Kørekort på prøve - og hastighed ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-08-05 21:46

Hej,

Efter netop at være hjemkommet efter en tur på sydligere himmelstrøg, hvor
jeg havde en snak med nogle andre MC'ister omkring kørekort mv., ¨så måtte
jeg lige checke på nettet...
Et postulat var, at når man har kørekort på prøve (i løbet af de første 3
år), så ryger "pappet" ved hastigheds-overtrædelser ... Det er nu ikke helt,
som jeg husker det; så jeg har luret lidt rundt, og fandt det her:

http://www.sikkertrafik.dk/16dc3e80/base/16dd3e80

Som jeg læser det, så vil mindre overskridelser selvfølgelig blive takseret
med bøde - og decideret kørselsforbud først komme ved overtrædelse af 60%
grænsen (eller over 160 på motorvej).... Så kommer klippekorts-ordningen
også pr. 1 sep., hvor overskridelser over 30% også tager et klip ..

Nu er det ikke fordi jeg spekulerer i køre for stærkt - jeg vil blot være
sikkert på, hvordan reglerne er skruet sammen.....

/Brian

Fra : Sune

Dato : 21-08-05 22:43

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er det ikke fordi jeg spekulerer i køre for stærkt - jeg vil blot være
> sikkert på, hvordan reglerne er skruet sammen.....

Ja men du har ganske ret i din opfattelse. Reglerne er som du her beskriver.

vh Sune