Hvad skal der til... ?
Fra : Morten Christensen

Dato : 18-08-05 19:58

....for at gøre danske road racing arrangementer mere interessante?

I år er der fx 4 DM-afdelinger, lavet som publikumsløbs der bliver
arrangeret på dansk jord.

Men man må med sandhed indrømme, at publikum svigter ret meget :(

Så hvad skal der til for at gøre dansk road racing mere interessant?

Vil du hellere sidde derhjemme foran stuealteret og se 20 minutter hver 3
uge - er det nok for dig?

Kom gerne med nogle bud på hvad der kan få dig og forhåbentligt andre op af
stolen og ud og kigge!

På forhånd tak

--
Morten Christensen
Road Racing Fyn

Fra : MAXI-87

Dato : 18-08-05 20:55

"Morten Christensen" <mhchris_SPAMMYJO_@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ...for at gøre danske road racing arrangementer mere interessante?
Hej
Godt du spørger.
Jeg har flere gange skulle arrangerer en tur til et løb - men det er komplet
umuligt
at finde noget som helst med dato og klokkeslæt.
Ikke en gang 14 dage før, har i selv et program at sende ud, jeg sendte
en mail i foråret til dig/jer men i havde ikke noget.
Jeg er ved at kikke på 10. - 11. september - det er altså ikke for tidligt
at have
en side med flimmer og farver over hvad det sker på dagen.
På jeres hjemmeside findes der et link til DMU og efter en del søgen, fandt
jeg
1. Road Racing Fyn
2. 10-11. september 2005, Flyvestation Vandel
3. 7. afd DM store klasser + RRFYN Cup
4. DM: Store klasser 125cc -> RRFYN CUP: 250/400STD, STD600, SB
5. Forventet 15 omgange pr. klasse
6. Mødetid: 7:00 Teknisk kontrol: 7:00 Instruktion: 8:30. Træning: 9:00
Start: 9:00
7. DM: Præmiering pokaler til nr. 1, 2 og 3 i hver klasse. RRFYN CUP:
Pengepræmier - se hjemmesiden..
8. Gebyr. 1500,-, ekstra klasse 500,-. Efteranm: +200,- Gælder også ved
betaling på banen!
9a. Frist: 26.08.2005. Giro: Bank: Reg.nr.: 4692 Kontonr: 4692 506 839
9b. Konkel 7, 6300 Gråsten
10. Se mere på www.roadracingfyn.dk - også for tilmelding! Strøm er ikke
inkluderet i prisen, pris kr. 100,-. Der vil blive lavet Park Fermé for
penge-klasserne Husk rettidig tilmelding for at blive nævnt i programmet.
Vis hensyn til brandreglerne for din placering i ryttergården.

Det sælger ikke en dyt på en opslagstavle.

Jeg er ellers en nogenlunde ørn til at finde rundt i cyberspace, men
generelt inden for motorsport er
man ikke særlig god til reklamer, det er ellers det der skal til med alle de
andre tilbud.
På søndag er der løb på Skovby banen, prøv selv at finde et program.

Folk planlægger i meget god tid deres fritid, og der er mange tilbud, så mit
råd - i god tid forud - lav
en side der sælger.

Hilsen
Hans

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-08-05 07:10

Oplysning... Jeg kører gerne til ræs. Men jeg har indtrykket af at nogle år
er der ikke så meget og andre år mere... (det får man ikke stampublikum
af...)

Men generelt er det svært at finde hvor og hvornår. Man kunne som en start
informere MC-klubberne, de har en stor kontaktflade... Og en E-mail koster
ikke noget, andet end tid... Og dato'er skal ud i god tid, personligt
planlægger jeg flere måneder ud i fremtiden. Der er jo børn der skal passes
osv. Og hvis man skal til ræs i udlandet, er det jo nærmest planlagt ½ år
før, man skal af sted.

--
Mvh.
Henrik (som gerne vil se ræs...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-08-05 23:53

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Oplysning... Jeg kører gerne til ræs. Men jeg har indtrykket af at nogle
> år er der ikke så meget og andre år mere... (det får man ikke stampublikum
> af...)

Mnjae, det er nu ikke helt rigtigt.
I nogle år har sporten været for nedagående, og dermed færre og færre
arrangementer.
Og det bliver så ikke bedre af, at ud af de 3 der var i fx 2003, var der et
i Polen....

Nu har jeg ikke selv været i sporten så lang tid, men efter sigende skulle
det være første gang i 9 år, der er 7 arrangementer på en sæson, foruden
Challenge Cup'en...

> [...]
> planlægger jeg flere måneder ud i fremtiden. Der er jo børn der skal
> passes osv. Og hvis man skal til ræs i udlandet, er det jo nærmest

I foråret fik jeg MC touring klubben til at ligge alle vores arrangementer
ind i deres kalender, ligesom vores egen hjemmeside har haft informationen
om hvor og hvornår siden december sidste år.
Men det med at sende mail ud til alle klubberne.... Jow, god ide - men nogen
i branchen har prøvet det og er så blevet bonnet for at spamme... det er sq
ikke sjovt - og gør det da slet ikke nemmere.
Der har året igennem været oprettet et nyhedsbrev, som man kan tilmelde sig,
og få noget af informationen derfra.

Derudover så kan det være en ret så besværlig opgave at få datoerne til at
falde helt på plads, og af princip og erfaring fra tidligere år, så laves
der ingen program med mulige datoer, for de har for meget stor vane til at
ændre sig flere gange, indtil kontrakten er underskrevet :(

Men vi forsøger at gøre det så godt vi kan, jeg har i et andet indlæg svaret
på at skulle lave reklamer; det er forsøgt flere gange, og hver gang til
stor skuffelse og med større tab til følge. Og det er uanset medie...:(

--
MortenC

Fra : Thomas

Dato : 19-08-05 08:06

> Så hvad skal der til for at gøre dansk road racing mere interessant?

Jeg har besluttet at tage til Vandel i næste måned - men jeg mangler også
noget info om arrangementet. Der er ikke nogle opslag eller programmer
tilgængelige om arrangementerne (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde
noget).
Og det synes jeg også tidligere har været problemer omkring arrangementerne.
Jeg tror ikke folk ved at arrangementerne er der.

Thomas

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-08-05 19:54

Morten Christensen wrote:

> Men man må med sandhed indrømme, at publikum svigter ret meget :(
> Så hvad skal der til for at gøre dansk road racing mere interessant?

Eksponering.

Ville være lækkert med een dansk hjemmeside som minimum indeholder:
- komplet opdateret løbskalender over alle Scandinaviske løb.
- kørselsvejledninger/info til banerne.

Dernæst kunne suppleres med:
- stillinger/resultater i alle Scandinaviske løb.
- race-nyheder generelt.

--
Mvh Henrik.

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-08-05 23:41

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> [...]
> - kørselsvejledninger/info til banerne.
>
> Dernæst kunne suppleres med:
> - stillinger/resultater i alle Scandinaviske løb.

Jow, kan til dels give dig ret i at der skal eksponering til.
Men det koster penge - MANGE penge; det er jo ikke virksomhedsdrift, der
ligger bag, men ganske almindelig frivillig arbejdskraft gennem en klub, som
stabler sådanne arrangementer på benene.

Der er tidligere forsøgt at lave TV-, radio- og avis/blad-reklamer - tilmed
var vejret super.
Regningen lød på små 70.000, og der kom sølle 317 publikummer.
Det er prøvet flere gange nu, og der er blevet indset, at det ikke er så
meget reklamen der sælger :(
Derfor mit spørgsmål herinde om, hvad der skal til for at folk bl.a herfra
vil synes at dansk road racing kunne være interessant at se in real life.

Men nå, tilbage til dine efterlysninger.
Der findes en side med informationen du efterlyser; dog undtaget
resultaterne fra alle skandinaviske løb.
Du finder den her: http://www.dmusport.dk
Siden er vores hoved organisations side, og dækker over flere 2-hjulede
grene.

--
MortenC