|
| Er min CBR600 gearet eller noget? Fra : Jacob Larsen |
Dato : 18-08-05 20:32 |
|
Hey.
Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om. Jeg er udemærket tilfreds med
den, men af ren interesse vil lige høre andres meninger.
På speedometeret går den ca. 225km/t. ved lidt over 12.000rpm. Det er ikke
under perfekte forhold, men jeg vil ikke tro, den under andre omstændigheder
kan nå op på mere end måske lige over 230km/t.
Min kammerats ZZR600 kan vise 255km/t på speedometeret under rigtig gode
forhold. Det virker også som om CBR'eren har lidt bedre acc. En topfartsdyst
har vi ikke lavet og regner heller ikke med det.
Kan det godt nok passe der er så stor forskel på de to cykler eller er min
muligvis ændret på en eller anden måde? Eller er speedometeret måske bare
mere præcist på en CBR end på en ZZR?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 18-08-05 20:49 |
|
> Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om.
Hej Jacob
1 gear går til 100Km/t og hvis man giver den fuld hane her letter den gerne
forhjulet en smule. 3.gear går til 180km/t, og her op kommer den hurtigt
hvis man kører den ud i gearene. Fra 4. til 5 gear går det mere roligt, og
fra 5 (220Km/t) begynder den at kravle og kræve rygvind, langt tilløb og
stjernerne i de rigtige stillinger. Jeg har aldrig kørt hurtigere en
230km/t. 5. gear går til 250km/t og 6. til 272km/t.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Jacob Larsen (19-08-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 19-08-05 10:11 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:4304e63d$0$18645$14726298@news.sunsite.dk
> > Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om.
>
> Hej Jacob
>
> 1 gear går til 100Km/t og hvis man giver den fuld hane
> her letter den gerne forhjulet en smule. 3.gear går til
> 180km/t, og her op kommer den hurtigt hvis man kører den
> ud i gearene. Fra 4. til 5 gear går det mere roligt, og
> fra 5 (220Km/t) begynder den at kravle og kræve rygvind,
> langt tilløb og stjernerne i de rigtige stillinger. Jeg
> har aldrig kørt hurtigere en 230km/t. 5. gear går til
> 250km/t og 6. til 272km/t.
Ok, så vil jeg næsten tro min er gearet om. Jeg mener, at mit 5. gear løber
ud ved 220km/t. Hvis den var droslet, ville den vel ikke kunne følge med
ZZR'eren i acc. og gearingen ville jo være den samme som JJ opgiver.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Armand (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-08-05 13:17 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om.
>
>
> 1 gear går til 100Km/t og hvis man giver den fuld hane her letter den gerne
> forhjulet en smule. 3.gear går til 180km/t, og her op kommer den hurtigt
> hvis man kører den ud i gearene. Fra 4. til 5 gear går det mere roligt, og
> fra 5 (220Km/t) begynder den at kravle og kræve rygvind, langt tilløb og
> stjernerne i de rigtige stillinger. Jeg har aldrig kørt hurtigere en
> 230km/t. 5. gear går til 250km/t og 6. til 272km/t.
Barbie-design CBR'ens Miles-speedo er crap at aflæse; men da den kører
meget tæt på 20km/t pr 1.000rpm bruger jeg i praksis omdrejningstælleren
som speedo.
Jeg har ikke detail-talt tnadantallet på de monterede tandhjul; men hvis
man regner på JJB's 272km/t ved 13.500rpm passer 20km/t v: 1000 rpm fint!
Til Bager: Du stoppede lige tidligt nok: Hvad løber den i 4.??
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-08-05 07:20 |
|
> Barbie-design CBR'ens Miles-speedo er crap at aflæse; men da den kører
> meget tæt på 20km/t pr 1.000rpm bruger jeg i praksis
> omdrejningstælleren som speedo.
>
> Til Bager: Du stoppede lige tidligt nok: Hvad løber den i 4.??
Den løber 4. gear ud (ved det røde område) ved 220. CBR'en er oplagt at
geare ned, da den ikke kan trække 6 op. Min er i hvert fald hurtigst i 5.
Jeg gearer ikke min om, da jeg ikke er specielt interesseret i tophastighed,
og jeg er går mere op i km/L pga at mine 20.000km om året.
Kører jeg størkt med drengene passer 2-3-4 stadig fint. Der holder jeg den
bare over 6.000rpm. Så går det rigeligt hurtigt!
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Jacob Larsen (22-08-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 22-08-05 10:55 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:8h_Ne.65430$Fe7.209413@news000.worldonline.dk
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> > > Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om.
> >
> >
> > 1 gear går til 100Km/t og hvis man giver den fuld hane
> > her letter den gerne forhjulet en smule. 3.gear går til
> > 180km/t, og her op kommer den hurtigt hvis man kører
> > den ud i gearene. Fra 4. til 5 gear går det mere
> > roligt, og fra 5 (220Km/t) begynder den at kravle og
> > kræve rygvind, langt tilløb og stjernerne i de rigtige
> > stillinger. Jeg har aldrig kørt hurtigere en 230km/t.
> > 5. gear går til 250km/t og 6. til 272km/t.
>
> Barbie-design CBR'ens Miles-speedo er crap at aflæse; men
> da den kører meget tæt på 20km/t pr 1.000rpm bruger jeg i
> praksis omdrejningstælleren som speedo.
> Jeg har ikke detail-talt tnadantallet på de monterede
> tandhjul; men hvis man regner på JJB's 272km/t ved
> 13.500rpm passer 20km/t v: 1000 rpm fint!
Min går også omkring 5100RPM ved 100km/t. Så undrer det mig bare lidt hvis
ZZR'eren kan vise 30km/t mere på speedometeret end CBR'en. I acc. er
CBR'eren nemlig en lille smule hurtigere, så den er jo nok ikke doslet.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Morten Dybdal (22-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten Dybdal |
Dato : 22-08-05 15:59 |
|
Jacob Larsen wrote:
>
> Min går også omkring 5100RPM ved 100km/t. Så undrer det mig bare lidt hvis
> ZZR'eren kan vise 30km/t mere på speedometeret end CBR'en. I acc. er
> CBR'eren nemlig en lille smule hurtigere, så den er jo nok ikke doslet.
En ZZ-R600 går ca. 240 på toppen, din kommer næppe over 230. Resten er
fejlvisning på speedometeret, op til 10 procent for meget er normalt.
--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare
| |
Jacob Larsen (22-08-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 22-08-05 18:55 |
|
"Morten Dybdal" <mdm@REMwebspeed.dk> wrote in message
news:4309e831$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Jacob Larsen wrote:
>
> >
> > Min går også omkring 5100RPM ved 100km/t. Så undrer det
> > mig bare lidt hvis ZZR'eren kan vise 30km/t mere på
> > speedometeret end CBR'en. I acc. er CBR'eren nemlig en
> > lille smule hurtigere, så den er jo nok ikke doslet.
>
> En ZZ-R600 går ca. 240 på toppen, din kommer næppe over
> 230. Resten er fejlvisning på speedometeret, op til 10
> procent for meget er normalt.
Denne ZZR er en af de ældre modeller inden de fik RAM-air. Jeg har dog
fundet ud af, at den høje tophastighed blev målt med en god kraftig medvind
og over en meget lang strækning. Det havde jeg ikke lige opfanget først.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Kenneth Østrup (19-08-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 19-08-05 13:06 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Hey.
>
> Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om. Jeg er udemærket tilfreds med
> den, men af ren interesse vil lige høre andres meninger.
>
> På speedometeret går den ca. 225km/t. ved lidt over 12.000rpm. Det er ikke
> under perfekte forhold, men jeg vil ikke tro, den under andre omstændigheder
> kan nå op på mere end måske lige over 230km/t.
>
> Min kammerats ZZR600 kan vise 255km/t på speedometeret under rigtig gode
> forhold. Det virker også som om CBR'eren har lidt bedre acc. En topfartsdyst
> har vi ikke lavet og regner heller ikke med det.
>
> Kan det godt nok passe der er så stor forskel på de to cykler eller er min
> muligvis ændret på en eller anden måde? Eller er speedometeret måske bare
> mere præcist på en CBR end på en ZZR?
Den nemmeste måde at tjekke det på er vel at tælle tænderne på tandhjulet.
Så vidt jeg husker har en CBR600F2 43 tænder på bagtandhjulet, jeg
kender desværre ikke målene for fortandhjulet.
)
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup (som selv kører med CBR600 bagtandhjul)
< http://blog.riskoger.net/>
| |
Sts Honda (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Sts Honda |
Dato : 21-08-05 09:35 |
|
Davs og godav
Jeg har geret min CBR F3 om til 15T for og bag 41T (original 43T!)
Nu passer speedometeret noget beder, ved 100 køre den 98 i den rigtige
verden
efter GPS køre den nu 258km/t og den viste 271 !
dog har den en enkel gang vist 285 på speedometeret og nålen var omme i det
røde felt ! puha men jeg har lige ramt det rigtige fugt i luften :o
--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk
www.dfmc.dk/?id=453
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:4305cb93$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jacob Larsen wrote:
> > Hey.
> >
> > Jeg overvejer om min CBR600F2 er gearet om. Jeg er udemærket tilfreds
med
> > den, men af ren interesse vil lige høre andres meninger.
> >
> > På speedometeret går den ca. 225km/t. ved lidt over 12.000rpm. Det er
ikke
> > under perfekte forhold, men jeg vil ikke tro, den under andre
omstændigheder
> > kan nå op på mere end måske lige over 230km/t.
> >
> > Min kammerats ZZR600 kan vise 255km/t på speedometeret under rigtig gode
> > forhold. Det virker også som om CBR'eren har lidt bedre acc. En
topfartsdyst
> > har vi ikke lavet og regner heller ikke med det.
> >
> > Kan det godt nok passe der er så stor forskel på de to cykler eller er
min
> > muligvis ændret på en eller anden måde? Eller er speedometeret måske
bare
> > mere præcist på en CBR end på en ZZR?
>
> Den nemmeste måde at tjekke det på er vel at tælle tænderne på tandhjulet.
>
> Så vidt jeg husker har en CBR600F2 43 tænder på bagtandhjulet, jeg
> kender desværre ikke målene for fortandhjulet.
> )
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup (som selv kører med CBR600 bagtandhjul)
> < http://blog.riskoger.net/>
| |
Kenneth Østrup (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 21-08-05 19:11 |
|
Sts Honda wrote:
> Jeg har geret min CBR F3 om til 15T for og bag 41T (original 43T!)
>
> Nu passer speedometeret noget beder, ved 100 køre den 98 i den rigtige
> verden
>
> efter GPS køre den nu 258km/t og den viste 271 !
>
> dog har den en enkel gang vist 285 på speedometeret og nålen var omme i det
> røde felt ! puha men jeg har lige ramt det rigtige fugt i luften :o
>
Jeg kan ikke se hvordan gearingen skulle have nogen indflydelse på
visningen på dit speedometer. På en F3 sidder måleren nede i
forhjulsnavnet som blot drejer kablet eftersom forhjulet drejer rundt.
Hvad angår præcisionsvisning så har jeg ikke fået tjekket min med GPS,
kunne jeg godt tænke mig!
Hvis jeg kører forbi vejmålerne, viser de præcist det samme som mit
speedometer. Jeg kører med CBR600F2 forhjul og Ducati M900 speedometer
og kabel fra en CBR600F3 ;)
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
| |
Sts Honda (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Sts Honda |
Dato : 21-08-05 19:53 |
|
......På en F3 sidder måleren nede i
......forhjulsnavnet som blot drejer kablet eftersom forhjulet drejer rundt.
Nej det gør den ikke, vi skal tilbage til F2, F3 er målt inde ved gaerkassen
!
Ps. min hjemmesiden er lige opdateret med en kanon Mc !
--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:4308c40a$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Sts Honda wrote:
> > Jeg har geret min CBR F3 om til 15T for og bag 41T (original 43T!)
> >
> > Nu passer speedometeret noget beder, ved 100 køre den 98 i den rigtige
> > verden
> >
> > efter GPS køre den nu 258km/t og den viste 271 !
> >
> > dog har den en enkel gang vist 285 på speedometeret og nålen var omme i
det
> > røde felt ! puha men jeg har lige ramt det rigtige fugt i luften :o
> >
>
> Jeg kan ikke se hvordan gearingen skulle have nogen indflydelse på
> visningen på dit speedometer. På en F3 sidder måleren nede i
> forhjulsnavnet som blot drejer kablet eftersom forhjulet drejer rundt.
>
> Hvad angår præcisionsvisning så har jeg ikke fået tjekket min med GPS,
> kunne jeg godt tænke mig!
>
> Hvis jeg kører forbi vejmålerne, viser de præcist det samme som mit
> speedometer. Jeg kører med CBR600F2 forhjul og Ducati M900 speedometer
> og kabel fra en CBR600F3 ;)
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
| |
Armand (21-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-08-05 21:18 |
|
Sts Honda wrote:
> .....På en F3 sidder måleren nede i
> .....forhjulsnavnet som blot drejer kablet eftersom forhjulet drejer rundt.
>
> Nej det gør den ikke, vi skal tilbage til F2, F3 er målt inde ved gaerkassen
> !
Bekræftet:
På Powersportspro's "partsfish" har F3'eren en: "sensor-assy speed",
hvor de tidligere har: "cable, speedometer"!
--
Armand.
(der også havde overset denne detalje)
| |
Kenneth Østrup (23-08-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 23-08-05 13:32 |
|
Sts Honda wrote:
> ......På en F3 sidder måleren nede i
> ......forhjulsnavnet som blot drejer kablet eftersom forhjulet drejer rundt.
>
> Nej det gør den ikke, vi skal tilbage til F2, F3 er målt inde ved gaerkassen
> !
>
Okay! så var jeg bare helt galt på den!
Det lyder godt nok mystisk, er der nogle fordele ved at måle derfra?
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
| |
MKS - 74 (23-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 23-08-05 13:51 |
|
On Tue, 23 Aug 2005 14:32:03 +0200, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:
>Det lyder godt nok mystisk, er der nogle fordele ved at måle derfra?
Ja da, du har ikke kablet til at hænge og dingle i fartvinden,
instrumenterne er også meget smallere på F3'eren (og hele kåbefronten
en god del smallere og fladere) idet de er fuldelektroniske. Der er
sikkert også andre fordele - Stil en F2 og F3'er op ved siden af
hinanden og se at F3'eren er mere clean i designet end F2'eren.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (23-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-08-05 17:48 |
|
Kenneth Østrup skrev i meddelelsen
<430b1742$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>Det lyder godt nok mystisk, er der nogle fordele ved at måle derfra?
Ingen mekaniske komponenter, kun en magnetisk sensor der "tæller" tænder på
et tandhjul i gearkassen, resten er elektronik.
mvh
Orla
| |
|
|