|
| erfaring med schurbert S1 hjelm søges Fra : Bruno lind |
Dato : 20-08-05 21:09 |
|
Er dødtræt af min shoei hjelm der larmer helt vildt - spec ved hastigheder
over 80 km/t. Har søgt lidt rundt på nettet efter lydsvage hjelme og det
virker som om at Schurberts S1 hjelmen skulle være den med det laveste
lydniveau.
Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
Er der nogen her der har nogle links til test af styrthjelme?
Hvilken hjelm ville i anbefale mig at købe når et lavt lydniveau er det
vigtigste - (og jeg gider ikke kører med ørepropper)!
Mvh b.l
| |
Klaus Kjærgaard (20-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus Kjærgaard |
Dato : 20-08-05 21:56 |
|
On Sat, 20 Aug 2005 22:09:20 +0200, "Bruno lind"
<stempelvejen@hotmail.com> wrote:
>Er dødtræt af min shoei hjelm der larmer helt vildt - spec ved hastigheder
>over 80 km/t. Har søgt lidt rundt på nettet efter lydsvage hjelme og det
>virker som om at Schurberts S1 hjelmen skulle være den med det laveste
>lydniveau.
>
>Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
>
>Er der nogen her der har nogle links til test af styrthjelme?
>
>Hvilken hjelm ville i anbefale mig at købe når et lavt lydniveau er det
>vigtigste - (og jeg gider ikke kører med ørepropper)!
>
>Mvh b.l
>
Jeg har været den lykkelige ejer af en S1 hjelm i ca. 2 måneder. Jeg
syntes den er dejlig støjsvag, har en god pasform, og så ikke at
forglemme de indbyggede solbriller, som jeg er meget glad for. Eneste
minus er prisen, men hvad gør man ikke for at undgå hørepropper.
Vh.
Klaus
| |
Jacob (20-08-2005)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 20-08-05 22:14 |
|
"Klaus Kjærgaard" <klaus.ok@FJERN.DETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:l16fg1h8k9teuktr19166ffamp5b26spiq@4ax.com...
> On Sat, 20 Aug 2005 22:09:20 +0200, "Bruno lind"
> <stempelvejen@hotmail.com> wrote:
>
>>Er dødtræt af min shoei hjelm der larmer helt vildt - spec ved hastigheder
>>over 80 km/t. Har søgt lidt rundt på nettet efter lydsvage hjelme og det
>>virker som om at Schurberts S1 hjelmen skulle være den med det laveste
>>lydniveau.
>>
>>Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
>>
>>Er der nogen her der har nogle links til test af styrthjelme?
>>
>>Hvilken hjelm ville i anbefale mig at købe når et lavt lydniveau er det
>>vigtigste - (og jeg gider ikke kører med ørepropper)!
>>
>>Mvh b.l
>>
> Jeg har været den lykkelige ejer af en S1 hjelm i ca. 2 måneder. Jeg
> syntes den er dejlig støjsvag, har en god pasform, og så ikke at
> forglemme de indbyggede solbriller, som jeg er meget glad for. Eneste
> minus er prisen, men hvad gør man ikke for at undgå hørepropper.
>
> Vh.
> Klaus
Jeg har haft min S1 i et års tid nu, og er meget glad for den. Det eneste
problem jeg har med lyd, er når turbulensen fra kåben rammer ca midt på
hjelmen, hvilket sker på min mc ved ca 85km/t. Hurtigere eller langsommere
kørsel larmer ikke nær så meget, og hvis du kan få en prøvetur med en hjelm
vil du nok hurtigt finde ud af om det er et problem på din mc.
Udover de ting Klaus nævnte, synes jeg også der er rigtig god udluftning i
hjelmen.
Mvh Jacob
| |
Jesper Lillesø (23-08-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Lillesø |
Dato : 23-08-05 19:06 |
|
Klaus Kjærgaard <klaus.ok@FJERN.DETTEtiscali.dk> wrote in
news:l16fg1h8k9teuktr19166ffamp5b26spiq@4ax.com:
> Jeg har været den lykkelige ejer af en S1 hjelm i ca. 2 måneder. Jeg
> syntes den er dejlig støjsvag, har en god pasform, og så ikke at
> forglemme de indbyggede solbriller, som jeg er meget glad for. Eneste
> minus er prisen, men hvad gør man ikke for at undgå hørepropper.
Jeg kan kun give dig ret! Lækker hjelm.
Købte min på ebay.de til 3200kr - det er da ikke så dyrt... Min AGV var en
58cm, og jeg købte en 56/57cm S1. Det passede fint, og efter nogle måneder
passer den stadig fint!
http://stores.ebay.de/id=54075093&ssPageName=VI:SIB:StoreView
Købte en Power Green - den passer perfekt til Kawa-grøn
--
Jesper
| |
Bjarnep (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Bjarnep |
Dato : 21-08-05 08:34 |
|
"Bruno lind" <stempelvejen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43078dea$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er dødtræt af min shoei hjelm der larmer helt vildt - spec ved hastigheder
> over 80 km/t. Har søgt lidt rundt på nettet efter lydsvage hjelme og det
> virker som om at Schurberts S1 hjelmen skulle være den med det laveste
> lydniveau.
> Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
> Mvh b.l
Det er den bedste hjelm jeg har haft til dato, men derfra til at sige man
ikke behøver at bruge ørepropper er nok lidt overdrevet. Nu kan det være jeg
er uheldig med turbulens/vindskærm/højde/hastighed men på motorvej er det
for mig (og min tinitus) nødvendigt at bruge ørepropper. Men jeg tror det
svarer lidt til at forsøge at gøre sin PC lydsvag: først skifter man CPU
blæseren, så er det kabinet blæseren man hører i stedet, når den så er
skiftet er det strømforsyningen der generer, når så PC er relativt lydløs er
man lyd-generet af printeren og konen. Men generelt er hjelmen er langt mere
"lydsvag" og behagelig end alle andre hjelme jeg har prøvet. Solbrillen er
et hit, udluftningen kunne dog være bedre. Den skal købes så den sidder TÆT,
i starten så tæt at du tror du alligevel har købt den FOR lille, det er en
del af det der gør den lydsvag.
mvh BjarneP VFR 750 36-1
| |
Richard (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 21-08-05 09:56 |
|
Bjarnep wrote:
> Den skal købes så den sidder TÆT, i starten så tæt at du tror du
> alligevel har købt den FOR lille, det er endel af det der gør den lydsvag.
Du siger, at foringen i S1 sætter sig ret meget på hovedet ikke? - men
hvilken størrelse hjelm har du valgt?
- det er min erfaring at tykkelsen på hjelmforingen afhænger af størrelsen
ifht. de typisk 2 eller 3 størrelser skaller, hjelmen leveres i. Dvs for
hver skal er der tykkest foring i de mindste hjelme, som derfor kan sætte
sig mere end de foringen i største...
Problemet er at finde ud af, hvor skallerne skiller ifht.
hjelmstørrelserne - og dermed sikre sig en hjelm med tyk foring, der kan
sætte sig. På det punkt svigter fabrikanterne IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Bjarnep (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Bjarnep |
Dato : 21-08-05 13:38 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:de9fiu$1fl$1@abbeden.bunk.cc...
> Bjarnep wrote:
>
>> Den skal købes så den sidder TÆT, i starten så tæt at du tror du
>> alligevel har købt den FOR lille, det er endel af det der gør den
>> lydsvag.
> Du siger, at foringen i S1 sætter sig ret meget på hovedet ikke? - men
> hvilken størrelse hjelm har du valgt?
> - det er min erfaring at tykkelsen på hjelmforingen afhænger af størrelsen
> ifht. de typisk 2 eller 3 størrelser skaller, hjelmen leveres i. Dvs for
> hver skal er der tykkest foring i de mindste hjelme, som derfor kan sætte
> sig mere end de foringen i største...
> Problemet er at finde ud af, hvor skallerne skiller ifht.
> hjelmstørrelserne - og dermed sikre sig en hjelm med tyk foring, der kan
> sætte sig. På det punkt svigter fabrikanterne IMHO
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
Min er en 58-59 der gik 1-2 uger hvor jeg brugte inder-hue for ikke at få
revet ørerne af
BjarneP
| |
Richard (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 21-08-05 15:01 |
|
Bjarnep wrote:
>>> Den skal købes så den sidder TÆT, i starten så tæt at du tror du
>>> alligevel har købt den FOR lille, det er endel af det der gør den
>>> lydsvag.
>>
>> Du siger, at foringen i S1 sætter sig ret meget på hovedet ikke? - men
>> hvilken størrelse hjelm har du valgt?
>
> Min er en 58-59 der gik 1-2 uger hvor jeg brugte inder-hue for ikke at få
> revet ørerne af
Ja, så har den da siddet stramt - gad vidst hvilken størrelse skal, de
bygger den hjelmstørrelse af...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
sumdjFJERN@DETTEring~ (22-08-2005)
| Kommentar Fra : sumdjFJERN@DETTEring~ |
Dato : 22-08-05 18:56 |
|
Lidt mere konkret om denne S1 hjem... (Se nedenstående)
Vær lidt påpasselig med den rigtige størrelse, for de kører med nogle
"mærkelige" nummerstørrelser.....
Jeg har måtte lægge et velcrobånd inden i min hjelm, for at få den rette
pasform, men det gøre jeg gerne
for at få en støjsvag hjem..
Mvh & held & lykke
Mike..
Outer shell
· Shell material: "S.T.R.O.N.G - Fibre"
· Special glass-fibre reinforced Duroplast matrix
· based on helmet shell technology newly developed by SCHUBERTH, light in
weight but guaranteeing the hardness and rigidity that is necessary to
optimum safety.
· Weight of the shell: 500 Gramm
Inner Shell
· Made from special optimized EPS foam
· Used exclusively by SCHUBERTH
· Modular structure makes for optimal distribution of shock absorption
properties
Aeroacoustics
· Safetec Principle: A quiet helmet counteracts insidious damage to hearing.
· Loudness is a phenomenon that can be explained on a logarithmic basis:
o A 10 dB(A) jump in the noise level is perceived by the human ear as a
doubling of the loudness level; conversely a drop of 10 dB(A) is perceived
as a halving of the loudness level.
o From the physical standpoint, however, these changes in perceived levels
of loudness already occur at each jump or drop of 6 dB(A).
o This means that the actual physical load is higher than the one perceived.
· Aeroacoustics are influenced by:
o a) The helmet's position in the air flow. Influecing factors:
§ Size of the motorcyclist
§ Riding position
§ The motorcycle's fairing
o b) The way the helmet fits
§ This depends on differences in the anatomy of the wearer's head, neck and
shoulder zone
Aerodynamics
The S1 has been aerodynamically optimized over its entire geometry
· erodynamic design
· requires neither spoiler nor wind trailing edge (these could be
aerodynamically problematic)
· directionally stable
· no drifting
· no buffeting
A large number of helmets have an unwelcome upward lift tendency. Upward
lift with the S1 = 0!
Visor
· Optical Class 1 in accordance with DIN EN 166 throughout the entire field
of vision ensures fatigue-free vision even on long trips
· Visor plate with an average thickness of 2.5 mm. Depending on position,
the thickness of the visor varies between 2 and 3 mm (lens effect) due to
optical adjustment.
· HighClear®III anti-scratch coating on the outer surface
· HighClear®III anti-fog coating on the inner surface
· The new EasyChange-visor mechanism makes changing visors extremely simple
and quick.
Optical Class 1 in accordance with DIN EN 166 is only allocated if the
main vision zone is absolutely distortion-free.
The S1's visor not only meets this highly demanding requirement but also
gives motorcyclists distortion-free vision throughout virtually the entire
field of vision, thus enabling fatigue-free vision and making it ideal for
long periods of travel.
Sun Shade
pilot look (standard series version
Multi-Ventilation
· Air flows are diverted from the large, easily adjustable air intake
straight to the upper head area
· The negative pressure arising in the air intake zone makes for permanent
venting of the helmet
· The chin vent effectively guides air into the visor's inner surface
· Pleasant in-helmet climate with forced venting, even with closed air
supply
· Innovative inner lining (headband and head pads) allows free air
circulation in the helmet's interior
Summer and winter positioning
The positioning of the head pads can be adjusted, enabling fast and easy
adaptation of in-helmet head ventilation according to, for example,
· season
· weather conditions and
· personal preferences where ventilation is concerned
The S1's highly effective and efficient venting system
· Chin vent
· Skeletonized inner lining
· Visor vent
· Air intake
O2-Ventilation
About carbon dioxide
· In cold weather it is often so that with closed air supply the
motorcyclist's neck zone becomes sealed off by hoods, scarves or
neckerchiefs.
· The concentration of carbon dioxide inside the helmet is a key safety
criterion where preventing symptoms of fatigue and the thinning of
breathable air.
· No negative effects on health need be feared as long as the CO2
concentration remains below 3.5%.
· In the interests of ensuring stress-free workplace activity the level of
CO2 concentration there should not exceed 0.5 %.
· Even when the neck zone is sealed off as described above and with closed
air supply, the S1 guarantees that the CO2 concentration remains below the
0.5% limit as from a speed of approx. 30 km/hr. This is due to the
helmet's integrated system that ensures that the degree of in-helmet
ventilation never falls below a necessary minimum in such situations.
· In cases where the helmet is completely sealed as described above, the
visor ought to be opened into what is effectively a city-travel position
for safety reasons when idling.
· for example at traffic lights ? or when travelling through town at low
speeds.
Reflex
Enhanced recognizability at night:
· Reflectors protected by the visor
· protected against dirt and flies
· Reflex pad embedded in the neck padding
· Reflective pictogram at helmet's rear
· Reflective lettering on helmet's front surface
Inner Lining
Innovative Padding System:
· Skeletonized for effective ventilation
· Removable headband
· Removable head pads
· Hand washable up to 30° C
· Antiallerengic
· Antibacterial
· for an optimum fit and enhanced ventilation
· high-quality, skin-compatible materials
· high Techskin content
replaceable cheek pads
| |
|
|