Justering ved udstødningsskift
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 22-08-05 15:54

Hvorfor er det lige at man skal til mekanikeren og ha cyklen justeret, hvis
man vælger at skifte den originale dæmper ud med en larmende "dæmper" ? Jeg
troede egentlig kun det var forrørene der havde stor virkning på motorens
effekt .....

Mvh Thomas

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 22-08-05 16:29

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> troede egentlig kun det var forrørene der havde stor virkning på

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Resonansen fra selve dæmperen spiller også ind.. Med mere hul igennem, vil
resonansbølgen ikke blive slået tilbage på samme måde som der originale.
Min skulle dyses magere efter jeg fik råwejern på.

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Dr.Enduro

Dato : 22-08-05 17:40

Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> resonansbølgen ikke blive slået tilbage på samme måde som der originale.
> Min skulle dyses magere efter jeg fik råwejern på.

Jeg tror, du mener federe, dvs. større dyser.

--

Hilsen Jan

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 22-08-05 19:40

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, du mener federe, dvs. større dyser.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej.. Carsten Midtfyns satte altså mindre dyser i... fra 92,5 til 90, men
derfor kan det jo godt være at der skal større dyser i på andre maskiner..

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Moller

Dato : 23-08-05 08:28

Jon & Ann-Rikka wrote:

> Nej.. Carsten Midtfyns satte altså mindre dyser i... fra 92,5 til 90, men
> derfor kan det jo godt være at der skal større dyser i på andre maskiner..

   Yepsen, det ses nogen gange at man skal ned i dyse ;) og endnu engang
et bevis til at tommelfinger regler osv. ikke altid kan bruges og derved
bør der eftertjekkes.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-08-05 08:33

> Yepsen, det ses nogen gange at man skal ned i dyse ;) og endnu engang
> et bevis til at tommelfinger regler osv. ikke altid kan bruges og
> derved bør der eftertjekkes.

Prez for PMC Christian K monterede komplet Yoshimura på sin FZR-R. Han
skulle goså gå ned i dysestørrelse. De fleste skal op, men ikke altid!

--
Mojn
Jens Bager Jensen