afgiftspørgsmål
Fra : Kasperkk

Dato : 16-08-05 19:37

Hejsa

Hvad tror i en cbr900 fra 95 med 45k på klokken vil ende med i afgift?

Kasperkk
Ex sv

Fra : MKS - 74

Dato : 16-08-05 20:52

On Tue, 16 Aug 2005 20:36:33 +0200, "Kasperkk"
<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Hvad tror i en cbr900 fra 95 med 45k på klokken vil ende med i afgift?

Den er med værdilisterne hos T&S - se dem her:

http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterbackup.html

De siger 35.000 i AV - svarende til 60856 i afgift, hvor meget du så
evt vil kunne få den ned afhænger helt af standen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-08-05 07:48

> Den er med værdilisterne hos T&S - se dem her:
>
> http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterbackup.html
Hejsa,
hvor kom de lister fra ?
er der flere ?
mvh bo

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-05 11:41

On Wed, 17 Aug 2005 08:48:20 +0200, "Bo Christensen"
<bo@bcconsult.com> wrote:

>Hejsa,
>hvor kom de lister fra ?

Det fremgår af teksten, det er de værdilister som vurderingsnævnene
har udarbejdet til brug for T&S' fastsættelse af depositum på de mest
populære egenimportcykler, en cykel der er på vurderingslisterne vil
altid blive depositumfastsat efter værdilistens AV og man ved derfor
på forhånd hvad depositum er inden man evt. køber eller henter en
cykel uden afgift. Værdilisterne siger imidlertid ikke noget præcist
om den _endelige_ afgift, men er man tilfreds med depositum udfra
listerne kan man vælge at udføre en skrivebordsvurdering og da påregne
at depositum vil afspejle den endelige afgift ganske præcist i stort
set alle tilfælde, hvis man derimod vil ha' mere tilbage må man gennem
møllen med vurdering efter fremvisning.

>er der flere ?

Ja da. spørg den lokale T&S-region om der findes nogle til de cykler
du evt. måtte være interesseret i

Fra : Rasmus Laursen

Dato : 16-08-05 21:49

Kasperkk wrote:

> Hejsa

> Hvad tror i en cbr900 fra 95 med 45k på klokken vil ende med i afgift?

> Kasperkk
> Ex sv

Hey Casper!

Godt cykelvalg! Mit bedste bud ville være ca 55-60k. Nu ved jeg ikke hva
du har givet for den, men den vil nok ende på ca 80k i sidste ende...
Prisen er selvfølgelig alt efter hvilken stand cyklen er i. Jeg fik min
fireblade vurderet for et par år siden og fik 12k tilbage, så det kan godt
betale sig hvis den har et par små ting... kosmetisk som teknisk. Hvis du
har brug for hjælp slår du bare på tråden!
Er det en tysker?

Mvh
Rasmus
CBR Fireblade 900 fra 92, UR-BLADEN!

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 17-08-05 15:41

Kasperkk skrev:

> Hejsa
>
> Hvad tror i en cbr900 fra 95 med 45k på klokken vil ende med i afgift?
>
> Kasperkk
> Ex sv

Lige et tillægsspørgsmål. Hvor stærke er de motorer egentlig? Hvor
meget betyder km på dem?

Kasperkk

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-05 16:00

On 17 Aug 2005 07:41:09 -0700, Kasperkk_nielsen@hotmail.com wrote:

>Lige et tillægsspørgsmål. Hvor stærke er de motorer egentlig? Hvor
>meget betyder km på dem?

De er helt generelt _meget_ stærke, men mange er svinekørt - tjek
2.gearet og kør glad derudad...