Kan man holde en hvid eller lys læderdragt~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-05 10:37

Ganske simpelt: Kan man holde en hvid eller lys læderdragt pæn? Jeg snakker
selvfølgelig ikke om helt hvide dragter, men bare om dragter med hvide
områder i en hvis størrelse.

Eksempel:
http://www.susannainternational.com/imagesproducts/HL-8050-rb-pw-racingsuit.jpg

Kunne forestille mig de hvide områder hurtigt blev grimme.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-08-05 10:48

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> [...]
> selvfølgelig ikke om helt hvide dragter, men bare om dragter med hvide

Begge mine dragter har hvide felter (well, ræs-dragten er næsten 100%
hvid), så jeg har lidt erfaring med det.

Dér hvor der er størst problem, er ved håndledet. Der samles en del
skidt og snavs op, men det kan nemt vaskes/renses væk med saddelsæbe.

Sørg dog for at købe hvid/farveløs saddelsæbe. Den største misfarning
på ræserdragten, skyldes en tur hen af asfalten på Knutstorp sidste år
:-/

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-05 10:00

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in
message news:uek8shp2y.fsf@harrekilde.dk

> [...]
>
> Sørg dog for at købe hvid/farveløs saddelsæbe. Den
> største misfarning
> på ræserdragten, skyldes en tur hen af asfalten på

Tak for svarerne alle sammen. Jeg vil ikke være skræmt helt væk af moderate
mængder lyst læder, men det er nok bedst at holde mig fra meget lyse
dragter, da jeg ved jeg bliver træt af rengøringen i længden.

Fra : Sanne Johansson

Dato : 17-08-05 15:17

Jacob Larsen wrote:

> Kunne forestille mig de hvide områder hurtigt blev grimme.

Har kun haft min hvide/lysgrå/grå läderdragt i en säson, men det er min
hidtidige erfaring, at det er let at holde den ren med lädersäbe. Alle
insektspor er i hvertfald fjernet hidtil...

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 17-08-05 16:05

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> http://www.susannainternational.com/imagesproducts/HL-8050-rb-pw-racingsuit.jpg
>
> Kunne forestille mig de hvide områder hurtigt blev grimme.

De (mindre) hvide områder på min har fået sort læderfedt ligesom resten - af
den enkle årsag at det var det eneste jeg havde til at ligge :)
Måske er det grimt, men det virker. Så den har efterhånden udviklet sig fra
at være sort/blå/hvid til sort/mørkeblå/grå.

Kan du ikke bare købe en mørk i stedet? Har det med læderdragter på samme
måde som jeg har det med fælge... hvis de er hvide er man selv ude om det.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-05 16:07

"Rasmus Neckelmann" <neckelmann@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Kan du ikke bare købe en mørk i stedet? Har det med
> læderdragter på samme måde som jeg har det med fælge... hvis de er hvide

Hmmm... Måske er det alligevel det bedste, men er de mørke ikke noget
varmere end de lyse i sommervarmen?

Og er de lysere ikke mere trafiksikre pga. de kraftige farver?

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 17-08-05 16:32

Nu når du er i gang kan du jo også tage en neongrøn vest på, ligesom
politiet :)

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 17-08-05 17:47

Jacob Larsen wrote:

> Hmmm... Måske er det alligevel det bedste, men er de mørke ikke noget
> varmere end de lyse i sommervarmen?

Nu har jeg aldrig prøvet andet end mørkt - så jeg har ikke så meget at
sammenligne med desværre. Varmen har nu aldrig været et problem for mig.

> Og er de lysere ikke mere trafiksikre pga. de kraftige farver?

Tja det har vel en vis effekt - håber på at min meget orange mc opvejer det
:)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-05 17:51

On Wed, 17 Aug 2005 18:46:46 +0200, "Rasmus Neckelmann"
<neckelmann@gmail.com> wrote:

>Tja det har vel en vis effekt - håber på at min meget orange mc opvejer det
>:)

Idag så jeg en fætter der havde farvet sine sidespejle skrigorange og
_det_ var helt sikkert noget der fangede blikket, det var hylegrimt,
men det var opmærksomhedstiltrækkende....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-08-05 12:48

"Idag så jeg en fætter der havde farvet sine sidespejle skrigorange"

Det skulle vel aldrig være "fætter-Rolf" fra DMC??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 17-08-05 19:10

Jacob Larsen wrote:

> Hmmm... men er de mørke ikke noget varmere end de lyse i sommervarmen?

I hvad?
Jeg tro ikke engang at min fremmedordbog indeholder dét ord :-/

> Og er de lysere ikke mere trafiksikre pga. de kraftige farver?

Absolut!

--
Armand.
(der personlig ikke ville vælge så lyst læder; men det er ud fra

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-05 08:49

Armand wrote:

> I hvad?
> Jeg tro ikke engang at min fremmedordbog indeholder dét ord :-/

Hukommelsen svigter dig, mon ikke du skulle få en ny lægeattest :
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrarkiv.htm

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 18-08-05 07:58

Torben Scheel wrote:

> [...]

>>> Hmmm... men er de mørke ikke noget varmere end de lyse i sommervarmen?

> Hukommelsen svigter dig, mon ikke du skulle få en ny lægeattest :

Torben !! Det er sgu' da ikke "sommervarme", og hvis man så vælger at
klikke på "nedbør" eller "højeste vindstød" (som nok burde være "stærkeste
vindstød"), så har sommeren da været noget jammer.

Hvornår skal familien beværtes på Trust Kro ??

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-05 09:57

Schlæger wrote:

> Torben !! Det er sgu' da ikke "sommervarme", og hvis man så vælger at
> klikke på "nedbør" eller "højeste vindstød" (som nok burde være
> "stærkeste vindstød"), så har sommeren da været noget jammer.

Da jeg sad i en pøl af sved og arbejdede i starten af juli føltes det
unægtelig sådan. Heldigvis var det ikke så galt da ferien indfandt sig,
så det var da muligt at bevæge sig lidt rundt. Hvis ikke et par grader
over gennemsnittet er varmt nok, bor man vist et forkert sted. (1,4 i
Armands baghave - 2,4 i min)

> Hvornår skal familien beværtes på Trust Kro ??

Du husker bedre end jeg - det bliver ikke før næste år - fruen har
ikke rutine nok. Om jeg fatter at det kan være så svært at drive nogen
ud at køre MC..

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 18-08-05 11:00

Torben Scheel wrote:

> Du husker bedre end jeg - det bliver ikke før næste år - fruen har
> ikke rutine nok. Om jeg fatter at det kan være så svært at drive nogen
> ud at køre MC..

Deal !!

Mch Schlæger

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-08-05 12:50

"Og er de lysere ikke mere trafiksikre pga. de kraftige farver?"

Det kommer også lidt an på MC og kørestilling.... Hvis du ligger hen over
tanken og MC'en har kåbe, kan man jo næsten kun se hjelmen.... :-/

Fra : Armand

Dato : 18-08-05 23:14

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> selvfølgelig ikke om helt hvide dragter, men bare om dragter med hvide

Vær forøvrigt opmærksom på at den linkede dragt er en one-piece suit der
altså ikke er sammenlynet på midten!
Bare for det tilfælde at det ikke kun var et eksempel.

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-05 09:58

> Vær forøvrigt opmærksom på at den linkede dragt er en
> one-piece suit der altså ikke er sammenlynet på midten!
> Bare for det tilfælde at det ikke kun var et eksempel.

Vigtig at bemærke. Det var nu bare et eks, men det kunne jo have været.

Louis har f.eks. et tilbud på en fin heldragt for 300? for tiden, men jeg
vil meget gerne have, jeg kan tage jakken af, når jeg hopper af cyklen. Det
koster vist lidt mere, men hellere give lidt mere for noget man så gider
bruge.