|
| R6 motor stået af..... Fra : morten.b.johansen@gm~ |
Dato : 17-08-05 07:54 |
|
Hey
Dam min 1999 R6 motor er stået af, plejlstangs lejerene er gået, og
krumptappen har taget skade. Står nu adskildt hos mekanikern øv øv
øv. Det kan ikke betale sig at reppe den krumtappen alene koster vist
8-9000. Så leder med lys og lygte efter en ny!
Problemet startede i foråret, en underlig rasle/klapre lyde ved ca
6000 omdr. Lyden var der kun med træk på, ikke hvis man bare gassede
op.
Prøvede at checke ventiler, men de stod helt fint. Cyklen kom så til
lydmuren, hvor de havde den en hel dag. De kunne ikke høre noget og de
havde den så i bænken, 97 hk på baghjulet. Hmm det lød sku
mærkeligt.
Nu havde jeg efterhånden kørt omkring 600km på maksinen hvor den
havde sagt denne lyd. Så sætter jeg den til Stevns MC. De kan høre
det med det samme, men ikke noget godt bud på hvad det er. Nu syntes
jeg også at maskinen begynder at være lidt mere død. De skiller den
ad, og så ser de de basket plejlstangs lejerene. Krumtappen har så
også taget skade. De kan ikke sige hvorfor. Cyklen har i den tid jeg
har haft den altid haft nok olie og aldrig kørt på baghjulet...
Hvem her i DK gør noget i motore, kan se at mc-huset har en motor til
at stå til 9500, lidt pebret, men ok de siger den kukn har gået 3500
km.
Har set en i sverige til 5000 svenske, men personen har ikke svaret
enu.
Morten...med død R6
| |
Hekto (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-08-05 08:24 |
|
In article <1124261640.821433.244770@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
morten.b.johansen@gmail.com says...
> Hvem her i DK gør noget i motore, kan se at mc-huset har en motor til
> at stå til 9500, lidt pebret, men ok de siger den kukn har gået 3500
> km.
> Har set en i sverige til 5000 svenske, men personen har ikke svaret
> enu.
>
Ebay?
Kan sølerne ikke slibes op/hårdtforkromes? så kunne der komme nye lejer
i, o.s.v.
Hvis alle 4 er gået, må det da være noget med smøringen?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-08-05 08:43 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>Kan sølerne ikke slibes op/hårdtforkromes? så kunne der komme nye lejer
>i, o.s.v.
Hvis "overstørrelse" lejer kan fåes. :-/ Det kan måske svare sig på en
krumtap med en enkelt søle, men en 4'er ? Næppe!
>Hvis alle 4 er gået, må det da være noget med smøringen?
Eller overdreven sejgtrækkeri, eller defekt tændingstidspunkt á for tidlig
:-|
mvh
Orla
| |
Hekto (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-08-05 09:13 |
|
In article <4302ea26$0$76403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Hvis "overstørrelse" lejer kan fåes. :-/ Det kan måske svare sig på en
> krumtap med en enkelt søle, men en 4'er ? Næppe!
>
Nåh ... OK! ... en 'one-shot'-motor?
Jeg ved ikke hvad det koster; men umiddelbart er der da et stykke vej,
med de priser der nævnes.
Kan man få en anden motor til 5K - som er iorden???? - er det
selvfølgelig klart det enkleste og billigste.
Udbuddet på Ebay må kunne fortælle noget om det.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-08-05 11:34 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>In article <4302ea26$0$76403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Orla
>Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
>> Hvis "overstørrelse" lejer kan fåes. :-/ Det kan måske svare sig på en
>> krumtap med en enkelt søle, men en 4'er ? Næppe!
>>
>Nåh ... OK! ... en 'one-shot'-motor?
Naiee ! En 270/450 sgu'da
>Kan man få en anden motor til 5K - som er iorden???? - er det
>selvfølgelig klart det enkleste og billigste.
>Udbuddet på Ebay må kunne fortælle noget om det.
Tjae, bare krumpeteren er ok såe.... Den originale motor er jo åbnet
allerede. Men der er givetvis også fine motorer fra skadede cykler, som bare
skal have dæksler fra den gamle motor monteret.
mvh
Orla
| |
tb (19-08-2005)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 19-08-05 22:07 |
|
>>Kan man få en anden motor til 5K - som er iorden???? - er det
>>selvfølgelig klart det enkleste og billigste.
>>Udbuddet på Ebay må kunne fortælle noget om det.
>
>
> Tjae, bare krumpeteren er ok såe.... Den originale motor er jo åbnet
> allerede. Men der er givetvis også fine motorer fra skadede cykler, som
> bare
> skal have dæksler fra den gamle motor monteret.
Skulle lige til at fyre en fordom af. Noget i stil med, at på ebay er der
mange CBR1000RR motorer mv til salg, og maskinen er næppe gammel nok til at
være SLIDT op. Jeg har prøvet en R6 og jeg er helt sikker på at jeg ikke
ville overleve ret længe på sådan en, så uden at have kigget, vil jeg tro
der er mange R6 stumper til salg der ikke er SLIDT op...
| |
Kong (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Kong |
Dato : 17-08-05 09:15 |
|
http://cgi.ebay.de/Yamaha-yzf-R6-MOTOR_W0QQitemZ7992986170QQcategoryZ88483QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
<morten.b.johansen@gmail.com> wrote in message
news:1124261640.821433.244770@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Hey
Dam min 1999 R6 motor er stået af, plejlstangs lejerene er gået, og
krumptappen har taget skade. Står nu adskildt hos mekanikern øv øv
øv. Det kan ikke betale sig at reppe den krumtappen alene koster vist
8-9000. Så leder med lys og lygte efter en ny!
Problemet startede i foråret, en underlig rasle/klapre lyde ved ca
6000 omdr. Lyden var der kun med træk på, ikke hvis man bare gassede
op.
Prøvede at checke ventiler, men de stod helt fint. Cyklen kom så til
lydmuren, hvor de havde den en hel dag. De kunne ikke høre noget og de
havde den så i bænken, 97 hk på baghjulet. Hmm det lød sku
mærkeligt.
Nu havde jeg efterhånden kørt omkring 600km på maksinen hvor den
havde sagt denne lyd. Så sætter jeg den til Stevns MC. De kan høre
det med det samme, men ikke noget godt bud på hvad det er. Nu syntes
jeg også at maskinen begynder at være lidt mere død. De skiller den
ad, og så ser de de basket plejlstangs lejerene. Krumtappen har så
også taget skade. De kan ikke sige hvorfor. Cyklen har i den tid jeg
har haft den altid haft nok olie og aldrig kørt på baghjulet...
Hvem her i DK gør noget i motore, kan se at mc-huset har en motor til
at stå til 9500, lidt pebret, men ok de siger den kukn har gået 3500
km.
Har set en i sverige til 5000 svenske, men personen har ikke svaret
enu.
Morten...med død R6
| |
MKS - 74 (17-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 17-08-05 11:31 |
|
On Wed, 17 Aug 2005 10:15:25 +0200, "Kong" <kongerslev@hotmail.com>
wrote:
> http://cgi.ebay.de/Yamaha-yzf-R6-MOTOR_W0QQitemZ7992986170QQcategoryZ88483QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
F.eks ja, regn med at den nok fiser op i min. 4-500 Euro plus ca.
50-100 Euro i fragt, hvilket dog stadig er billigt i forhold til DK,
som man kun bør vælge såfremt der følger en særdeles god garanti med,
der er nemlig ingen AFAIK (udover evt en enkelt privat i ny og næ) der
sælger motorer i R6-klasse for under 8-12.000 kr. Der er
tilsyneladende problemer med nogle af de R6-motorer, indenfor det
sidste år alene har jeg kendskab til 4 med variende motorskade.
Iøvrigt kan man tit aflæse en motors generelle holdbarhed af eBays
slutpriser, VFR750 og CBR600-motorer bliver tit næsten foræret væk til
en 2-3.000 kr fordi de er ret svære at ødelægge og cyklen typisk går
til inden motoren, så hvis man er _rigtig_ doven, så kører man bare
motoren helt i sænk uden nogen form for vedligeholdelse og køber en
ny(brugt) når den så engang i fremtiden er kaput, det vil tit være
billigere end (værksteds)ventiljustering, olieskift osv .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-08-05 13:08 |
|
MKS - 74 skrev i meddelelsen <4k36g1dperuh443pp86l4iupkrpnrs3t7j@4ax.com>...
>så hvis man er _rigtig_ doven, så kører man bare
>motoren helt i sænk uden nogen form for vedligeholdelse og køber en
>ny(brugt) når den så engang i fremtiden er kaput, det vil tit være
>billigere end (værksteds)ventiljustering, olieskift osv .
Et princip som en tidligere arbejdskollega, praktiserede på sin Renault 5.
Da den var rådnet op havde motoren gået 70.000 Km. siden sidste olieskift.
mvh
Orla, hvis skodamobil får "nyt" aflagt olie fra "fie" for hver 30.000 Km.
| |
Pizzabager (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 17-08-05 13:46 |
|
> mvh
> Orla, hvis skodamobil får "nyt" aflagt olie fra "fie" for hver 30.000 Km.
>
>
Du hælder din brugte MC olie på bilen bagefter??.. hmmm ja hvorfor ikke, min
gamle corolla får i forvejen den billiste olie, så er olien fra MC'en sku
nok bedre :)
kasper
| |
Ukendt (22-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-08-05 20:11 |
|
Pizzabager skrev i meddelelsen
<4303319c$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>> mvh
>> Orla, hvis skodamobil får "nyt" aflagt olie fra "fie" for hver 30.000 Km.
>>
>>
>Du hælder din brugte MC olie på bilen bagefter??.. hmmm ja hvorfor ikke,
min
>gamle corolla får i forvejen den billiste olie, så er olien fra MC'en sku
>nok bedre :)
Jup ! Den er go nok til en så lavtydende motor, der alligevel ikke skal
holde mere end et par hundrede tusind Km. Olien fra skodamobilet går så på
plæneklipperen, hvorfra den stille og roligt fordamper, og det store
naturlige oliekredsløb er sluttet.
mvh
Orla, som sidste år suplerede op med nyt syntetisk skodolie fra Motul på
plæneklipperen, hvorefter den resolut brækkede plejlstangen
| |
morten.b.johansen@gm~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : morten.b.johansen@gm~ |
Dato : 18-08-05 08:11 |
|
Nu har jeg så fundet en motor i Sverige til 5000 spir. Men hvordan
faaen checker man så lige at det ikke er en total død klump man
køber????
M
| |
Dak (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 18-08-05 16:39 |
|
>Problemet startede i foråret, en underlig rasle/klapre lyde ved ca
>6000 omdr. Lyden var der kun med træk på, ikke hvis man bare gassede
>op.
lyder som det samme min laver for tiden. ventiler er lige blevet
stillet og lyden forblev uændret. og den laver også kun lyden når jeg
slipper koblingen og den trækker. Så hvis der er nogen kloge hoveder som
skulle måske vide hvad det er så sig lige til. Den mister også lige takten
engang imellem og går ud hvis jeg holder i tomgang.
Dak
Suzuki GS500Ev
| |
[6705] Jesper Sørens~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 18-08-05 22:37 |
|
<morten.b.johansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1124261640.821433.244770@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Dam min 1999 R6 motor er stået af, plejlstangs lejerene er gået, og
krumptappen har taget skade. Står nu adskildt hos mekanikern øv øv
øv. Det kan ikke betale sig at reppe den krumtappen alene koster vist
8-9000. Så leder med lys og lygte efter en ny!
Ring til Henrik på 7527 0850 .. han har en R6'er der måske bliver erklæret
totaltskadet i næste uge og motoren fejler ingenting...
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
morten.b.johansen@gm~ (19-08-2005)
| Kommentar Fra : morten.b.johansen@gm~ |
Dato : 19-08-05 09:34 |
|
Tak for info!!
Har lige snakket med ham, sagen er ikke afgjort enu, men han vil vende
tilbage. Flink man i øvrigt!! :)
| |
|
|