Andreas wrote:
> kc wrote:
>
>> "> Når den er 9 år gammel, så prøv og tømme tanken/kaburatorerne for
>> benzin
>>
>>> skifte diverse filter benzin/luft og nye tændrør. Efter hvad jeg
>>> læser kører din starter motor uden problemer.
>> Fik ikke skrevet hvorfor, der kan ligge noget kondensvand i
>> tank/kaburator .
>
> Okay, kan det så ikke kureres med lidt karburatorvæske i tanken?
Hvis du kan huske fornyligt at have været på reservetank for første gang
i lang tid, er det endog meget sandsynligt at der i den forbindelse er
lukket vand fra bunden af tenken og ned i karbunaderne!?
Karburatorsprit er godt nok til at opløse vand i bunden af tanken; men
svømmerhusets givne vandindhold er sværere at nå frem til med spritten,
så en tømning af svømmerhuset er en hurtig og sikker metode at slippe af
med vand dér!
Hvis ikke at en sådan kur mod vand hjælper, må fejlen ligge et andet
sted, og det første sted jeg ville kigge efter var batteriet:
- Er der batterisyre til topmærkerne?
Ellers fyld efter og få opladet batteriet (en god køretur er ofte en
effektiv måde at lade på)
- Måske at batteriet er begyndt at vise de første ældningstegn?
Når den haltger næste gang, så forsøg med at give den et par startkabler
fra en bil: Hvis dét får starteren til at snurre som en vårhare og
motoren til at slå igeng, så ér det et batteri, eller ladeproblem du har
Når man står i sådanne situationer, så er det forøvrigt et godt trick at
bruge elstarteren som kickstarter. D.v.s.kun bruge starterknappen til at
bringe motoren i bevægelse og så levne ekstra strøm til tændingen idet
man slipper knappen og startermotoren ikke længere suger på batteriet
Endelig kan det også være fejlfunktion (irret stik/kontakt, eller løs
forbindelse?) i en af de idiotsikringer (á støtteben og frigear/kobling)
som der sikkert er koblet sammen med tændingsanlægget :-/
Men prøv at tage det fra en ende af som he nævnt!
--
Armand.