/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mindste mål på Bremse skiver på XJ600 Dive~
Fra : Chris


Dato : 15-08-05 15:35

Hejsa Alle

Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.

Chris


 
 
Hekto (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-08-05 17:42

In article <ms91g116ksanpd087o09k214u342qcrra8@4ax.com>,
tintin@esenet.dk says...
> Hejsa Alle
>
> Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
> have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
> for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
> så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
> jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.
>
> Chris
>
>
Står det ikke enten på kanten, eller inde ved navet på skiven?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Chris (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 15-08-05 19:23

Hejsa Hekto
Nej det gør det nemlig ikke som det jo ellers plejer at gøre, men bare
ikke her.... ØVØV



On Mon, 15 Aug 2005 18:41:39 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>In article <ms91g116ksanpd087o09k214u342qcrra8@4ax.com>,
>tintin@esenet.dk says...
>> Hejsa Alle
>>
>> Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
>> have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
>> for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
>> så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
>> jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.
>>
>> Chris
>>
>>
>Står det ikke enten på kanten, eller inde ved navet på skiven?


Steen Gruby (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-08-05 19:58

On Mon, 15 Aug 2005 20:23:02 +0200, Chris <tintin@esenet.dk> wrote:

Hej Chris.

>Nej det gør det nemlig ikke som det jo ellers plejer at gøre, men bare
>ikke her.... ØVØV
>
Og jeg troede jeg var smart :-;
Der ligger en manual til XJ600 Diversion N og S Her:
http://vitty.ru/files/xj600s.pdf
Den beskriver fint målene på nye skiver:
Forreste skiver:    1992-1997: 6,0 mm
       1998 - : 5,0 mm
Bageste skiver:    1992 -    : 5,0 mm

Mindstemål : se mindstemål's mærkerne stemplet i skiverne.

Surt show.
Der kan enten være tale om indstemplede mål eller målemærker.
Dine skiver kan være uoriginale da målene mangler
(Det behøver skiverne ikke nødvendigvis at være dårligere af).
Du må lokke en der har en lignende MC til at checke for dig.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Chris (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 15-08-05 20:36

Hejsa Steen
Mange tak for linket, det er bare alletiders med sådan en manual,
men det hjælper mig ikke helt, da syns manden vil have en form for
dokumentation for målene, nærmere den foreste han målte den til 5.4mm
og kan jeg komme med bevis for at det er nok, ja så er "diveren" synet
Chris


On Mon, 15 Aug 2005 20:58:27 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>On Mon, 15 Aug 2005 20:23:02 +0200, Chris <tintin@esenet.dk> wrote:
>
>Hej Chris.
>
>>Nej det gør det nemlig ikke som det jo ellers plejer at gøre, men bare
>>ikke her.... ØVØV
>>
>Og jeg troede jeg var smart :-;
>Der ligger en manual til XJ600 Diversion N og S Her:
>http://vitty.ru/files/xj600s.pdf
>Den beskriver fint målene på nye skiver:
>Forreste skiver:    1992-1997: 6,0 mm
>       1998 - : 5,0 mm
>Bageste skiver:    1992 -    : 5,0 mm
>
>Mindstemål : se mindstemål's mærkerne stemplet i skiverne.
>
>Surt show.
>Der kan enten være tale om indstemplede mål eller målemærker.
>Dine skiver kan være uoriginale da målene mangler
>(Det behøver skiverne ikke nødvendigvis at være dårligere af).
>Du må lokke en der har en lignende MC til at checke for dig.
>


Lars Andersen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 15-08-05 20:19


"Chris" <tintin@esenet.dk> wrote in message
news:ms91g116ksanpd087o09k214u342qcrra8@4ax.com...
> Hejsa Alle
>
> Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
> have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
> for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
> så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
> jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.
>
> Chris

Havde samme problem forrige uge da jeg var til toldsyn med fruens nye
maskine. Min tyske "Reparatur Anleitung" siger

5,5 mm foran
3,5 mm bag

I synshallen hev de bøger frem og fandt en typegodkendelse der hed S6359
frem (jeg var til Toldsyn med den derfor gik de så meget op i papirer). Den
skulle dække Diversion fra 1992 tom 1996. Fra 1997 og frem hedder den S8395
(kan findes på www.fstyr.dk) På begge papirer opgives slidmålet til

5,5 mm foran - den var OK )
4,5 mm bag - min var 3,8 mm ((

Så hvis du ikke holder målet - bliver du hurtigt ca 12-1800 kr fattigere
(afhængig af om det er for eller bag) hvis du køber i DK (Ellers er M&P
eller louis.de noget billigere - der skal jo nye klodser til ny skive)

//Lars



Armand (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-05 20:37

Lars Andersen wrote:
> "Chris" <tintin@esenet.dk> wrote in message
> news:ms91g116ksanpd087o09k214u342qcrra8@4ax.com...
>
>>Hejsa Alle
>>
>>Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
>>have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
>>for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
>>så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
>>jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.
>>
>>Chris
>
>
> Havde samme problem forrige uge da jeg var til toldsyn med fruens nye
> maskine. Min tyske "Reparatur Anleitung" siger
>
> 5,5 mm foran
> 3,5 mm bag
>
> I synshallen hev de bøger frem og fandt en typegodkendelse der hed S6359
> frem (jeg var til Toldsyn med den derfor gik de så meget op i papirer). Den
> skulle dække Diversion fra 1992 tom 1996. Fra 1997 og frem hedder den S8395
> (kan findes på www.fstyr.dk) På begge papirer opgives slidmålet til
>
> 5,5 mm foran - den var OK )
> 4,5 mm bag - min var 3,8 mm ((
>

Det kan da forøvrigt ikke passe at det er ejeren der skal stille med en
sådan dokumentation :-|
Hvad med dét tal som Chris nu støver op og medbringer - Hvilken
dokumentation skal han medbringe på dét? Jeg mener: Det er da ikke for
menigmand at fremskaffe deciderede kopier af typeattester hvori tallet
vil stå nævnt, og "jeg har set på nettet" er vel ikke pålideligt nok :-/
Hvis sidstnævnte accepteres, så er det jo blot at måle sine skiver og
opgive et tal der er .10mm tyndere :-|

--
Armand.

Lars Andersen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 15-08-05 20:45

> > Havde samme problem forrige uge da jeg var til toldsyn med fruens nye
> > maskine. Min tyske "Reparatur Anleitung" siger
> >
> > 5,5 mm foran
> > 3,5 mm bag
> >
> > I synshallen hev de bøger frem og fandt en typegodkendelse der hed S6359
> > frem (jeg var til Toldsyn med den derfor gik de så meget op i papirer).
Den
> > skulle dække Diversion fra 1992 tom 1996. Fra 1997 og frem hedder den
S8395
> > (kan findes på www.fstyr.dk) På begge papirer opgives slidmålet til
> >
> > 5,5 mm foran - den var OK )
> > 4,5 mm bag - min var 3,8 mm ((
> >
>
> Det kan da forøvrigt ikke passe at det er ejeren der skal stille med en
> sådan dokumentation :-|
> Hvad med dét tal som Chris nu støver op og medbringer - Hvilken
> dokumentation skal han medbringe på dét? Jeg mener: Det er da ikke for
> menigmand at fremskaffe deciderede kopier af typeattester hvori tallet
> vil stå nævnt, og "jeg har set på nettet" er vel ikke pålideligt nok :-/
> Hvis sidstnævnte accepteres, så er det jo blot at måle sine skiver og
> opgive et tal der er .10mm tyndere :-|
>
> --
> Armand.

Enig, og jeg havde også støvet nettet m.m. igennem uden held - inden jeg
kørte til syn, da den bagerste skive godtnok ser noget slidt ud. Jeg tog
chancen fordi cyklen var synet i Tyskland 14 dage tidligere - med de 3,8
mm - hvilket jeg også havde papir på. Spørgsmålet er så - om
typegodkendelsen S6359 har den rigtige oplysning ??? - det får jeg sikkert
aldrig opklaret da den nye skive + klodser ankom her til aften og allerede
er monteret.

//Lars



Armand (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-05 20:50

Lars Andersen wrote:
>>>
>>>
>>>I synshallen hev de bøger frem og fandt en typegodkendelse der hed S6359
>>>frem (jeg var til Toldsyn med den derfor gik de så meget op i papirer).
>>>
>>Det kan da forøvrigt ikke passe at det er ejeren der skal stille med en
>>sådan dokumentation :-|
>>Hvad med dét tal som Chris nu støver op og medbringer - Hvilken
>>dokumentation skal han medbringe på dét? Jeg mener: Det er da ikke for
>>menigmand at fremskaffe deciderede kopier af typeattester hvori tallet
>>vil stå nævnt,
>
> Enig, og jeg havde også støvet nettet m.m. igennem uden held - inden jeg
> kørte til syn, ........... Spørgsmålet er så - om
> typegodkendelsen S6359 har den rigtige oplysning ??? -

Dén burde jo være ét af de papirer de allerede har støvet igennem, og
hvis man kan få sin sag igennem blot ved at referere til et
typegodkendelsesnummer som de så verificerer, er de ikke deres løn
værd:, derved at man bevisligt så har lavet deres arbejde for dem :-|

--
Armand

Lars Andersen (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 16-08-05 18:20

> > Enig, og jeg havde også støvet nettet m.m. igennem uden held - inden jeg
> > kørte til syn, ........... Spørgsmålet er så - om
> > typegodkendelsen S6359 har den rigtige oplysning ??? -
>
> Dén burde jo være ét af de papirer de allerede har støvet igennem, og
> hvis man kan få sin sag igennem blot ved at referere til et
> typegodkendelsesnummer som de så verificerer, er de ikke deres løn
> værd:, derved at man bevisligt så har lavet deres arbejde for dem :-|
>
> --
> Armand

Fætter synsmand var nu meget flink - og det var faktisk ham som fandt
papirerne frem - så intet at klage på der. På www.fstyr.dk er kun et
begrænset antal typegodkendelser - og altså ikke den model jeg var til syn
med.
Det som derimod kunne irritere mig var, at da han havde en typegodkendelse -
kunne jeg have sparet kr. 250,- som det kostede at få en vejeseddel -
det er trods al næsten 2 kasser afgiftstynget dansk øl - eller 8 liter
fuldsyntetisk olie fra Louis.

Men ellers enig i at Chris ikke er behandlet så pænt da han var på besøg hos
Fætter Syn

//Lars

PS: På den nye skive er stemplet min. mål = 4,5 mm



Armand (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-08-05 22:41

Lars Andersen wrote:
>>>Enig, og jeg havde også støvet nettet m.m. igennem uden held - inden jeg
>>>kørte til syn, ........... Spørgsmålet er så - om
>>>typegodkendelsen S6359 har den rigtige oplysning ??? -
>>
>>Dén burde jo være ét af de papirer de allerede har støvet igennem, og
>>hvis man kan få sin sag igennem blot ved at referere til et
>>typegodkendelsesnummer som de så verificerer, er de ikke deres løn
>>værd:, derved at man bevisligt så har lavet deres arbejde for dem :-|
>>
>
> Fætter synsmand var nu meget flink - og det var faktisk ham som fandt
> papirerne frem - så intet at klage på der. På www.fstyr.dk er kun et
> begrænset antal typegodkendelser - og altså ikke den model jeg var til syn
> med.
> Det som derimod kunne irritere mig var, at da han havde en typegodkendelse -
> kunne jeg have sparet kr. 250,- som det kostede at få en vejeseddel -

Det er efterhånden gruppens erfaring at man skal tage chancen omkring
vejeseddel til MC!


> Men ellers enig i at Chris ikke er behandlet så pænt da han var på besøg hos
> Fætter Syn

Nu lyder det til at det kun var et ordinært syn at Chris var til med
diversionen, og ikke ligefrem et toldsyn :-/

--
Armand.

Chris (19-08-2005)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 19-08-05 22:40

Hejsa Alle
Jeg har fundet ud af en løsning, jeg købte en ny skive (1128 kr.) og
kørte til omsyn og så var cyklen synet.
Men jeg læste dog også at hvis man kommer med uorginale dele til syn
så jo ikke indgår i typegodkendelsen, ja så skal man selv sørge for
dokumentation for at delen overholder kravet til typegodkendelsen.
Tak for alle indlæg, ses på vejen

Chris
XJ600 Diversion


On Mon, 15 Aug 2005 16:34:52 +0200, Chris <tintin@esenet.dk> wrote:

>Hejsa Alle
>
>Jeg håber I vil hjælpe mig med at lille problem, da jeg idag skulle
>have min Diversion synet kunne syns personalet ikke finde mindste mål
>for bremse skiverne og sagde jeg skulle finde dem og komme til omsyn,
>så hvis I ville hjælpe mig med de mål ville det glæde mig meget for
>jeg har ellers ingen idé om hvor jeg skulle få disse fra.
>
>Chris


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste