Polering af aluminium
Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-08-05 20:08

Hej.

Findes der en "nem" måde, at polere aluminim på? Jeg kender metoden med
polereskiver og pasta og det fungerer også rigtig fint så længe det er på
steder der er til at komme til, men det kniber jo med at komme ind i
hjørnene med en skive på boremaskinen. Og selv med aldrig så meget knofedt
og klude er det mig ikke muligt at få så fint et resultat som maskinen kan
lave.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-08-05 21:19

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> og klude er det mig ikke muligt at få så fint et resultat som maskinen kan

Uhadada - jeg har lige fået min fødselsdagsgave - en dremel. De dersens
25mm polerskiver - det er noget der kan komme til. Der findes desuden
endnu mindre skiver og sågar en spids filtdims. Kan anbefales. Køb
tilbehøret i Biltema - det er ca. kvart pris..

--
vh
Torben - der sidst brugte dremlen til rustfjernelse før slaglodning af

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 16-08-05 21:24

> [...]
> og klude er det mig ikke muligt at få så fint et resultat som maskinen kan
----
Heya..

Dremmel er løsningen på dit problem..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-08-05 21:55

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Dremmel er løsningen på dit problem..

Tja, det er jo lige det. Hvor dum har man lov at være Jeg har i forvejen
en hurtigsliber, dog til luft. Så er det jo bare med at få fat i det
rigtige tilbehør.

Fra : Mogens

Dato : 17-08-05 11:50

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Findes der en "nem" måde, at polere aluminim på? Jeg kender metoden med
> polereskiver og pasta og det fungerer også rigtig fint så længe det er på

Jeg er vist desværre nødt til at udstille min uvidenhed: Hvad er det for
noget pasta, man kan bruge? Tandpasta, spaghetti, Slipol eller et eller
andet special alu-polere-pasta?
Den forrige ejer har vist spildt benzin via tanken ned over alu-stellet, og
det har da ikke voldsom indvirkning på køregenskaberne, men er alligevel
lidt træls at se på.

--
Mogens
CBR600F4

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-05 13:39

Mogens wrote:

> [...]
> det har da ikke voldsom indvirkning på køregenskaberne, men er alligevel

Det er hård polérmasse - fås mindst i 2 "grovheder". Hælder du slipol på
en roterende polérskive får du en fin gul stribe i ansigtet som primært
resultat - det skal derfor være den hårde til maskinpolering. Det fås i
Bauhaus, Biltema osv.

--
vh
Torben