountløsningen:
Honda Lead scooter, har kørt over 20K km, står til lidt under 10K hos
en forhandler. Den er helt sikkert meget driftsikker, egent til
vinterkørsel osv., men der ikke meget "bling" værdi over sådan
en lille scooter.

Offroaderen:
Der er par DT175'er i området, begge fra '99 (dvs. med
tromlebremse foran). Den ene står hos en privat til lidt over 10K. Den
ser pæn ud, men har en slidt og revnet sæde. Han påstår at en ny
koster 300kr. Den anden står hos en forhandler til lidt under 15K.
Lidt mere MC-agtigt, men det minder mig altså stadigvæk om den Yamaha
Sting jeg engang kørte på...

Den gamle cykel:
En Yamaha XS 400 Sega fra 1984(!). Hovedrenoveret cykel + motor,
nylakeret og nysynet. 73.000 km(!), pris 18K. Den ser faktisk noget
flottere ud en man skulle regne med og ligner noget jeg evt. kunne
lokke kæresten bagpå på en solskinsdag. Jeg er ikke bange for
forsøg at skrue en lille smule i en MC, men den er næsten lige så
gammel som jeg er... Den er også dyrere i forsikring, men sådan er
det jo...

Det skal nok lige siges at jeg ikke regner med at bruge cyklen til
daglig transport, mere til søndagsture og evt. enkelte længere ture,
dog ikke på motorveje.

Hvilken ville I anbefale?

På forhånd tak!

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 10:50

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Snup Seca'en, som du selv er inde på er det den der er mest motorcykel
i, selvom den er 20 år gammel - den har et godt ry og kan faktisk godt
følge trafikken på motorvejen uden at miste pusten.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Peter

Dato : 24-08-05 16:40

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
..
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale

Hvad er der blevet af VFR'en?

--
Peter
FJR1300A

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 19:09

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
> .
> >
> Hvad er der blevet af VFR'en?

Den står (forhåbentlig) i garagen - jeg har ikke været derude idag, jeg
"reklamerer" ikke med den i denne NG, ligesom jeg ikke fremhæver bilen i
d.f.m.
hmmmmm - det var egentlig lettere med kun een signatur...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale
Honda VFR 750F RC36

Fra : Peter

Dato : 24-08-05 19:38

> [...]
>
> Den står (forhåbentlig) i garagen - jeg har ikke været derude idag, jeg
> "reklamerer" ikke med den i denne NG, ligesom jeg ikke fremhæver bilen i

Nu er der jo bare lige det at det netop er dk.fritid.motorcykel du har
postet i med din bilsignatur.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 22:06

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> Nu er der jo bare lige det at det netop er dk.fritid.motorcykel du har
> postet i med din bilsignatur.

aarrghhh - havde jeg ikke selv spottet, det går lidt stærkt nogen gange

--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-08-05 12:27

Begbie wrote:
> [...]
>
> Det skal nok lige siges at jeg ikke regner med at bruge cyklen til
> daglig transport, mere til søndagsture og evt. enkelte længere ture,

XS - en solid slider der er nem at skrue i - 84 var et godt år for
yamaha (se evt. min profil )

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 24-08-05 12:23

In article <430c58c5$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> XS - en solid slider der er nem at skrue i - 84 var et godt år for
> yamaha (se evt. min profil )

Det kunne jo være mere spændende!

Lidt over budget; men mon ikke han er til at tale med?:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40804712

Knap så spændende:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40887001

Mere spændende:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40797061

Nå, ja - den er ihvertfald billig i drift! :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40859535

Holder 100 år mere:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40924448

Nysselig og gennemprøvet teknologi :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40790760

Gaaaab!:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40769452

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Bjørn S

Dato : 24-08-05 12:40

Hekto wrote:

> Gaaaab!:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40769452

Tjah, jeg syntes den lyder spænnende. Kun vinterkørt... mon den bliver
levert med ski ?

--
/Bjørn

Fra : Hekto

Dato : 24-08-05 12:55

In article <dehma8$phk$1@abbeden.bunk.cc>, bjosko@yahoo.com says...
> Tjah, jeg syntes den lyder spænnende. Kun vinterkørt... mon den bliver
> levert med ski ?

ka' man få alle reservedele?

Reservedelssituationen på GS'eren (og også Cagiva'en) er glimrende!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-08-05 15:09

> ka' man få alle reservedele?

Stort set ja (de originale er dog ikke billige).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-08-05 13:10

Hekto wrote:
> Nå, ja - den er ihvertfald billig i drift! :
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40859535

Og han burde være til at prutte med... så en 95'er med 25KKM til 10.500 i
sidste uge.....

> Holder 100 år mere:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40924448

Men adressen siger jylland, så prisen er nok uden afgift.....

/jim

Fra : Peter

Dato : 24-08-05 13:28

> Men adressen siger jylland, så prisen er nok uden afgift.....
>
> /jim

??????????????????????????????????????????????????????????????

Sidst da jeg købte en bil, var da vistnok en lille del af prisen som var til
den danske stat!

Peter

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-08-05 14:17

Peter wrote:

> ??????????????????????????????????????????????????????????????

Jyder har en kedelig vane med at opgive priser uden afgift. Og levering. Og
moms.
For nu ikke at generalisere, og påkalde mig det halve af gruppens vrede: Det
gælder naturligvis kun dem der annoncerer i den blå avis.

/jim

Fra : Peter

Dato : 24-08-05 14:22

Hej Jim,

> [...]
Det
> gælder naturligvis kun dem der annoncerer i den blå avis.

Ja, jeg hader det selv, især når et værkste opgiver en pris, og så lige
tilføjer + moms.

Jeg er sgu da ligeglad. Jeg vil bare vide hvad jeg skal af med.

Peter, indfødt jyde.

Fra : Hekto

Dato : 24-08-05 14:32

In article <430c66a4$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>,
jimVÆÆK@officeconsult.dk says...
> Men adressen siger jylland, så prisen er nok uden afgift.....

= totalt usælgelig!!!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-08-05 13:31

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
> Mere spændende:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40797061

Den er feeed. Kunne godt tænke mig en off-roader. Har jo også kun 3 cykler
nu.

Kan sådan een noget rent off-road-mæssigt? Hvad med at gå på baghjul og
sådan?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 25-08-05 14:17

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> nu.
>
> Kan sådan een noget rent off-road-mæssigt? Hvad med at gå på baghjul og

Køb en lidt ældre 250cc 2-takts bane crosser, DE kan gå på baghjul!

Har selv haft en Suzuki RM250 fra 1994, de koster ikke særlig meget og
der er fuld valuta for pengene hvis du alligevel bare skal køre markræs
eller gæderæs(?) på den.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 11:45

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mere spændende:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40797061
>
> Nå, ja - den er ihvertfald billig i drift! :

Hej.

Smag og behag

Af lige netop de eksempler du her giver, syntes jeg at den mest "spændende"
er den du kalder "Knap så spændende"

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 25-08-05 17:50

In article <7238e$430da141$3e3d84b8$18114@news.arrownet.dk>, "Dennis
Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> says...
> Smag og behag
>
> Af lige netop de eksempler du her giver, syntes jeg at den mest "spændende"
> er den du kalder "Knap så spændende"

Spændende og fornuft hænger ofte ikke sammen!
Den er tilgængæld snusfornuftig!

Egentlig synes jeg bare at det er forkert at anbefale en XS400, der er
ved at være rigtig gammel. Så er en GS'er lettere at gå til. En for
gammel cykel skal der oftest skrues på, og det er ikke altid lige
enkelt.

GS'eren kan man da få det hele til stadig. De har jo stort set intet
lavet om i 20 år!
Elefanten er nem at skrue på; men også vældig høj og tung. Tilgængæld er
der rigtig gode komponenter på som Fx Oehlins.

Flere af de andre er nyere, og nok at foretrække, hvis jeg skulle give
et godt råd.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-08-05 11:44

> [...]
> pris på hvis I kunne vurdere. De skal sige at jeg ikke er noget
> fartbølle, og regner med at bytte cyklen til noget større om et par

Bliver sikkert hurtigt kedelig..

> Offroaderen:
> Der er par DT175'er i området, begge fra '99

Det er en 2-takter, så driftsikkerheden er ikke specielt god, medmindre du
er indstillet på at skrue noget mere.
Den er desuden også noget sløv, og duer ikke på motorvej.

> Den gamle cykel:
> En Yamaha XS 400 Sega fra 1984(!). Hovedrenoveret cykel + motor,
> nylakeret og nysynet. 73.000 km(!), pris 18K.

Jeg har selv en XS400 Seca fra 1983, og den har jeg nu haft i over 4 år.
Rigtigt god til studerende, da den forholdsvis billig i drift og
reservedele, og der har ikke været ret mange problemer. Kilometerstanden har
ikke så meget at sige på så gammel en cykel, for når den er 21 år gammel, så
er det vigtigere hvordan den er blevet holdt. Hvis jeg skulle sætte et
kilometertal på min egen Seca, har den nok kørt ca. 85.000 km.

> Den er også dyrere i forsikring, men sådan er det jo...

Sålænge det kun er ansvar du skal have på den, så er det da til at have med
at gøre.

> Det skal nok lige siges at jeg ikke regner med at bruge cyklen til
> daglig transport, mere til søndagsture og evt. enkelte længere ture,
> dog ikke på motorveje.

Secaen kan fint opfylde det hele, og kan også fint klare motorveje, hvis du
skulle få brug for det. Den har normalt ikke problemer med at holde 130km/t
over længere strækninger, og når jeg f.eks. kører ned og besøger mine
forældre, så kører jeg 2x200km på motorvej, og det har jeg efterhånden gjort
mange gange.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mikael

Dato : 24-08-05 12:30

Martin Sørensen wrote:

> [...]

Hej.

Jeg er selv lykkelig ejer af en GS500e til små 32800 (ved forhandler)...
Men da jeg sku se efter bike, som du gør nu, brugte jeg mange uger på DBA,
og kiggede bl.a. meget på nogle 250cc racere, som man kunne få på dba helt
ned til 17000 tror jeg... I skrivende stund kan jeg ik huske hvad de hed
eller hvem der lavede dem (er ihvertfald ikke sikker) Fik bare at vide de
tog en fandens masse omdrejninger og derfor kunne blive slidt oppe i
årene... Men du kunne jo prøve at kigge mere på det...

De bikes du nævner kender jeg desværre ikke specielt meget til...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-08-05 15:07

> [...]
> ihvertfald ikke sikker) Fik bare at vide de tog en fandens masse
> omdrejninger og derfor kunne blive slidt oppe i årene...

GSXR-250? Selv om de tager en masse omdrejninger, så betyder det ikke at de
nødvendigvis bliver hurtigere slidt af den grund, da de er bygget til at
kunne holde til det. Til gengæld så er de noget mere besværlige at
vedligeholde selv, og kombineret med at det er en begyndercykel, så er det
er nok grunden til at der findes mange dårlige eksemplarer på markedet..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 24-08-05 12:15

> [...]

>Det skal nok lige siges at jeg ikke regner med at bruge cyklen til
>daglig transport, mere til søndagsture og evt. enkelte længere ture,

Du har jo selv valgt idet du skrev at du ville bruge 18k på projekt
solskinscykel ...

Havde du sagt daglig transport og mest i byen ville jeg have anbefalet
hondaen eller til nød DT'en (der skal skiftes gear hele tiden i byen på
sådan en), men som for sjov cykel og med passager er segaen oplagt

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-08-05 13:43

> [...]
> forsøg at skrue en lille smule i en MC, men den er næsten lige så
> gammel som jeg er... Den er også dyrere i forsikring, men sådan er

Et godt bud. Et andet bud er min Honda CB400N. Den kan du få for under
14.000,- i nysynet tilstand

> Hvilken ville I anbefale?

Honda'er.... der er reservedelene billigere

/
Jesper
(med en MC billigt til salg)

Fra : Peter

Dato : 24-08-05 13:54

> Et godt bud. Et andet bud er min Honda CB400N. Den kan du få for under
> 14.000,- i nysynet tilstand
>
> Jesper
> (med en MC billigt til salg)

Lyder spændende, kan jeg ikke høre lidt mere om den?
Hvor, osv.

Mvh

Peter

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-08-05 16:02

Peter wrote:

> Lyder spændende, kan jeg ikke høre lidt mere om den?
> Hvor, osv.

Du kan se den her:
http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1045
Billederne er fra før jeg smed en masse tid og penge i den.
Send en mail hvis det har interesse.

/
Jesper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-08-05 21:14

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> Snup Seca'en, som du selv er inde på er det den der er mest
> motorcykel i, selvom den er 20 år gammel - den har et godt ry og kan
> faktisk godt følge trafikken på motorvejen uden at miste pusten.

Hørt! DT175'ere og småscootere er typisk misligholdte og har ringe
eller elendig finish. Dermed er det meget normalt at en fem år gammel
model er meget mere slidt, rusten og hærget end en 20 år gammel større
cykel.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-08-05 23:02

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Vil da også klart anbefale Xs'eren Kender en til 15K der er til salg
Stef
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1201

Fra : Begbie

Dato : 25-08-05 12:37

Tak for de mange indlæg!

Jeg kikkede forbi den pågældende forhandler idag, og så er den
frække omlakeret Seca lige blevet solgt...

Nå, nu har jeg ventet så længe på at købe et køretøj, så kan
jeg lige så godt vente et par uger indtil at jeg står med pappet i
hånden. Men jeg vil holde fast i tanken om større/ældre frem for
mindre/nyere.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-05 15:17

Jeg kikkede forbi den pågældende forhandler idag, og så er den
frække omlakeret Seca lige blevet solgt...

Min Seca er også ´nyeligt omlakeret

Stef

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-08-05 16:40

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> hmmmmm - det var egentlig lettere med kun een signatur...

Ja, eller et newsprogram der selv kan finde ud af hvilken gruppe man
er ved at skrive i

--
Jacob (kun med MC-signatur i DFM) | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-08-05 16:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...

> som f.eks. ?

Det må du spørge de kloge hoveder ovre i
news:dk.edb.internet.software.mail+news om. Jeg gætter på at de ved en
hel masse. Det plejer de.

Jeg bruger Gnus, og den kan, men jeg tvivler på at du vil bryde dig om
programmet når du er vant til OE. Du kan læse om Gnus på <http://gnus.org/>.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-05 20:16

"anders majland" writes:

> Yep - de små anvendes typisk hele året og det behøver såldes ikke at
> være decideret misligeholdelse der får dem til at se skidte ud på få
> år ...

Både og. Almindeligt vedligehold er ikke nok ved vinterkørsel, så
derfor er det jo misligholdelse at nøjes med det

Et eksempel er min Fazer, der har været udsat for meget salt. Udover
almindeligt vedligehold rustbeskyttes der med Dinitrol, kædeolie og
hvad jeg ellers har ved hånden. Begynder noget at ruste (forrør,
stelrør foran motor etc.) får det en ordentlig overhaling osv. Dermed
er det kun nogle lidt korroderede bolthoveder, der afslører at den
næsten kører hele året. At den derudover ser lidt brugt ud (ikke
specielt meget) skyldes nok lige så meget at den har efterhånden har
kørt godt 70 Mm.

Endnu en ting, der skader småcyklernes sag er nok i øvrigt at de
oftere er henvist til udendørs parkering, hvilket især er skidt om
vinteren.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R (vintercyklen der strejker hver
vinter)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-05 21:31

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:

> Når lakken falder af fælgene i flager og alt jern ruster siger det
> mere om kvaliteten af produktet end om vedligeholdelse ... Jeg vil
> ikke kalde maling for vedligeholdelse

Jaeh, ok, hvis det hele ruster i vildskab skal der jo noget ganske
omfattende til, for at holde skidtet pænt, og det kan jo ikke
kategoriseres som alm. vedligehold. Men på Fazeren, hvor der lige
skal lidt klatmaleri til nogle steder hvor salten har siddet længe,
der kalder jeg det nu vedligehold.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-08-05 23:18

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> writes:

> Ja - en mc-signatur, der får hovedet skudt af hvis man læser den i OE

Jo jo, men nu kan jeg jo ikke lave en signatur der passer til
alverdens underlige skrifttyper. Fornuftige mennesker læser jo
alligevel news med en font med fast bredde, så min signatur ser rigtig
ud

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*