Første MC (BMW F650GS Dakar) ?
Fra : PD

Dato : 22-08-05 10:45

Hej alle!

Hermed min første meddelelse i dette forum.

Jeg har haft kørekort i 2 år her til vinter (så jeg er klar til mange hk),
men kørte kun det første ½ år, og savner at komme ud på vejen på to hjul
igen.
Jeg tog kørekort i forsvaret på en BMW F650 GS Dakar. Overvejer at købe
netop sådan en cykel som min første, da jeg var godt tilfreds med den.
Jeg skal ikke køre offroad. Det er ihvertfald ikke planen.

Jeg har aldrig kørt på andet end BMW, så ville lige høre holdningerne
herinde. Om det er er gode cykler, eller om jeg hellere skal kigge efter
noget andet.
Vil gerne købe brugt, da jeg er studerende, og regner med et prisområde
omkring 40.000,-

Hilsen Patrick

Fra : anders majland

Dato : 22-08-05 10:57

> Jeg tog kørekort i forsvaret på en BMW F650 GS Dakar. Overvejer at købe
> netop sådan en cykel som min første

> Vil gerne købe brugt, da jeg er studerende, og regner med et prisområde
> omkring 40.000,-

Det bliver nok temmelig svært at finde sådan en til den pris. I DBA er der
kun nogen uden afgift til mellem 22 og 28kkr. Den ene har oplyst afgiften
til 41000kr ....
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40823708

Men prøv at søge i billedannoncer på dba med en maks pris på f.eks 45kkr og
se om ikke der er andre modeller der falder i din smag

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : PD

Dato : 22-08-05 11:07

meddelelse news:4309a18f$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> --
> Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
> Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Ja, fik lige selv set at jeg nok ikke kommer i nærheden af den, for de
penge.
Jeg er mest til sportsmaskiner. Men der var noget fedt ved at køre på den
samme som dengang jeg var i trøjen :)

Jeg må prøve at se hvad der findes :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 11:33

"PD" <pdp@NOSPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Måske var muligheden, at købe en på forsvarets auktioner se mere på
www.hmak.dk under auktioner, afgiften bør komme længere ned alt efter
standen men du skal kigge godt efter, og måske have en kyndig med.

Eller som Anders skrev køb noget andet som falder i din smag.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Jesper G

Dato : 22-08-05 15:05

Dannie wrote:

> [...]
> standen men du skal kigge godt efter, og måske have en kyndig med.
>
> Eller som Anders skrev køb noget andet som falder i din smag.

Hvis de auktionscykler er i bare dobbelt så god stand som den jeg
efterlod mig da jeg var inde for at springe, så er de noget så
mishandlede. Væltet utallige gange, samt en motor der virkelig har været
på arbejde. (den jeg havde i mili fik jeg som ny <100km og den blev
beordret direkte ud i tærræn).
Jeg havde også samme tanke som dig, Patrick. At det ville være fedt at
køre på den samme type som man havde i mili. De civile udgaver af den
jeg har set, synes jeg er ret grimme. Og der er sgu ikke så meget sport
i den IMHO. Du har vel også undersøgt hvad den koster i forsikring?
Men ud over det, så var det sgu en dejlig cykel. Ååhh, hvilke minder :)

-Jesper G

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 16:20

"Jesper G" <super_gSnabelA@esenetPrikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> utallige gange, samt en motor der virkelig har været på arbejde. (den jeg
> havde i mili fik jeg som ny <100km og den blev beordret direkte ud i

Jeg er godt klar over, at man skal kigge godt efter, og at der skal påregnes
en del stumper til gengæld bør afgiften også være derefter, det var derfor
kun et oplæg til, at få en sådan model "måske" billigere for jeg ved ikke om
det vil blive billigere, men igen kun hvis det er absolut drømmemodellen.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Nielsen

Dato : 22-08-05 19:59

> (den jeg havde i mili fik jeg som ny <100km og den blev
> beordret direkte ud i tærræn).

Sådan er det i forsvaret. Da jeg fik udleveret nye Leopard 1 A4 i Oksbøl,
beordrede jeg dem direkte ud i terrænet! Det er der, de trives. Det samme
gælder en BMW GS. Ellers købte vi jo BMW RS/GT!

/Nielsen

Fra : PD

Dato : 24-08-05 16:01

> [...]
> IMHO. Du har vel også undersøgt hvad den koster i forsikring?
> Men ud over det, så var det sgu en dejlig cykel. Ååhh, hvilke minder :)

Jeg vil spare lidt mere sammen. Har selv noteret mig tidspunktet for HMAK's
auktion her til oktober, så jeg smutter forbi og ser hvad tingene koster, og
så må vi se hvor meget der står på kontoen til auktionen i foråret.

Tak for de mange svar. En go' start på dette forum :)

Patrick - PINF'ER HUR !!!

Fra : anders majland

Dato : 24-08-05 17:54

> [...]
> HMAK's auktion her til oktober, så jeg smutter forbi og ser hvad tingene
> koster, og så må vi se hvor meget der står på kontoen til auktionen i

Eller købe til oktober og spare sammen til afgiften og betale den til
foråret. Så har du også vinteren til at genopbygge den (HMAK plejer ikke at
sælge noget der er i bare rimelig stand ...

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 24-08-05 22:39

> Eller købe til oktober og spare sammen til afgiften og betale den til
> foråret. Så har du også vinteren til at genopbygge den (HMAK plejer ikke
> at sælge noget der er i bare rimelig stand ...

Tror næppe de allerede har nogle F650GS'ere til salg allerede. De blev først
rigtigt indført omkring 2002. Og da var der stadig nogle R65'ere tilbage
rundt omkring, og de var meget upålidelige så de er ikke
anbefalelsesværdige.

Der er iøvrigt lige en test hér af en nøjagtig magen til hærens, med
undtagelse af gevær-holder måske......

http://www.mczonen.dk/index.php?secID=125&articleID=18

Fra : Hekto

Dato : 25-08-05 07:59

In article <430ce8ad$0$94500$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
joachim.schmidtSLET@mail.dk says...
> Der er iøvrigt lige en test hér af en nøjagtig magen til hærens, med
> undtagelse af gevær-holder måske......

Test og test! ... en eenøjet beskrivelse er vist mere korrekt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 22-08-05 12:11

"PD" <pdp@NOSPAMcity.dk> wrote in message
> [...]
> noget andet.
> Vil gerne købe brugt, da jeg er studerende, og regner med et prisområde

Aprilia Pegaso, 650 ccm - det er samme cykel som BMW F650 - hvis du kigger i
den blå avis, kan du også få en der passer til dit budget. Der er vist noget
med, at det helst skal være en model 1997 eller senere - noget med det
elektriske.

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 22-08-05 21:06

> Jeg tog kørekort i forsvaret på en BMW F650 GS Dakar. Overvejer at købe
> netop sådan en cykel som min første, da jeg var godt tilfreds med den.
> Jeg skal ikke køre offroad. Det er ihvertfald ikke planen.

Havde selv samme mc da jeg var i Skive ved mili for et par år siden, og fik
den med noget nær 0 km på tælleren.
Var også tilfreds, men køber nok ikke en privat alligevel. Det jeg syntes
var sjovt ved den var at kæmpe sig rundt på steder i terrænet som den slet
ikke er bygget til. Og så er den væsentlig mere komfortabel at køre langt på
end min FZR. Men den manglet lidt kræfter i forhold til vægten syntes jeg.

Så hvis du ikke har prøvet andet end bmw'en så syntes jeg du skal gøre det
inden du bestemmer dig. Jeg savnede offroad turene for meget og har købt en
DT125R udover min FZR600R.

> [...]
> noget andet.
> Vil gerne købe brugt, da jeg er studerende, og regner med et prisområde

For 40.000 får du ikke en F650GS'er magen til dem du har kørt ved mili.
Dem før år 2000 er med en helt anden motor uden elektronisk indsprøjtning
mindre forhjul og uden ABS og et lidt andet design.