Udstødning lyd!!!
Fra : Michael Hansen

Dato : 21-08-05 16:19

Hejsa nu findes der jo et hav af potter på markedet, hvad skal man vælge af
mærke hvis man vil have en del mere lyd ud af sin mc og det er en kawazaki
z750 vi snakker om og kun potten ikke komplet. nogen der kan hjælpe, evt
nogen der kender et sted syd for grænsen hvor man selv kan hente, skulle
være en del penge at spare har jeg hørt

Mvh Michael
Horsens

Fra : Kantana MC

Dato : 21-08-05 17:00

> [...]
> z750 vi snakker om og kun potten ikke komplet. nogen der kan hjælpe, evt
> nogen der kender et sted syd for grænsen hvor man selv kan hente, skulle

En hvilken som helst åben potte vil give meget mere lyd.

Prøv at google lidt mht. hvor du kan købe ting billigt. Hold dig dog til
Europa, så du ikke render ind i told.

Fra : Michael Hansen

Dato : 21-08-05 20:13

Told? skal man vel ikke betale hvis man F.eks selv henter i Tyskland???

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 21-08-05 20:28

"Michael Hansen" <Mha79@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Told? skal man vel ikke betale hvis man F.eks selv henter i Tyskland???

Nej det er korrekt - men derfor lød rådet jo også på at handle i europa -
nærmere bestemt EU pga deres direktiver om varens frie bevægelse over
landegrænser betaler man ikke told af ting indkøbt indenfor EU. Derfor skal
man også være varsom med at bestille varer over nettet fra Andorra og lign
nationer som er skattefri.

Men se mere her

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137519&vID=200865

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Casper Jensen

Dato : 22-08-05 15:33

> [...]
> z750 vi snakker om og kun potten ikke komplet. nogen der kan hjælpe, evt
> nogen der kender et sted syd for grænsen hvor man selv kan hente, skulle

Jeg har handlet en G&G titaniumspotte til min z750 her:
"http://www.redracingparts.com/"
Billig pris ca 2200 kr, er fuldt tilfreds med både udseende lyd og pasform.
montage tid ca. 2 minutter.
Købte samtidigt en powercomander til 2400 kr.

MVH
Casper Jensen
Z750 04
zx6r 98

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-08-05 20:26

Hvad mener i man skal vælge? Akrapovic eller leo Vince, det er dem valget
står i mellen

Fra : Hekto

Dato : 22-08-05 21:48

In article <430a2645$0$1162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Mha79
@stofanet.dk says...
> Hvad mener i man skal vælge? Akrapovic eller leo Vince, det er dem valget
> står i mellen

Den billigste! Gavnen er den samme!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-08-05 21:57

"Michael Hansen" <Mha79@stofanet.dk> writes:

> Hvad mener i man skal vælge? Akrapovic eller leo Vince, det er dem
> valget står i mellen

Den der larmer mindst! :-| Seriøst, overvej en potte der er godkendt
til gadekørsel. Cyklen lyder af lidt mere, men ikke så meget at det
bliver en pestilens for naboer og alle andre du kører forbi
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-08-05 10:12

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Eller bare en pestilens for den som køre :) en af grundene til jeg
> køre med en original potte på igen.

Ja, det skal man heller ikke glemme. Støj er der rigeligt af i
forvejen, når man kører mc. På min Fazer kan jeg slet ikke høre
motoren ved 100-120 km/t (afhængigt af vinden).

Hvordan har originalpotten påvirket Bandittens effekt? Den skulle jo
mildest talt være ret restriktiv
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-08-05 19:30

Moller <news@molnit.com> writes:

>    la la... standard potten fjernede 10 heste prompte :( da det blev
> tjekket hos lydmuren :( men nu er der monteret en RF900 potte, denne
> er også dejlig lydløs, som en original skal være... Men den er
> mindre restriktiv end en B12 potte.

Det lyder da slet ikke dumt med sådan en rf-potte. Det ville da også
være pokkers at skulle finde sig i en helvedes larm for at få fuld
ydelse :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R