Skift af pakdåser i forgaffel gsx550
Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 14-08-05 13:04

Hej!

Jeg håber ikke i er blevet træt af mig endnu, så her
kommer endnu et spg :

Suzukien sveder lidt (meget) fra forgaflen, især i højre
side. Så der er løbet olie ned på kaliber og skiven i den
side, og det bremser den absolut ikke bedre af...

Inder rørene ser umiddelbart fine ud, så jeg håber det
kan klares med nye pakdåser, men hvor meget skal
skildes ad, og hvordan griber jeg lige sagen an ?

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 16-08-05 00:17

Kaj Kristian Thomsen wrote:
> [...]
> side. Så der er løbet olie ned på kaliber og skiven i den
> side, og det bremser den absolut ikke bedre af...

Problemet er løst...

Fra : Armand

Dato : 16-08-05 15:43

Kaj Kristian Thomsen wrote:

> Problemet er løst...

á skiftet pakdåse, eller teleskop der er løbet tør for olie?

--
Armand.

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 16-08-05 18:09

Hej!

Armand wrote:

> á skiftet pakdåse, eller teleskop der er løbet tør for olie?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dig korrekt :)
Men den svedte/sveder ret kraftigt i højre side, faktisk så meget
at det løb ned over kaliber og skiven.
Ved et tilfælde er jeg så løbet ind i en gammel ven der
skruer lidt MC, og som har lovet at skifte pakdåser og
støvhætter i begge sider.
Jeg har nemlig ikke den helt store lyst til selv at begynde på opgaven,
da den smule jeg ved om forgafler begrænser sig til min gamle yamaha
knallert, og suzien ser _lidt_ mere avanceret ud.

Pakdåser og hætter er bestilt, så jeg håber på at inderrøret
ikke er beskadiget.

Ved du hvor meget olie der skal være i hver gaffelben ?

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Armand

Dato : 16-08-05 22:36

Kaj Kristian Thomsen wrote:
> [...]
> da den smule jeg ved om forgafler begrænser sig til min gamle yamaha
> knallert, og suzien ser _lidt_ mere avanceret ud.

Så husk at kigge ham grundigt over skulderen, så du ved dét til en anden
gang! Og hvis han begynder at ville grave dem ud med skruetrækkere så
stop ham og lær herinde hvordan man gør :-|

> Ved du hvor meget olie der skal være i hver gaffelben ?

Louis' motobase siger: 317 CCM SAE 15W pr teleskop.
Link: www.louis.de - Vælg "Motobase" i den vandrette sorte bjælke.

--
Armand.