/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rejetting, RD 350 ?
Fra : Chris


Dato : 17-08-05 10:21

Hej,

Jeg har læst et par steder omkring min Yamaha Rd 350 YPVS (1995) at hvis man
skifter udstødningstype er det nødvendigt at "rejette" for at motoren ikke
skal brænde sammen.
Hvad vil det sige at rejette... jeg har forstået det som om at det er en
eller anden ventil der skal justeres for at rette op på
kompressionsforholdende. ?

Mvh Chris



 
 
Thomas B. Andersen (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 17-08-05 10:51


"Chris" <chl@heleneogjens.dk> skrev i en meddelelse
news:43030175$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har læst et par steder omkring min Yamaha Rd 350 YPVS (1995) at hvis
> man skifter udstødningstype er det nødvendigt at "rejette" for at motoren
> ikke skal brænde sammen.
> Hvad vil det sige at rejette... jeg har forstået det som om at det er en
> eller anden ventil der skal justeres for at rette op på
> kompressionsforholdende. ?

Re-jette .. Er det ikke at dysse karburatorene om? En jet er ihvertfald en
dyse.
>
> Mvh Chris

Thomas
>
>



Hekto (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-08-05 11:13

In article <43030175$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
chl@heleneogjens.dk says...
> Jeg har læst et par steder omkring min Yamaha Rd 350 YPVS (1995) at hvis man
> skifter udstødningstype er det nødvendigt at "rejette" for at motoren ikke
> skal brænde sammen.
> Hvad vil det sige at rejette... jeg har forstået det som om at det er en
> eller anden ventil der skal justeres for at rette op på
> kompressionsforholdende. ?
>
Nej, det er udskiftning af dyserne i kaburatorerne.
For mager blanding på en 2T'er fører 100% til brændte stempler.

Sæt dig grundigt ind i stoffet, før du begynder at pille!
Der er temlig kontant afregning!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-05 13:13


Chris skrev i meddelelsen <43030175$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Hvad vil det sige at rejette...

Om-dyse, det vil sige justere karburatorerne ind til den ændrede
"reflektion" i den nye udstødning.

Og det _skal_ gøres ! Ellers risikerer Du at brænde hul i stemplerne, eller
at motoren sætter sig. (Se evt. tidligere tråd om ødelagte stempler/garanti
reparation af en Suzuki RG)

mvh
Orla



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste