Den fløjtende ER5
Fra : hansei

Dato : 20-08-05 07:05

Jeg har købt en Kawasaki ER5 fra 97. En ting som undrer mig er lyden
fra udstødningen - det er ligeså om den fløjter eller "klinger" -
ligesom en ekstra lyd ovenpå den almindelige brummen. Har hørt dem
på andre ER5 men har også hørt ER5 uden denne lyd. Er der nogen med
lignende erfaringer - som evt kender en kur til at få den væk.
mvh. nybagt og glad MC ejer - Jakob Hansen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-08-05 08:38

hansei wrote:

> [...]
> lignende erfaringer - som evt kender en kur til at få den væk.
> mvh. nybagt og glad MC ejer - Jakob Hansen

Den håndfuld ER5 jeg har hørt/kørt har også haft den lyd.
Det bedste du kan gøre er vel at sætte en anden potte på. Ved fra min
tidligere GPZ500 at den får en rigtig fed lyd af det

/
Jesper

Fra : Dak

Dato : 20-08-05 09:52

> [...]
>lignende erfaringer - som evt kender en kur til at få den væk.
>mvh. nybagt og glad MC ejer - Jakob Hansen

Selvom jeg ikke kender til problemet eller har hørt om den eller for den
sags skyld kender noget til cyklen, så vil jeg da give et bud som måske er
helt ubrugelig eller måske ikke. Men på de fleste potter er der vist et
lille hul til at regnvandet kan slippe ud hvis der kommer noget i potten.
Mon det kan være dennes uheldige udformning og placering kan give en
fløjtelyd? umiddelbart så er den det eneste som er "lille" nok til at lave
en fløjtelyd.

Men det kan jo ogsp bare være selve hovedhullet i potten på en ER5 som den
er galt med, i det tilfælde så kan det jo være du skal have gang i hammeren.
eller sætte et stykke pap foran så den overdøver fløjten. Ulempen
ved denne pap metode er den nok skal skiftes tit da den vistnok bryder i
brand efter kort tid.

Dak
Suzuki GS500Ev
"som ikke lige havde andet at lave end at skrive"