hjelmvisire
Fra : Armand

Dato : 14-08-05 11:23

Knækkede en banal tap i mit visir i går, så nu hopper den venstre side
af når jeg åbner visiret helt op

Hjelmen er en AGV Ghost og nye visirer ad vanlig vej (eks. Louis.de)
koster et halvt hundrede€, et beløb der umiddelbar vil få mig til at
køre med det skadede visir som værende "godt nok" trods forudseelige
gentagne afhoppere i mere eller mindre belejlige situationer :-/
Er der nogen de har hamstret links til billigere alternativer. Og nu vi
har fat i den ende: Til ældre hjelme også?

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 11:46

On Sun, 14 Aug 2005 12:22:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Knækkede en banal tap i mit visir i går, så nu hopper den venstre side
>af når jeg åbner visiret helt op

Jeg har det eksakt samme problem med en Ghost, lidt upraktisk men på
den anden side smart nok som fartbremse for over 160-200 stykker
popper visiret af i den ene side på grund af vindtrykket .

>Er der nogen de har hamstret links til billigere alternativer.

Næh ikke mig i hvert fald og jeg har også ledt længe, det er et type 2
visir der også passer på en række andre modeller, men det hjælper ikke
meget, der er et par stykker der jævnligt sælger lidt billigere på
eBay, men med forsendelse ender det i reglen omtrent lige så dyrt (ca.
350-400) som herhjemme, køb 2 af denne herre og sælg det ene til mig
for halvdelen?

<http://cgi.ebay.de/AGV-VISIER-NEU-KLAR-KRATZFEST_W0QQitemZ4568490107QQcategoryZ46168QQrdZ1QQcmdZViewItem>

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 12:47

MKS - 74 wrote:

> Jeg har det eksakt samme problem med en Ghost, lidt upraktisk....

> Næh ikke mig i hvert fald og jeg har også ledt længe, det er et type 2
> visir der også passer på en række andre modeller.......

Jup!
Igen er de gængse kataloger gode referencelister:
Louis AGV visir -liste sammenholder Ghost'en med:
Q3; Argon; Bolt; X-vent; Flyer; X-R2 og GP-pro.

> [...]
> eBay, men med forsendelse ender det i reglen omtrent lige så dyrt (ca.
> 350-400) som herhjemme, køb 2 af denne herre og sælg det ene til mig

Shit!
Jeg havde søgt på Ebay; men kun fundet 2 hits på "Visir", hvorfor jeg
ikke tænkte på at "Visier" også kunne forekomme

Fælleskøb? God ide; men hvorfor mig?
Er det et banalt klart du er ude efter? Jeg hopper nok på et
Iridum-noget :-/

Nu vi ér i gang med fællesindkøbet: Er der andre med AGV-hjelm der er
med på sagen??

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 13:59

On Sun, 14 Aug 2005 13:46:42 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Shit!
>Jeg havde søgt på Ebay; men kun fundet 2 hits på "Visir", hvorfor jeg
>ikke tænkte på at "Visier" også kunne forekomme

Og du undrede dig slet ikke over _at_der kun var 2 hits

>Fælleskøb? God ide; men hvorfor mig?

Hvorfor ikke dig?

>Er det et banalt klart du er ude efter? Jeg hopper nok på et
>Iridum-noget :-/

Tjoh, det kan man da altid bruge, jeg spurgte ham hvad han skulle ha'
for 2 alm incl. forsendelse - 33 pr. stk og 9 Euro i forsendelse = 75
Euro, de iridium han sælger er vist kun incl. tysk forsendelse, så mon
ikke man kunne lokke dem ud af ham for 45-47 Euro pr. stk, ikke fordi
der er så voldsomt meget at spare, men som sagt det er ikke lykkedes
mig at finde det superbilligt andetsteds...

>Nu vi ér i gang med fællesindkøbet: Er der andre med AGV-hjelm der er
>med på sagen??

Du køber bare en containerfuld og sælger dem via Armands produkthandel
, anyhoo for mig haster det nu ikke voldsomt, idet min sæson så
småt går på hæld for i år....

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 14:14

MKS - 74 wrote:

> , anyhoo for mig haster det nu ikke voldsomt, idet min sæson så
> småt går på hæld for i år....

Var til Thy-træf i går og tog hygge-ruten: 181 langs vestkysten derop -
Det var sq nærmest efterår á 15° blæsende og med byger

Er forøvrigt ved at være godt træt af Barbie-CBR'ens poppede let
forhøjede visir: Selv med ørepropper buldrer det for højt i hjelmen til
at ørerne lader det gå ubemærket forbi
Måske at man skulle prøve en tur på én med std. visirhøjde :-/ (hint-hint)
Men på den anden side, så er det alligevel meningen at den skal ud af
samlingen snarligst, så problemet er jo egentligt kortsigtet :-/

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 14:19

On Sun, 14 Aug 2005 15:13:59 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Var til Thy-træf i går og tog hygge-ruten: 181 langs vestkysten derop -
>Det var sq nærmest efterår á 15° blæsende og med byger

Den sidste md's tid har jeg vel max kørt 4-5 dage, det bliver ik' til
møj' - men fik også kørt en del inden, så fin-fin sæson alligevel.

>Men på den anden side, så er det alligevel meningen at den skal ud af
>samlingen snarligst, så problemet er jo egentligt kortsigtet :-/

Det kræver jo ligesom at du sætter den til salg også....i dare U

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 14:39

MKS - 74 wrote:

> Det kræver jo ligesom at du sætter den til salg også....i dare U

Der er lige to hurdler forinden:
1: At gøre den salgsklar.
2: trække den gennem vurdering.

"1" vil være dumt at gøre inden "2"; men dét sker så allerede på Onsdag!

--
Armand.
(dont need to be dared - Har allerede den næste i hus, så Barbie'en er

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 15:05

On Sun, 14 Aug 2005 15:38:30 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>(dont need to be dared - Har allerede den næste i hus, så Barbie'en er
>kun i vejen)

Det synes jeg da ikke jeg kan erindre at jeg er blevet informeret om,
kan det virkelig passe at det er sådan det skal være ? Evt. på mail
hvis det er semi-pseudo-hemmeligt, har du købt en Honda mere står
verden ikke til redde.....

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 22:13

MKS - 74 wrote:

> [...]
> kan det virkelig passe at det er sådan det skal være ? Evt. på mail
> hvis det er semi-pseudo-hemmeligt, har du købt en Honda mere står

Hæ!
Nej, du er ikke informeret om alt, og det ér faktisk en
semi-pseudo-hemmelighed-agtig sag

Jeg har ellers hvisket lidt i krogene, men det er ikke lykkes mig at
opbygge den store nysgerrighed over hvilken model det var at jeg kørte
hjem fra .de (á over Kielerkanalen i færgen der ikke rørte vandet), så
det er kun et par stykker til nu har nydt at blive indviet deri (jeg
beder derfor fortsat om deres diskretion)

--
Armand.
(Forræder - Men dog ikke mærkeforræder (á Honda-køber) dennegang)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-08-05 12:46

Armand wrote:

> [...]
> det er kun et par stykker til nu har nydt at blive indviet deri (jeg
> beder derfor fortsat om deres diskretion)

Nu er jeg jo ikke een af de indviede - så jeg gætter... Benelli!?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-08-05 11:22

Tony Lorentzen wrote:

> Nu er jeg jo ikke een af de indviede - så jeg gætter... Benelli!?

Hm... Det manglende svar kan kun betyde een ting...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Armand

Dato : 18-08-05 23:21

Tony Lorentzen wrote:

> Hm... Det manglende svar kan kun betyde een ting...

Hæ!
Jeg har da ellers Benelli'er nok i de to Sei's i kælderen.
Men indrømmet: Jeg hár luret på en 900'er til samlingen; men det er ikke
en Benelli!
Jeg lader bomben springe ad omveje inden længe!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 19-08-05 09:39

Armand wrote:

> Jeg lader bomben springe ad omveje inden længe!
Ja, mon man skal begå sig til Roskilde Airshow og have kamera med ? .....

--
/Bjørn - Paparazzi

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 19-08-05 10:07

On Fri, 19 Aug 2005 08:38:47 +0000 (UTC), bjosko@yahoo.com (Bjørn S)
wrote:

>Ja, mon man skal begå sig til Roskilde Airshow og have kamera med ? .....

Husk, der er Fyn TT i morgen:

<http://www.crrdk.com/admin/Admin.asp?start=selecttillaegsregler2&fltLobID=66&fltklubid=&online=ok>

- der kunne Armand jo også dukke op?!?!

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Armand

Dato : 19-08-05 15:35

Bjørn S wrote:

> Ja, mon man skal begå sig til Roskilde Airshow og have kamera med ?

Endnu er det kun CBR'en der er plader på, og Roskilde får jeg sgu'tte
tid til da jeg tager til Hadsten og venskabs-racer med ungerne fra det
lokale projekt!

--
Armand.

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 19-08-05 18:00

> [...]
> til da jeg tager til Hadsten og venskabs-racer med ungerne fra det lokale

Det er da rart en gang imellem at føle sig blandt de få udvalgte der har
fået at vide at Armand har købt sig en ---- nå ja, jeg lovede i øvrigt ikke
at afsløre det i utide, og slet ikke på denne NG. Tak for sludderen til Thy
træf Armand.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Armand

Dato : 19-08-05 20:34

Arne Rohr Pedersen wrote:

> [...]
> at afsløre det i utide, og slet ikke på denne NG. Tak for sludderen til Thy

Tak i lige måde. Det var jo rart at skulle møde dig på hjemmebane for en
sjælden gangs skyld.

Thy er jo så tilpas ude på den velkendte Lars' marker at jeg regnede
rygtet for ikke at sprede sig som lynild derfra

Men der er dømt lusk: Der bliver tippet bag min og gruppens ryg -
Forrædere er vedkommende!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-08-05 17:04

> [...]
> poppede let forhøjede visir: Selv med ørepropper buldrer
> det for højt i hjelmen til at ørerne lader det gå

Er det et flip-up eller et double bubble du har? Jeg har et standard på min
og jeg overvejede lidt om et af ovenstående var bedre, men ville ikke købe
et netop pga. risikoen for turbulens.

> Måske at man skulle prøve en tur på én med std.
> visirhøjde :-/ (hint-hint) Men på den anden side, så er
> det alligevel meningen at den skal ud af samlingen
> snarligst, så problemet er jo egentligt kortsigtet :-/

Ja ja, du snakker hele tiden om at skille dig af med den Honda, men den
holder der sjovt nok endnu. Selvom du bliver ved med at finde på ting du
ikke kan lide ved den.

Men seriøst, er mærket så så slemt som du har syntes op indtil købet af
vidunderet?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 22:34

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> og jeg overvejede lidt om et af ovenstående var bedre, men ville ikke købe

Hverken-eller!
Det er tilsyneladende blot et uoriginalt "tinted" der også er forhøjet
lidt :-/
Min gamle klubkammerat der nu er reborn på CBR, har et "single-bubble"
med lidt flip-up på kanten, som jeg også har tilgode at teste!

> Ja ja, du snakker hele tiden om at skille dig af med den Honda, men den
> holder der sjovt nok endnu.......

Den står jo i garagen som den eneste (kørende) i samlingen med plade på,
så hvorfor lade den stå?

> ......Selvom du bliver ved med at finde på ting du
> ikke kan lide ved den.

Det er forørigt lykkedes at slide det på baghjulet monterede M59'er ned,
så nu står et bagdæks-skifte for døren som det næste. Så jeg kan da
stadig finde på!

> Men seriøst, er mærket så så slemt som du har syntes op indtil købet af
> vidunderet?

Seriøst?
Mærke- fanatisme; had; skepsis, har da intet med seriøsitet at gøre :-|
Jeg har længe markeret mig som Gruppens Honda-hader, og baggrunder
dertil har jeg forelagt i flere tilfælde; men netop CBR600 og en anden
populær model har jeg nødtvungent anbefalet i flere tilfælde.
Og det kan da godt være at 600'eren holder vand i den sidste ende; men
identitets-tabet ved købet af Barbie-design CBR'eren har ikke kunnet
overdøves af fremragenhed ved køretøjet
Og så er der lige dén detalje som kan læses i motorcykellivets uskrevne
love §1

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-08-05 23:24

> Seriøst?
> Mærke- fanatisme; had; skepsis, har da intet med seriøsitet at gøre :-|

Hehe.

> [...]
> overdøves af fremragenhed ved køretøjet
> Og så er der lige dén detalje som kan læses i motorcykellivets uskrevne

- og lige nøjagtigt dem har jeg ledt efter men kan ikke finde dem - ku' du
evt. hjælpe med et link?

> --
> Armand.

ScooterBo
(som håber en stakkels YBR125 ikke falder ind i en eller anden
hade-kategori ;->)

Fra : Armand

Dato : 15-08-05 01:02

Bo Nielsen wrote:

> - og lige nøjagtigt dem har jeg ledt efter men kan ikke finde dem - ku' du
> evt. hjælpe med et link?

Det er da bare at skrive: "motorcykellivets uskrevne love" i Googles
søgefelt og derfra gå videre :-|

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 15-08-05 02:19

Armand wrote:

> Det er da bare at skrive: "motorcykellivets uskrevne love" i Googles
> søgefelt og derfra gå videre :-|

Bare og bare..

Fra : Armand

Dato : 15-08-05 12:42

Ulvir wrote:

> Bare og bare..

Så gå da for pokker ind på:
http://justfuckinggoogleit.com/

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-05 00:09

> Så gå da for pokker ind på:
> http://justfuckinggoogleit.com/

Jo tak har været der Jeg prøver "bare og bare" modellen

ScooterBo
(der vel så for fa'en ka' lære det ;->)

Fra : Armand

Dato : 16-08-05 15:42

Bo Nielsen wrote:

> Jo tak har været der Jeg prøver "bare og bare" modellen
> ScooterBo
> (der vel så for fa'en ka' lære det ;->)

Fandt du det så??

--
Armand.
(Der som oprindelig medforfatter og den der har præsenteret regelsættet

Fra : CL

Dato : 16-08-05 20:24

> --
> Armand.
> (Der som oprindelig medforfatter og den der har præsenteret regelsættet
> for nyhedsgruppen har interesse i udbredelsen deraf)

MOTORCYKKELLIVETS USKREVNE LOVE

Nærværende regelsæt har set dagens lys i midten af 80'erne som
"MC-Chaufførernes uskrevne love"; men da det fint dækker forhold omkring
hele motorcykel-livet og derunder ikke mindst fremtrædenden på
nyhedsgruppen: dk.fritid.motorcykel og tillige er ganske tidløst, er det nu
blevet genforfattet:
-----------

§1:
Ingen indrømmelser!

§2
stk.1
a):
Formanden har altid ret.

§2
stk.1
b):
I formandens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert tilstedeværende
bestyrelsesmedlem.

§2
stk.1
c):
I tilfælde af hele bestyrelsens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert
tilstedeværende medlem.

§2
stk.1
d):
I tilfælde af alles fravær, tilfalder denne rettighed enhver
tilstedeværende.

§3 :
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
"under-kubikkere"

§4:
Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af bagsædepassager.

§4
Stk.1:
Dispensation herfor foretages kun i henhold til §3 hhv. §1.

§5
stk.1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

§5
stk.2
a):
Udenforståendes indsigelser herom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".

§5
stk.2
b):
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
istedet begrebet "patina".

§6
stk.1
a):
Enhver egen udtalelse omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi,
gældende for ens personlige motorcykel vil være at regne for relevant.

§6
stk.1
b):
Enhver udtalelse omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi,
foretaget af anden person om vedkommendes personlige motorcykel, vil være at
regne for irrelevant.

§6
stk.2
a):
Udtalelser omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi og andre
detaljer, vil til enhvertid kunne afvises med trykte testresultater af given
karakter

§6
stk.2
b):
Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil altid kunne afvises
gennem faktiske forhold bevist "på gaden".

§6
stk 3:
Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses under henvisning til
§1.

§7:
I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt, såvel som
tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres benyttelse, henføres
til §1!

§8:
Såfremt andre forhold uomtvisteligt modstår præmisserne i nærværende
regelsæt, henføres til §1

Fra : Armand

Dato : 16-08-05 22:49

CL wrote:

> [...]
> hele motorcykel-livet og derunder ikke mindst fremtrædenden på
> nyhedsgruppen: dk.fritid.motorcykel og tillige er ganske tidløst, er det nu

*SUK*!
Så virkede Bo's "bare og bare" -taktik alligevel

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-05 23:52

> [...]
> (Der som oprindelig medforfatter og den der har præsenteret regelsættet
> for nyhedsgruppen har interesse i udbredelsen deraf)

Fandt det, lagde det i foretrukne og fik mig - igen - et lille
hyggegrin. Kunne bare ikke lige huske §1 - deraf nysgerrigheden

ScooterBo takker og bukker

Fra : Susanne & Jesper Mik~

Dato : 14-08-05 12:49

"Armand" skrev >
> [...]
> køre med det skadede visir som værende "godt nok" trods forudseelige
> gentagne afhoppere i mere eller mindre belejlige situationer :-/

http://thevisorshop.com/acatalog/Main_Menu_AGV_Visors_251.html har visirer
til din hjelm fra £23.

--
Venlig hilsen
Susanne

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 14-08-05 13:21

Det er åbenbart et dårligt visir. Vi skal ikke længere tilbage end fredag
hvor jeg stod hos Special MC og købte et nyt til min kærestes Ghost !

De tager 298kr om det så er klart eller tonet, det er op til dig!

Visiret virker også meget tynd og ikke ret fast ifht. mit eget Shoei !

Mvh Thomas
RF 600R

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 13:42

On Sun, 14 Aug 2005 14:20:43 +0200, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Det er åbenbart et dårligt visir.

Tilsyneladende ja.

>De tager 298kr om det så er klart eller tonet, det er op til dig!

Det var da til gengæld relativt billigt - min lokale forhandler vil
ha' ca. 380 for samme visir.

>Visiret virker også meget tynd og ikke ret fast ifht. mit eget Shoei !

Skralderværk...Ikke 3-400 kr værd.

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 14:04

MKS - 74 wrote:

> Tilsyneladende ja.

Problemet ligget vist i at åbne visiret for voldsomt, hvilket
indbefatter alskens påvirkninger ved anden håndtering og opbevaring :-/
For mit vedkommende havde jeg gået rundt med hjelmen i hånden i de fire
timers tid jeg var på hit'n run -besøg ved Thy-træffet!

> Det var da til gengæld relativt billigt - min lokale forhandler vil
> ha' ca. 380 for samme visir.

Men alligevel på linie med det ebay link du bragte :-/

> Skralderværk...Ikke 3-400 kr værd.

Det er næsten den gode gamle "tjene så meget på tilbehør, så folk
istedet køber nyt" -filosofi.
Hvor gammel skal hjelmen være for at man vælger at købe en tilsvarende
på tilbud (á ikke meget over den dobbelte pris?) ??
Måske at visir-prisen var et kriterie man skulle tage i ed ved nykøb af
hjelm - Eller ligefrem købe ekstra visirer med på tilbud ved hjelmkøbet :-/

--
Armand.
(der langt om længe har købt sig en printer/scanner til USB tilslutning

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 14:14

On Sun, 14 Aug 2005 15:04:07 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Men alligevel på linie med det ebay link du bragte :-/

Som skrevet vil ham tyskeren ha' ca. 75 Euro for 2 alm eller tonede =
ca. 280-290 kr. pr stk så der er hele 10-20 kr at spare . Da jeg
ikke lige bor i Aalborg er Special ikke et alternativ for mig hvor
prisen i nærområdet er ca. 380, men kan man få et i DK for de 300,-
gider man jo ikke bøvle med det andet - klart nok, hvor meget/lidt der
evt. ville være at spare på Iridiumudgaven....tjah. Under alle
omstændigheder er det _for_ dyrt IMO, men på et eller andet tidspunkt
gider man jo ikke vente på _tilbuddet_ længere.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 14-08-05 15:27

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omstændigheder er det _for_ dyrt IMO, men på et eller andet tidspunkt
> gider man jo ikke vente på _tilbuddet_ længere.

Hvis du har mod på det, kan jeg da godt samle et op for dig, og sende? Jeg
bor 5 min kørsel
fra Special i Aalborg.

> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/

Thomas
RF 600

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 18:47

On Sun, 14 Aug 2005 16:27:16 +0200, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Hvis du har mod på det, kan jeg da godt samle et op for dig, og sende? Jeg
>bor 5 min kørsel fra Special i Aalborg.

Takker Thomas, men er nok alligevel lidt for meget at gøre ud af det
for "småpenge", hvis jeg derimod selv pludselig skulle befinde mig på
de kanter kunne det da sagtens tænkes at Special skulle ha' lidt
omsætning , eller hvis nogen lige kender et sted på Fyn/i Kbh. med
tilsvarende pris....

Fra : Kasperkk

Dato : 14-08-05 20:17

> [...]
> de kanter kunne det da sagtens tænkes at Special skulle ha' lidt
> omsætning , eller hvis nogen lige kender et sted på Fyn/i Kbh. med

Ja eller også skal jeg køre ind og hente til til dig michael. Jeg er soldat
deroppe og bor på munkevænget i Odense, og medmindre du er flyttet er det
pæææææænt tæt på dig Du bestemmer selv, men det vil ikke være til besvær
at tage det med hjem....

Kasperkk

Fra : MKS - 74

Dato : 14-08-05 20:31

On Sun, 14 Aug 2005 21:17:20 +0200, "Kasperkk"
<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> wrote:

>Ja eller også skal jeg køre ind og hente til til dig michael. Jeg er soldat
>deroppe

Funny - Det har jeg også selv været.

>og bor på munkevænget i Odense, og medmindre du er flyttet er det
>pæææææænt tæt på dig Du bestemmer selv, men det vil ikke være til besvær
>at tage det med hjem....

Jow tak, det kunne vist da godt blive aktuelt , jeg sender dig lige
en mail if and when, så vi kan aftale noget - Er SV'eren ved at komme
sig eller endelig dødsdømt?

Fra : Kasperkk

Dato : 16-08-05 18:56

> Jow tak, det kunne vist da godt blive aktuelt , jeg sender dig lige
> en mail if and when, så vi kan aftale noget - Er SV'eren ved at komme
> sig eller endelig dødsdømt?

Den er død. Er endelig færdig med at slås med forsikringen. Taksatoren ville
give mig 90k og det er altså bare for lidt. Jeg har været meget på kursus i
forbindelse med mit område oppe på kasernen(bjærgning) så min far har ordnet
det, men efter en uge med daglige forhandlinger endte prisen i dag på 98k og
det sagde jeg jatak til. Så der står vi nu. Har du stadig din cbr til salg?

Kasperkk

Fra : MKS - 74

Dato : 16-08-05 20:40

On Tue, 16 Aug 2005 19:55:51 +0200, "Kasperkk"
> [...]

>det, men efter en uge med daglige forhandlinger endte prisen i dag på 98k og
>det sagde jeg jatak til. Så der står vi nu

K' - Det var da også værd at kæmpe for de sidste 8.000 .
Det er selvfølgelig noget skidt at den fik så kort levetid men burde
de ikke give dig svarende til en ny - Det var jo ikke din fejl og den
var jo dårlig nok andet end lige indkørt?

>. Har du stadig din cbr til salg?

Jeps...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-08-05 12:44

Armand wrote:

> Knækkede en banal tap i mit visir i går, så nu hopper den venstre side
> af når jeg åbner visiret helt op

Jeg har indtil i lørdags (haft) samme problem med begge mine AGV hjelme.

Jeg har en enkelt gang købt et tonet visir til den omkring 480 (!)
kroner som knækkede efter et lille års tid. De seneste par måneder har
jeg kørt med et knækket visir - samme fejl som din har - så jeg
besluttede at skifte AGV hjelmen ud med noget mere holdbart - en Shoei.
Der er jo forskel på hoveder (heldigvis) - men Shoei'en passer mig
rigtigt godt. Og så var prisen absolut iorden i forbindelse med moms-fri
weekend hos SPH i Næstved: 2.771,25 kr. Hos Louis koster den godt og vel
3.500,-

Mit umiddelbare indtryk er, at lukke mekanismen er langt mere holdbar på
Shoei'en - men det må fremtiden vise.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o (snart med type-2 styr)

Fra : Armand

Dato : 15-08-05 13:57

Tony Lorentzen wrote:

> Jeg har en enkelt gang købt et tonet visir til den omkring 480 (!)
> kroner som knækkede efter et lille års tid.

Dér fratog du lige mig lysten til at bruge penge på det markant dyrere
Iridium-visir

> ....De seneste par måneder har jeg kørt med et knækket visir -
> samme fejl som din har - så jeg besluttede at skifte AGV hjelmen ud
> med noget mere holdbart - en Shoei.

Jup!
Årstiden er jo ikke til en mere eller mindre permanent påklistring med
gaffa, så hvis smeden i mig ikke lige kan finde en brugbar teknisk
nødløsning på problemet er der vel ingen vej udenom - Ny hjelm tror jeg
nu ikke at det bliver til.

Situationen viser at man på lige fod med andre sliddele á dæk og
kædesæt, bør bøbe visir når man falder over et passende tilbud og
derefter have det liggende på hylden

--
Armand.