BMW systemhjelm 3 ompolstring
Fra : Brassball

Dato : 13-08-05 11:07

Nogen der har erfaring eller ideer til ompolstring af subj?
har selv tænkt at udskifte skumgummi og stof, under fastlimning vil
jeg holde det hele på plads med en oppustet ballon, nogen der har
bedre ideer, ?

MVH
Kim BMW R100RS

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 09:14

Brassball skrev i meddelelsen
<5ehrf15bcfo2l903erakft5fbguco4s45m@4ax.com>...
> [...]
>har selv tænkt at udskifte skumgummi og stof, under fastlimning vil
>jeg holde det hele på plads med en oppustet ballon, nogen der har

Vær meget forsigtig med valg af lim :-| Styropor er _meget_ sart,
eksempelvis den gængse kontaktlim opløser styropor. Så lav forsøgene på en
styroporplade fra byggemarkedet.

Handelsnavn for ekspanderet styropor: "flamingo"

mvh
Orla

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-08-05 09:59

Orla Pedersen wrote:

> Handelsnavn for ekspanderet styropor: "flamingo"

Et Dansk firma, der gik konkurs hvornår? En gang i 60'er eller noget i
den retning. Det er sjovt som navne holder ved :)

--
Ole Hansen

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-08-05 10:32

On Sat, 13 Aug 2005 12:07:13 +0200, Brassball <skoleskibe@hotmail.com>
wrote:

Hej Kim.

> [...]
>har selv tænkt at udskifte skumgummi og stof, under fastlimning vil
>jeg holde det hele på plads med en oppustet ballon, nogen der har

Når du har fundet løsningen er jeg lutter øren.
Jeg var lige ude i skuret og inspicere min gamle BMW System 3 hat, og
NU er skumgummiet i den så skørt at det falder fra hinanden blot man
rører det.
Jeg købte en System 4 da jeg erfarede at det var slut med reservedele
til System 3 - Den konkrete årsag til skiftet var at den gamle var
blevet for stor pga. at skumgummiet havde sat sig.
Jeg er langt fra tilfreds med min System 4 - Den støjer ganske
forfærdeligt i forhold til en System 3, så hvis du finder løsningen på
"skumgummiproblemet" vil jeg renovere min gamle hat.
Så er der en mulighed for at jeg kan smide ørepropperne igen og nyde
den smukke musik fra Dr. Taglioni's topibers orgel i fulde drag.

Btw: Som Orla skriver - Styropor opfører sig mærkeligt i kombination
med andre materialer som f.eks. visse typer lim, så vær forsigtig.
Prøv for sjov at tage et lille stykke "byggemarked Flamingo" og sæt en
tændstik til.
Det smelter uden synlig flamme, og een gang tændt holder det sig selv
"smeltende" til alt er væk

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Brassball

Dato : 14-08-05 13:34

Hej Steen

On Sun, 14 Aug 2005 11:32:01 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

> [...]
>tændstik til.
>Det smelter uden synlig flamme, og een gang tændt holder det sig selv

Jeg skal nok lade høre fra mig når jeg har løst problemet.
Ja det er en fed hjelm, min taber osse skumgummiet. En sagde til mig:

Tag en plastpose over hovedet fyld hatten med bygge skum, og sæt dig
ned og nyd nogle timer. Den skulle jo passe, meeen

Jeg finder på noget.

MVH
Kim

Fra : Carl Dragert

Dato : 14-08-05 17:30

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Tag en plastpose over hovedet fyld hatten med bygge skum, og sæt dig
> ned og nyd nogle timer. Den skulle jo passe, meeen

Husk blot at stramme plastikposen godt til om halsen, så du ikke kommer til
at indånde dampene fra skummet

mvh Carl

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-08-05 23:05

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> skrev i en meddelelse
> "Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> wrote in message

> Husk blot at stramme plastikposen godt til om halsen, så du ikke kommer
> til at indånde dampene fra skummet

Hvorfor det - han skulle jo hygge sig et par timer Men det er
selvfølgelig ikke sikkert han umiddelbart er klar til en tur på de små veje

ScooterBo

Fra : H. P. Holm

Dato : 31-08-05 18:39

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Jeg var lige ude i skuret og inspicere min gamle BMW System 3 hat, og
> NU er skumgummiet i den så skørt at det falder fra hinanden blot man

Dobbeltklæbende tæppetape limer med det samme, og kan rapporteres at holde
godt og længe. Men jeg har ikke løst problemet med, hvilken slags stof der
skal sættes i hjelmen, for både at holde længe og se pænt ud. Der er ikke
stof nok i en hjelmhue til at blive bukket op i panden på hjelmen, men måske
hvis jeg starter med et par aflagte cowboybukser..!

--
Hans

Fra : Richard

Dato : 31-08-05 19:14

H. P. Holm wrote:

> Dobbeltklæbende tæppetape limer med det samme, og kan rapporteres at holde
> godt og længe.

Det lyder fornuftigt

> [...]
> stof nok i en hjelmhue til at blive bukket op i panden på hjelmen, men måske
> hvis jeg starter med et par aflagte cowboybukser..!

Bare du ikke placerer en tolags cowboybukssesöm lige i panden - allerede
en söm på en tynd hjelmhue kan vöre for tyk - bör absolut välges sömlös!-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-08-05 08:38

Brassball wrote:
> [...]
> har selv tænkt at udskifte skumgummi og stof, under fastlimning vil
> jeg holde det hele på plads med en oppustet ballon, nogen der har

Jeg ville nok vælge en ballon der ikke taber luft - fås på apoteket på
hylden med familieplanlægning. Derudover er idéen da oplagt - men mon
ikke bund og visir skal være lukket for at få "ballonen" til at trykke
tilstrækkeligt på polstringen?

--
vh
Torben