/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Keihin 41 mm til gsx-r 1100 w
Fra : Christian Andreasen


Dato : 18-08-05 22:54

Hej
Jeg er blevet tilbudt et sæt brugte Keihin HCR 41 mm karburatorer til min
Suzuki gsx-r 1100 w. Jeg har i den forbindelse lige to spørgsmål:

1. Hvad bør sådan et sæt karb's koste?

2. Vil de give mere effekt på en MC der ellers kun er "tunet" med en
sportsudstødning? Ca. hvor meget i givet fald?

VH
Christian Andreasen



 
 
Hekto (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-08-05 23:13

In article <430502f9$0$1158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
chrand@stofanet.dk says...
> 1. Hvad bør sådan et sæt karb's koste?
>
> 2. Vil de give mere effekt på en MC der ellers kun er "tunet" med en
> sportsudstødning? Ca. hvor meget i givet fald?
>
>
.... det hvide ud ad øjnene!
De ligger på adskillige tusinde pr. par.

Effekt? ... til hvad? Det kommer jo an på om de er større end dem der
sidder på, og i så fald vil de rigtigt dysset, give 'et eller andet' på
toppen.

Fidusen ved Keihin er gasresponsen og kontrollen! =

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Christian Andreasen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian Andreasen


Dato : 19-08-05 08:38

Hekto wrote:

> .... det hvide ud ad øjnene!
> De ligger på adskillige tusinde pr. par.

Ja, det ved jeg. Bør man give over 3.000 kr for sådan et sæt? Jeg prøver
at finde frem til et acceptabelt prisniveau...

> Effekt? ... til hvad? Det kommer jo an på om de er større end dem der
> sidder på, og i så fald vil de rigtigt dysset, give 'et eller andet' på
> toppen.
> Fidusen ved Keihin er gasresponsen og kontrollen! =

Hvad jeg skal bruge ekstra effekt til? Til at komme hurtigere hjem når
konen har kaffen på bordet Det spørgsmål var nu ikke til debat i denne
tråd!

Selvfølgelig skal de være rigtigt dyset - sådan er det med alle karb's,
men min mekaniker mener de kan give op til 15 hk ekstra (samt selvfølgelig
hurtigere gasrespons). Jeg synes 15 hk lyder af meget...


Christian Andreasen (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian Andreasen


Dato : 19-08-05 08:41

Christian Andreasen wrote:

> Hekto wrote:

>> Det kommer jo an på om de er større end dem der
>> sidder på...

De er 1mm større - de originale er 40 mm...


Hekto (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-08-05 09:47

In article <de428s$3ke$1@abbeden.bunk.cc>, chrand@stofanet.dk says...
> Hekto wrote:
>
> > .... det hvide ud ad øjnene!
> > De ligger på adskillige tusinde pr. par.
>
> Ja, det ved jeg. Bør man give over 3.000 kr for sådan et sæt? Jeg prøver
> at finde frem til et acceptabelt prisniveau...
>
> > Effekt? ... til hvad? Det kommer jo an på om de er større end dem der
> > sidder på, og i så fald vil de rigtigt dysset, give 'et eller andet' på
> > toppen.
> > Fidusen ved Keihin er gasresponsen og kontrollen! =
>
> Hvad jeg skal bruge ekstra effekt til? Til at komme hurtigere hjem når
> konen har kaffen på bordet Det spørgsmål var nu ikke til debat i denne
> tråd!
>
> Selvfølgelig skal de være rigtigt dyset - sådan er det med alle karb's,
> men min mekaniker mener de kan give op til 15 hk ekstra (samt selvfølgelig
> hurtigere gasrespons). Jeg synes 15 hk lyder af meget...
>
>

Umiddelbart er det billgt for 4, da to nye ligger på 7.000!

Jeg tror umiddelbart at din mekanikker overvurderer virkningen. Jeg
tvivler på at selv Keihin'er vil give alverden, bare ved en simpel
udskiftning. - men man kan jo aldrig vide!
Det interessante er som sagt gasresponsen, da de er fladspjældede bl.a..
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Moller (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-08-05 10:20

Hekto wrote:

> Umiddelbart er det billgt for 4, da to nye ligger på 7.000!
>
> Jeg tror umiddelbart at din mekanikker overvurderer virkningen. Jeg
> tvivler på at selv Keihin'er vil give alverden, bare ved en simpel
> udskiftning. - men man kan jo aldrig vide!
> Det interessante er som sagt gasresponsen, da de er fladspjældede bl.a..

   Og et meget støre benzinforbrug ;) Men 3k, er nu ik en dårlig pris hvis
de er ok.

   De GSX-R, kantana, GSF i Literklassen motore som jeg har set få
fladspjælds har ik fået meget mere end 3-8 ekstra heste... 15 heste er
ved at der skiftes andet samtidig med.

   På den anden side, så er Fladspjælds noget man gør som en af de sidste
ting, da de lige hiver det sidste ud af alle de andre tunnings ting,
samt medføre et gevaldigt merforbrug af benzin ;) så er dit eneste tun,
det at du har skiftet potten, så brug pengende til noget mere fornuftig,
ala bedre afjedring osv.

   En portning af topstykket på sådan en fætter kan åbne op for 10-20
heste alt efter årgang, og det koster ca. 4500Kr. excl. af og på montering.
   
   Ellers er der udskiftning af knasterne til den årgang med de mest
skrappe, modning af filterkassen osv. altså mange ting som er biligere
at lave osv. og gir flere heste for pengende.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

F.Sander (19-08-2005)
Kommentar
Fra : F.Sander


Dato : 19-08-05 16:15



>
>> Umiddelbart er det billgt for 4, da to nye ligger på 7.000!
>>
---------------------------------
Billig billig!!!!!!!!!! 2000? for nye i D. ( dog V4 som nok er dyre )

>
> På den anden side, så er Fladspjælds noget man gør som en af de sidste
> ting, da de lige hiver det sidste ud af alle de andre tunnings ting, samt
> medføre et gevaldigt merforbrug af benzin ;) så er dit eneste tun, det at
> du har skiftet potten, så brug pengende til noget mere fornuftig, ala
> bedre afjedring osv.
------------------------------------------

Fuldstændig FORKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 giver så meget mere i mellem omr. og næsten intet på toppen
2. er en nem måde at få en helt anderledes MC - Dvs. køre så meget bedre /
direkte, bare med en anden udstødning. ( men generalt skal afjedering værre
ok som nr.1 )

Jeg har mont. 3 stk FCR39 mm på RC30 og ved en i kbh. der lige har købt nye,
hans første udtaelse : det køre så meget bedre.

PS jeg har værre hos Carsten Midtfyn torsdag kun for at leje med FCR og
udstødninger, han har en fantastisk viden om FCR og siger 100% det samme
vedr. mellem omr. / topeffekt og det at det bliver en halt anden MC.

FS
Har et sæt 39mm FCR til V4 / RC39 til salg 1400? inklusiv alle dele til
ombyg ( vinkelt indsug. studser / vand kanaler mm )



Thomas Toft (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Toft


Dato : 19-08-05 10:33

Hej

Har kun erfaringer med Keihin FCR 39 og 41 mm.

Giver normalt en smule mere topeffekt på en standardmotor med
sports-/racerudstødning.(~5 KW)

Der hvor de er effektive, især i forhold til vakuum-styrede karburatorer
er mellemområdet. Her kan effekten blive op til 10 KW højere ved samme
omdrejningstal (altså 'tuner' måden drejningsmomentet forløber på).

Har selv betalt 10.(FCR 39) og 11.000 (FCR 41) for omkring 10 år siden, så
3-4.000 lyder rimeligt. (dog er de horisontalt monterede normalt 1/3
billigere end faldstrøms karburatorerne).

Vær opmærksom på, at en del af det ekstra træk i mellemområdet bl.a.
kommer p.g.a. en særdeles effektiv accelerationspumpe, så ved kortere ture
og bykørsel skal du ikke forvente at komme meget over 8-10 km/ltr. benzin,
ved langture/landevejsture kan min NB Thunderace komme helt op omkring 13
km/ltr.
med FCR'erne (ikke større forskel på forbruget mellem 39 og 41 mm), mens
jeg med den mere tunede FZR motor sjældent kommer meget over 10-11 km/ltr.

Men hvad, alt hvad der er sjovt koster - og den kører da dobbelt så langt
som min V8 Mercedes.

M.v.h.
Thomas

Christian Andreasen wrote:

> Hej
> Jeg er blevet tilbudt et sæt brugte Keihin HCR 41 mm karburatorer til min
> Suzuki gsx-r 1100 w. Jeg har i den forbindelse lige to spørgsmål:

> 1. Hvad bør sådan et sæt karb's koste?

> 2. Vil de give mere effekt på en MC der ellers kun er "tunet" med en
> sportsudstødning? Ca. hvor meget i givet fald?

> VH
> Christian Andreasen



Hekto (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-08-05 11:59

In article <de48vg$i4v$1@abbeden.bunk.cc>, ttoft@mail.dk says...
> Vær opmærksom på, at en del af det ekstra træk i mellemområdet bl.a.
> kommer p.g.a. en særdeles effektiv accelerationspumpe,
>
Findes der kaburatorer uden ... der virker????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste