powercommander! (billigst hvor?)
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 16:42

I hvilket land skal man købe en powercommander? dvs hvor er den billigst :)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-08-05 16:51

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> writes:

> I hvilket land skal man købe en powercommander? dvs hvor er den billigst :)

www.ebay.co.uk fåes de til rundt £200 + porto. I Dydskland fåes de
til e280-290, afhængig af model.

Endnu billigere fåes de i USA (via ebay auktioner), men da skal men
regne på moms osv inden den kommer hjem til dig.

Skulle jeg foreslå noget, så søg efter "Barry's motorcycle emporium"
på ebay.co.uk, han lægger nye PC3USB ud til auktion hver uge.

(nej, jeg får ikke kommision eller noget fra barry).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 16:55

Den skal bruges til en TL1000S, dvs det skal være en pcII´er

Har søgt på ebays, men har ikke kunne finde nogle :(

Er det et specielt sted jeg skal lede?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-08-05 17:28

http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-TL1000S-Power-Commander_W0QQitemZ7992897768QQcategoryZ25623QQrdZ1QQcmdZViewItem

> Er det et specielt sted jeg skal lede?

Worldwide :)

Kai

Fra : Peter Wolff

Dato : 17-08-05 21:19

jeg har ikke har ikke så meget forstand på det, men kan man selv montere
sådan en fætter? Er der ikke en masse indstillings muligheder/fælder?

JEg kunne godt tænke mig en ny udstødning til SV`eren (Noget brål med
Carbon - ja tak) og kunne i den anledning godt være tændt på en
Powercommander.

Hvis jeg snakker med forhandleren vil de have en bondegård for at montere
det, men hvor meget arbejde er der egenlig i det?

Wolff
SV650SK4

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-08-05 22:51

Peter Wolff wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg snakker med forhandleren vil de have en bondegård for at montere
> det, men hvor meget arbejde er der egenlig i det?

montering tager ingen tid, eller lidt gør det jo
Tog mig 20 min på min FZ6.
Det er nemt selv at lægge nye maps ind fra powercommander, de har typisk
lidt forskellige maps til hver model, men jeg vil anbefale dig, at få
den justeret ind hos en forhandler.
Det fik jeg, og det kostede mig ca 1600,- med rullefelt.

Det er ikke strengt nødvendigt, men hvis når man nu finlusterer kan man
lige så godt få det gjort ordentligt

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Moller

Dato : 18-08-05 08:20

Thomas Jensen wrote:

> Det er ikke strengt nødvendigt, men hvis når man nu finlusterer kan man
> lige så godt få det gjort ordentligt

   Kan sige på en anden måde også "Enten gør man det ordentligt, eller man
lader helt være og spare pengende ;)"

   Det er ret kikset at købe en masse habengut og montere på sin MC, hvis
man ik for det justeret ind så man udnytter den fordel kan give for ens
maskine. Og jo flere ting man montere jo vigtigere er det, da hver ting
kan rykke lidt den ene eller den anden vej, og påvirker/lapper over
hinandens opsætninger.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-08-05 09:28

Moller wrote:

> [...]
> ens maskine. Og jo flere ting man montere jo vigtigere er det, da hver
> ting kan rykke lidt den ene eller den anden vej, og påvirker/lapper over

tænkte jeg ville prøve en pænere henvisning :)

Fra : Moller

Dato : 18-08-05 09:56

Thomas Jensen wrote:

> tænkte jeg ville prøve en pænere henvisning :)

   :) nå ja, der skal lige spredes nogen smileys hist og her...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 23:54

du kan montere en powercommander og et pipercross filter på 15 min selv
Det der koster er justeringen. Men der er lavet en del maps der passer sådan
nogenlunde!
Hvis ikke du vil ofre på en powercommander, Så kan et par forhandlere (fx mc
hospitalet) justere den originale CDI. Det er næsten ligeså godt og koster
omkring 1000-1500.- for en justering

Hvis du ikke vil give penge for et pipercross filter, men selv lave noget
lignende er det MEGET nemt! Det kan gøres på flere måder med samme resultat.
Så alt i alt kan du faktsik få en del mere ydelse ud af din SV`er for kun
prisen af en justering af cdi!

Fra : Kasperkk

Dato : 21-08-05 07:25

> [...]
> samme resultat. Så alt i alt kan du faktsik få en del mere ydelse ud
> af din SV`er for kun prisen af en justering af cdi!

Du mener man skal lave nogle huller i låget på luftfilterboksen og hæve
tanken eller hvad?

Kasperkk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 09:16

> Du mener man skal lave nogle huller i låget på luftfilterboksen og hæve
> tanken eller hvad?

Det er en metode ja. Kender flere der har gjort. Det virker som pipercross
filter (svarende til den får alt den luft den kan trække). ikke nødvendigt
at hæve tank