Alt andet skal altså være i orden inden man forgriber sig på karburatorerne:
Tænding, kompression og ventiler - først da kan man gå videre, ellers famler
man i blinde.
--
Med venlig hilsen
Motor Press
V/journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK 8660 Skanderborg
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK + 8657 7204
Mobil: DK + 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:430373f7$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Jeg har en CB900F motor som nok trænger til at få justeret ventiler.
> Jeg har lige synkroniseret karburatore igen og den går stadigvæk lidt
> ujævnt.
>
> Jeg har siden jeg købte cyklen i midten af Maj kørt 15.200 km og jeg
> ved ikke hvornår de sidst var stillet før jeg købte den. (mon ikke det
> er på tide? :))
>
> Jeg har ikke prøvet at stille ventiler på sådan en maskine før, så
> jeg er lidt i tvivl om det er noget jeg bør rode mig ud i.
> Jeg havde dog på min SOHC CB400F skildt toppen ad adskillege gange samt
> stillet ventiler (stilleskruer!)
>
> Så jeg har lige et par spørgsmål:
>
> 1) Er der nogen som har prøvet det før på en lignende maskine/motor, er
> det nemt at gå til? evt. nogle gode råd?
>
> 2) Bør man have motoren af stellet før man kan komme ordentligt til?
>
> 3) Skal man tømme motoren for olie for at kunne dreje krumtappen efter
> målene eller kan man gøre det fra generator (højre) side?
>
> 4) Noget specielt/særligt værktøj jeg skal bruge udover søgeblade og
> Honda's shim værktøj (bestilt fra david silver spares)?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup - <
http://blog.riskoger.net/>