endnu mere srad!
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 16-08-05 21:30

Er der nogen af jer derude, som ligger inde med mc revyer fra 1996 og så et
par år frem, og evt blade med test af suzuki srad750, og kawa´s zx9r??( evt
også de mindre af dem(600srad, og zx6r)

Kom også frisk med en masse af egne erfaringer osv, plusser og minusser, evt
svagheder ved cyklerne!?

Håber det er i den rigtige newsgruppe??
På forhånd tak
Johan

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-08-05 07:48

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev:

> [...]
> et
> par år frem, og evt blade med test af suzuki srad750, og kawa´s zx9r??(
______________________________________

Jeg sidder lige på skolen nu, og har desværre ikke de efterspurgte
revy-sider her, men på Sydfyns MC-service kan du læse tekniske data på
rigtig mange mc-modeller.

Liste over Suzuki (vælg model til venstre):
http://www.sydfynsmcservice.dk/suzukidata/suzukidataside.html

Liste over Kawasaki (vælg model til venstre):
http://www.sydfynsmcservice.dk/kawasakidata/kawasakidataside.html

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-05 09:41

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> Er der nogen af jer derude, som ligger inde med mc revyer

Prøv evt et fildelingsprogram.

/jim

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-05 12:22

On Tue, 16 Aug 2005 22:30:07 +0200, "Johan Vikkelsøe-Pedersen"
<jv-p@dsa-net.dk> wrote:

>Er der nogen af jer derude, som ligger inde med mc revyer fra 1996 og så et
>par år frem

Det gør dit lokale bibliotek.

Her er et uddrag :

http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1996/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__GSX-R_750.jpg
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1997/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__GSX-R_750.jpg
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1998/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__GSX-R_750.jpg

http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1996/Motorcykler_fra_A_til_Y/Kawasaki__Ninja_ZX-9R.jpg
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1997/Motorcykler_fra_A_til_Y/Kawasaki__Ninja_ZX-9R.jpg
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1998/Motorcykler_fra_A_til_Y/Kawasaki__Ninja_ZX-9R.jpg

>Kom også frisk med en masse af egne erfaringer osv, plusser og minusser, evt
>svagheder ved cyklerne!?

ZX-6R: stærk motor, ok udseende, god plads, ok kvalitet og
køreegenskaber til såvel frisk kørsel som touring.

ZX-9R: stærk motor, ok udseende, god plads, ok kvalitet, moderate
køreegenskaber til frisk/sportlig kørsel, fint til sportstouring.

GSXR600: temmelig hysterisk motor, relativt forkrampet siddestilling
for mange, gode køreegnskaber til sportslig kørsel belastende til
andet.

GSXR750: mindre hysterisk end 600'eren men skal stadig rev'es godt,
ligner 600'eren en del men er bare bedre afstemt i det hele, rigtig
fin cykel til den gadekører der kører meget frisk til eller mange
TD's, ellers byder den ikke på noget specielt.

Begge GSXR'erne ser efterhånden temmelig outdatede og kluntede ud med
den brede front, Kawa'erne holder fint stilen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 18-08-05 15:48

Bukker dyyybt, og takker ærbødigt for hjælp og toldmodigheden!!!

Så det vel bare at spare de penge sammen, og så købe svinet, og investere i
et GPS sporesystem, istedet for kasko forsikring!, de må jo ku købes for
penge!!
Erfaringer nogen?

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-08-05 18:48

> [...]
> også de mindre af dem(600srad, og zx6r)
>
> Kom også frisk med en masse af egne erfaringer osv, plusser og minusser, evt

He he..

SRAD, betyder blot "Suzuki Ram Air Direct"... det findes på stort set
alle suzukis sports maskiner fra 1996 og frem...

De japanske producenter (men især Skruzuki) har altid været glad for
smarte forkortelser..

Se om du/I kan gætte dette lille udpluk af de mange der

SACS
EXUP
YPVS
DCBS

Thore

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 19-08-05 20:04

Hmmmm.
KLart klart, orange ikk,
Nå, men videre, og signing off
tak for hjælpen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-08-05 12:22

SmaRTrxxv wrote:

> SRAD, betyder blot "Suzuki Ram Air Direct"... det findes på stort set
> alle suzukis sports maskiner fra 1996 og frem...
_______________________________________

Meget muligt, men det kaldes modellen altså.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Armand

Dato : 21-08-05 13:11

Psycho Cowboy wrote:

> _______________________________________
>
> Meget muligt, men det kaldes modellen altså.

96'eren kaldes sq da for "guldkaramellen" :-|

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-08-05 15:39

Armand wrote:

> 96'eren kaldes sq da for "guldkaramellen" :-|
______________________________________

Jeps, den første SRAD-model som går fra 96 til om med 97.
Derefter kalder man dem bare SRAD til om med 00, og den fås (så vidt jeg
ved) ikke i guld-udgaven derfra.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Armand

Dato : 21-08-05 20:53

Psycho Cowboy wrote:

> Jeps, den første SRAD-model som går fra 96 til om med 97.

- - - - som det drejer sig om hér!

> Derefter kalder man dem bare SRAD til om med 00, og den fås (så vidt jeg
> ved) ikke i guld-udgaven derfra.

Guldkaramellen markerede tillige designskiftet fra det gamle markante
GSXR-alustel der lå nærmest vandret under tanken!
Følg steldesignet gennem årgangene på sitet:
<http://images.google.com/imgres?imgurl=http://motoencyklop.szm.sk/historia/gsxr750/1996.jpg&imgrefurl=http://motoencyklop.szm.sk/historia/gsxr750.htm&h=309&w=450&sz=30&tbnid=iUPuo6OZTvoJ:&tbnh=85&tbnw=124&hl=da&start=2&prev=/images%3Fq%3Dgsxr750%2B1996%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3DRNWE,RNWE:2004-51,RNWE:en%26sa%3DN>

Nu jeg har gang i link'ene:
- Reinhardts Eyecatchers i Bellacentret i vinters:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=12282
- Som de burde have set ud!?:
http://i.b5z.net/i/u/1642112/i/suz-gsxr750-01.jpg

--